Новини

22:19
Чума свиней распространилась в пяти областях Украины
21:47
Из Украины хотят запустить еще один поезд в Европу
21:30
Кадры испытаний российской военной техники в Арктике
20:12
Считают ли украинцы, что Майдан был бесполезным
19:58
Умер постпред России в ООН Виталий Чуркин
19:46
Укроборонпром представил беспилотник «Фантом» с высокоточным оружием
19:36
Что Порошенко пообещал родственникам Героев Небесной Сотни
19:05
Идея с арендой Крыма. "Артеменко не мог написать предложения от себя"
18:55
Родичі Героїв Небесної сотні зустріли Порошенка вигуками - Ганьба!
18:38
Переходим на электрокары: насколько подешевеют авто
18:36
3,2 тыс. бывших "предпринимателей" встали на учет в службе занятости
15:57
На Прикарпатье семья едва не стала жертвой "невидимого убийцы"
15:44
Власти за последние месяцы на угле заработали 10 млрд грн - Тимошенко
13:58
Всего 5% вкладов вернули вкладчикам из обанкротившихся банков. Остальные где?
13:54
В Польшу будут направлены военные из США
13:50
Украинцам пересчитают субсидии из-за повышения тарифов ЖКХ
12:57
YouTube откажется от самого раздражающего рекламного формата
12:54
Этого не делал даже Янукович: Семенченко о стычках под АП
12:30
В НБУ сообщили, из-за чего еще может девальвировать гравна
10:59
В Кабмине спрогнозировали, что будет с гривней в этом году
10:54
Алексей МОЧАНОВ: Прийдётся ещё раз собраться. В последний бой
10:51
Саакашвили: У Порошенко был исторический шанс, но он променял его на деньги
10:47
Причин для повышения тарифов не было: мнение
09:48
Андрій Рева: Соціальні інспектори перевірятимуть чиновників, а не громадян
09:34
Так рождался Путин: в сети вспомнили пророческое смешное видео
09:15
Торговля оружием в мире достигла максимума со времен окончания холодной войны
09:10
В Украине готовят новую систему уплаты налогов и сборов
09:08
Доходы местных бюджетов за год увеличились на 44%
08:56
Хлеб в Украине будет дорожать
08:43
"Сам нарвался": избитый в центре Киева Соболев первым полез в драку
08:39
Алла Пугачева опубликовала трогательный кадры своего семейства
08:24
Кто в Киеве первым останется без света и тепла
08:13
Кадры одной из худших дорог Украины стали хитом сети
08:01
Катя Осадчая похвасталась первым фото после родов
07:55
Филатов — Семенченко и Парасюку: Вова и Сема. Вы — два полезных идиота
07:45
НЛО едва не врезался в самолёт чилийских ВВС
07:43
Анджелина Джоли блеснула на презентации нового фильма в розовом платье
07:31
В сети появилась запись убийства брата лидера КНДР с камер наблюдения
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело

Загрузка...