Новини

21:10
ВВС сообщил о ранении Трампа при покушении
21:06
Китайцы похищают наши личные данные через приложение для обработки фото
20:54
Саакашвили похвалил президента за закрытие "Рошен"
19:56
Расстрел адвоката в Киеве: опубликованы кадры с места преступления
19:49
Стоимость литра бензина в США упала до 12 центов
18:35
Известный украинский футболист поразил своим выступлением на собрании Иеговистов
18:25
Карты Google назвали здание ФСБ в Калининграде управлением Гестапо
18:15
В Одессе горит Привоз: на месте работают пожарные
18:03
Сколько стоит отопление в Украине, Польше, России и Беларуси
17:17
Улица "Путин нас спас": пранкер потроллил жителей Крыма
16:52
Украина не выполнила 8 из 11 обязательных условий для получения транша МВФ
16:43
Коррупционеры в судах: Людмила Салтан и ее коллеги
16:39
Женщины-депутаты устроили массовую драку в турецком парламенте
16:27
Ле Пен заявила, что Brexit будет иметь эффект домино по всей Европе
16:21
ICU уличила Бахматюка во лжи
16:17
Бахматюк собрался «кинуть» кредиторов на 1,7 млрд долларов
15:54
Саакашвили наблюдал за инаугурацией Трампа из кустов
15:45
Страшное убийство в Киеве: обнародованы кадры с места ЧП
15:40
Команда Кононенко нашла новый источник обогащения
15:28
Украинцы начали активно покупать электрокары
15:25
Снова спасли. «Эксперименты» на Южно-украинской АЭС доведут до «Чернобыля»
14:19
Майдан в США по украинскому сценарию: кадры "взрывают" сеть
13:06
Муженко рассказал, кто заставил Россию остановить наступление
12:51
Футболист Алиев оказался в эпицентре громкого скандала
12:28
Народный депутат Мустафа Найем заявил, что недоволен своей зарплатой
11:44
Украинцев предупредили о подорожании съемного жилья
11:14
Видео с замедленным приготовлением попкорна набрало более 1 миллиона просмотров
11:02
Что в Украине будет с депозитами и кредитами в 2017 году
10:48
Светлана Лобода поделилась снимками шикарного отдыха
10:25
Комітет національної «НЕбезпеки і НЕоборони»
10:15
В конце 2016 года потребительские настроения украинцев улучшились
08:41
Хит сети: невнимательная девушка рухнула в бассейн
08:37
Голос країни 7: чего ждать от нового сезона
08:30
Выгоднее ли оплачивать отопление по счетчику и стоит ли от него отказаться
08:03
У экс-солистки «ВИА Гры» Надежды Грановской отказали ноги
07:59
Оккупанты в Крыму сконфузились из-за инаугурации Трампа
07:52
Сильно худая: Оля Полякова разделась на пляже
07:44
Дональд Трамп подписал первые указы
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело

Загрузка...