Новини

10:50
Кому из военнослужащих теперь не надо сдавать декларации
10:43
Как секретарь горсовета Вячеслав Мишалов и его родственники воруют деньги на тендерах
10:32
Соцсети остро высмеяли «международный розыск» Яценюка
10:18
Украинка зарезала мужа и уехала отдыхать в Египет
10:07
Савченко о необходимости проведения Евровидения в Донбассе
09:58
В Украине появится Скай Банк
09:56
15 000 крокодилов в ЮАР терроризируют местных жителей
09:50
Украинский Сбербанк купил сын российского олигарха
09:49
Учащиеся 4 и 9 классов также будут сдавать ВНО
09:46
Учeныe paccкaзaли, кoгдa чacть Eвpoпы уйдeт пoд вoду‍
09:06
Известная украинская певица произвела фурор на популярном талант-шоу
08:54
Ученые обнаружили у Солнца признаки планеты
08:52
Украина начинает страдать от нехватки воды
08:49
Леся Никитюк показала, как выглядит в бикини
08:35
Супрун: Хватит врать, что у нас бесплатная медицина! Платит вся страна
08:33
В Днепре многодетную вдову киборга избили в магазине за украинский язык
08:27
"Укрпочта" надеется привести Amazon в Украину
08:17
Машу Ефросинину заподозрили в пластике лица
08:04
Закон о стукачестве: к чему готовиться украинцам
07:53
Укроборонпром показал новый боевой модуль "Штурм-М" в действии
07:44
Украина увеличила экспорт яблок в ЕС почти в 400 раз
07:36
Тина Кароль и Бритни Спирс примерили одинаковое платье с откровенным разрезом: кто круче
07:26
Саакашвили показал первые фото со съемок своей передачи
07:20
Крымский татарин из АТО: война с Россией только начинается и никогда не закончится
07:13
"Если скажут выйти на Майдан - выйдем": в сети ажиотаж вокруг новой песни "95 Квартала"
07:13
Родители судятся с властями за право дать дочке имя бога
07:09
Дочь Ани Лорак все больше становится на нее похожа
21:23
К Земле надвигаются мощнейшие магнитные бури
20:54
Ученые выяснили, кто меньше всех боится смерти
20:50
Эксперт: в Украине появились новые способы обмана покупателей
20:45
СМИ узнали, кого Гонтарева предложила на свое место
19:54
Отделения "Сбербанка" разблокируют, чтобы вкладчики забрали свои деньги
19:30
Пайфер о ближайших планах России по Донбассу
19:28
Ученые обнаружили на древних иконах изображения НЛО
18:58
Уникальные тренировки украинских танкистов в горах – эффектное видео
18:30
Освобождение похищенного чиновника "Укрзализныци" из тайного бункера
17:47
Найман: Курс гривны ждет крутое пике осенью
17:20
Кто угрожал Гонтаревой физической расправой? Названо имя известного бизнесмена
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело


Загрузка...