Новини

20:47
Львовян возмутило новое секс-кафе в городе
20:39
Санкции против России: был ли эффект?
20:35
Зачем Эрдоган сбил российский самолет?
20:31
Мы не заметим, как мир захватит искусственный интеллект
17:48
Возмущенные высокими тарифами крымчане вышли на митинг
17:13
Сможет ли общественность преодолеть коррупцию во власти
17:06
Проблема «Привата» угрожает финансовой системе и всей стране
15:08
Журналисты показали элитный особняк Януковича в России за 1 млн долларов
14:59
10 шокирующих фактов про владелицу «Sanahunt» Оксану Мороз-Хант
14:48
Скандальный закон №5130: вся правда о зарплатах и пенсиях
14:29
Дерзость Шкиряка возмутила украинцев
14:25
Скандалы вокруг беглого нардепа Онищенко: названа его новая фамилия
12:39
Наезд на полицейских. Спецназ открыл огонь по автомобилю бандитов
12:05
У Зеленского высмеяли перелом пальца Андрея Парубия
11:17
Сеть взорвали кадры нападения мигранта на немку
11:12
ПриватБанк стал "Банком 2016 года" в рейтинге лучших мировых банков The Banker
10:50
Playboy навсегда может исчезнуть с российских прилавков
10:45
Новости Крымнаша. Цивилизационный разлом
09:57
Польский пограничник оштрафовал украинцев за тризубец на авто
09:46
"Мразь, ты сгоришь в аду": Семенченко "взорвался" из-за вопроса журналиста
09:07
Ожидай «привета», — к убийце-дезертиру обратились бывшие сослуживцы
08:57
Игры валют: доллар не сдается
08:22
Жена пленного россиянина рассказала, как от мужа отказались «ДНР» и Россия
08:21
Дочь Ольги Сумской кардинально изменила имидж
21:46
ВСУ успешно испытали дистанционный БТР "Фантом"
21:06
Как обманули тысячи вкладчиков банка Авакова
20:56
Почему львовский мусор до сих пор возят по всей Украине
18:18
РФ: Как подростки самоутверждаются, избивая друг друга
18:05
Нидерланды "убивают" украинскую евроинтеграцию
18:01
Вирус заражает компьютеры, прячась в рекламных "гифках"
17:59
Создатель Secret запустил сайт для анонимных публикаций
17:53
Лавров обозвал журналиста Reuters "дебилом"
17:27
С головой и без тела: в Тихом океане найден необычный червь
13:59
Украина занимает последнее место в Европе по уровню зарплаты
13:16
В ЕС рассказали, как будет действовать "заморозка" безвиза для Украины
13:13
Невероятный бросок мяча в кольцо с высоты 177 метров
10:47
Президентство Трампа приведет к краху США
10:25
В Херсонской области пьяный солдат расстрелял караульных
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело

Загрузка...