Новини

16:19
В МИД рассказали, когда точно начнет действовать безвиз для украинцев
15:37
Януковича признали самым коррумпированным чиновником мира
13:00
ЕС опубликовал решение о предоставлении Украине безвизового режима
12:57
Гройсман рассказал, как повлияет повышение пенсий на субсидии украинцев
10:23
Украину накроют грозы и шквальный ветер
10:20
Rambler&Co запускает портал в украинском сегменте интернета
10:19
Катастрофа: Мощный ливень затопил Львов, улицы завалены мусором
09:17
Украинцам повестки вручат начальники и ректоры
09:14
Українські танки "Пантера" сіють паніку серед терористів
08:57
Россия разместила 6 ядерных боеголовок в оккупированном Крыму
08:29
МВФ рекомендовал России повысить пенсионный возраст
08:24
Достали со стенаниями – волонтер о запрете соцсетей оккупанта в Украине
08:19
Анджелина Джоли растеряла былую красоту
08:06
Инфляция стыда: 250 нардепов подписались в отсутствии каких-либо претензий к Януковичу
07:58
Могерини: Россию сегодня трудно назвать сверхдержавой
07:49
Орлуша: на войне впереди оказываются те, кто любит убивать
07:46
Муж Ани Лорак отдыхает с девушками во время тура жены
07:36
В Будапеште на протестный марш вышли тысячи людей
07:28
К 2025 году весь новый транспорт будет электрическим
07:27
Google работает над созданием шлемов VR, не требующих наличия ПК или смартфонов для работы
07:25
Катя Осадчая покрасовалась в ярком наряде со своим мужем
07:22
"И украинцы насиловали немок": Ройтбурд объяснил, как все неоднозначно с войной
07:17
Ученые намерены клонировать Леонардо да Винчи
07:15
В Украине тает народ: у Зеленского с юмором спели про безвиз
07:11
В Канаде морской лев утащил девочку под воду (видео)
07:05
Обращение Собчак к Порошенко: украинская журналистка дала яркий ответ россиянке
07:01
Ирина Билык удивила поклонников помолодевшим лицом
21:47
Как зарегистрировать/перерегистрировать автомобиль в два раза быстрее
21:12
Львов превратился в Венецию после мощного ливня
20:43
Ани Лорак опубликовала фото без макияжа
20:36
Соцсети позабавило новое фото Пашинского из Рады
20:11
Памелу Андерсон не узнали на кинофестивале в Каннах
19:25
Комаровский: Депутатам не интересно здоровье украинцев
19:19
День Николая в мае: что отмечают в этот день
19:15
Путинский вице-премьер насмешил рассказом о "мускулистых" кораблях
19:09
Популярный украинский дуэт "спел" про запрет ВКонтакте
17:00
В Антарктиде обнаружены обломки космического корабля
16:48
Польша намерена ввести новый авиарейс в Украину
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело


Загрузка...