Новини

19:24
"Деньги гребут чемоданами": в сети высмеяли пустые пляжи оккупированного Крыма
19:14
12-летний футболист взорвал Сеть феноменальной техникой, заинтересовав "Реал" и "Барселону"
18:07
Кадры с мумией пришельца всполошили научный мир
17:07
Зеленский повторил знаменитое падение Юрия Никулина
16:41
Цифровой Армагеддон: работа тысяч украинцев оказалась заблокирована интернет-вирусом
16:39
Все только начинается! Сеть впечатлило мрачное фото из "ДНР"
16:24
На Украину обрушилась масштабная хакерская атака
16:20
Пассажирка пыталась открыть люк самолета во время полета
13:41
Готовьте кошельки: украинцам напомнили, что подорожает с 1 июля
13:41
Взорванный в Киеве полковник ГУР занимался охраной убитого экс-депутата Госдумы Вороненкова
11:05
Цены в Украине становятся заоблачными
10:39
Евгений Кошевой рассмешил Сеть забавной выходкой
10:36
Насирову придется носить браслет еще 2 месяца – суд
10:08
Как получить высокую пенсию в Украине
10:06
В Соломенском районе Киева прогремел сильный взрыв
09:53
Гройсман: Авторы блокады Донбасса перенаправили миллиарды из украинского бюджета в российский
09:45
Насмешили весь мир: в сети выложили новые фото косяков самого дорогого стадиона России
09:19
Мининфраструктуры совместно с МВД готовят новые проверки водителей
08:59
Жители оккупированного Донбасса устроили массовый протест
08:51
Евросоюз принял сирийских беженцев в пять раз больше, чем рассчитывал
08:48
Названі 5 найбільш шкідливих харчових звичок
08:46
Не допустить сценарий Крыма: в НАТО рассказали о военной угрозе со стороны России
08:42
Mobileye поможет Украине повысить безопасность на дорогах
08:39
Польша приняла почти полтора миллиона украинских беженцев
08:36
Санта Димопулос похвасталась роскошной фигурой в откровенном боди
08:34
"Засунуть им в одно место": легендарный АТОшник возмутился миллионам кэша в декларациях
08:31
Анна Седокова ошеломила фото в купальнике
07:51
Barclays: Биткоин надо ввести в игру
07:44
София Ротару поразила поклонников новой прической
07:43
"Они не удержат Крым": военный эксперт спрогнозировал возврат полуострова
07:35
Суд над Януковичем снова отложили
07:34
ЕС отложили «Северный поток-2» в долгий ящик
07:32
Что с волосами? Поклонники о новом образе Веры Брежневой
07:30
Ученые проведут эксперимент по воскрешению мертвецов
07:26
"Главный мафиози" украинского шоу-бизнеса порадовал новым клипом
07:17
В сети не устают смеяться над днем рождения главаря ДНР
07:15
Хайден Панеттьери и Наталья Кличко любят вместе петь
07:13
США собираются легализировать военную интервенцию в страны – СМИ
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело


Загрузка...