Новини

20:41
Рада потратит сотни тысяч на потолок, 50 тысяч на статуэтки и 7 миллионов на разработку сенсорной системы голосования
20:36
Гордон: Украинский парламент – это клуб олигархов, которых представляют депутаты
20:34
Почему нельзя мыть сырую курятину
20:31
Леся Никитюк похвалилась длинными ногами в откровенных шортах
17:52
Израиль отказался признать Холокост геноцидом
17:39
"Миротворец" запустит систему распознавания кричавших "Путин, введи войска!" за 1 миллион гривен
17:28
Как правильно пить вино для омоложения организма
17:25
Тина Кароль выпустила новый альбом
17:20
Украинский завод будет чинить самолеты Boeing
17:16
Платные дороги в Украине: участие в обмен на особые условия
16:52
Муж Веры Глаголевой впервые прокомментировал смерть актрисы
16:31
Назван самый популярный в мире смартфон
16:24
Украинцев предупредили о возможной вирусной атаке
16:12
В Нацгвардии озвучили небоевые потери в АТО
16:03
Анна Седокова заявила о расставании с отцом третьего ребенка
15:57
В НБУ высказались касательно планов "Укрпочты" стать банком
15:50
Названы самые необычные способы похудения
15:50
Украинцам повысят комиссии на самые ходовые банковские услуги
15:35
Мужчина на Крещатике хотел прыгать с отеля
15:29
Порошенко позволил проводить призыв по мобилизации в Украине
15:14
Бывшая участница Spice Girls шокировала неудачным образом
15:00
Супрун занимает свой кабинет незаконно - Рабинович
14:48
Украине грозит всплеск трудовой миграции: названа причина
14:34
Россия экспортирует донецкий уголь в Европу - Тука
14:32
Бабло побеждает: люстрированный миллионер Рафальский перебежал от Януковича к Порошенко
14:25
Ученые рассказали, как правильно подобрать рацион для ужина
14:25
В России окончательно запретили деятельность "Свидетелей Иеговы"
14:22
Украинцев 42 миллиона или 24?
14:20
Россия окончательно попрощалась со "Свидетелями Иеговы"
13:47
Стало известно, когда похоронят российскую актрису Веру Глаголеву
13:39
Рынок недвижимости Киева рухнул
13:36
Дыра в безопасности? Мошенник легко может узнать баланс чужой карты некоторых украинских банков
13:18
В Украине запретили вылавливать раков
13:16
Ани Лорак удивила новой прической и дерзким нарядом
13:08
Ученые: Возле астероида Лютеция замечен корабль инопланетян
13:02
Арендованное жилье скоро подорожает
12:57
Германия планирует запретить продажи бензиновых и дизельных авто
12:45
Тина Кароль оголила грудь для обложки нового альбома
Більше новин

В Україні подорожчають залізничні квитки

0

Про дешеві квитки на поїзд скоро можна буде забути. Пасажирам доведеться розщедритися на модернізацію української залізниці. Але їздити комфортніше і швидше після цього зможуть лише пасажири експресів.

Ліквідація 23 складів і зміна маршруту для ще 13 - не єдине нововведення державної компанії "Укрзалізниця". Оскільки продаж квитків тепер здійснюватиметься по мірі заповнення вагонів, отримати комфортну нижню полицю або місця поруч пасажирам буде складніше. Ці зміни - тільки початок великої реформи залізниці. Потім компанія стане акціонерним товариством, розділить вантажні і пасажирські перевезення і почне активно модернізуватися. Для населення і підприємств, що перевозять свої вантажі магістралями, це буде означати різке зростання цін на послуги "залізяки". При цьому кращої якості перевезень пасажирів і бізнесменам ніхто не обіцяє.

Пасажирські перевезення по залізниці в Україні настільки збиткові, що залізничні чиновники на нарадах можуть лише підраховувати, наскільки невигідна перевезення пасажирів тим або іншим поїздом. Тільки за дев'ять місяців 2011 року збитки "Укрзалізниці" склали 4,6 млрд. грн., а за останні п'ять років компанія втратила 23 млрд.

Проте численні експерти не можуть відповісти на питання, якою ж повинна бути ціна квитка на потяг, щоб компанія стала рентабельною. "Ми як чорна діра", - майже серйозно заявив один з працівників "Укрзалізниці" на умовах анонімності. "З-за перехресного субсидування різних напрямків абсолютно неясно, якими повинні бути тарифи. Це держава в державі", - пояснює керівник сектору інфраструктури та енергетики в Україні, старший банкір ЄБРР Марк Магалецький.

Плутанина у фінансах залізниці призводить до того, що вона ледве зводить кінці з кінцями, латаючи діри за рахунок більш прибуткових вантажних перевезень - 2010 рік "УЗ" закінчила з прибутком в 600 млн. грн. Однак, за словами керівника аналітичної групи "Менеджмент Консалтинг Груп" Дмитра Подтуркіна, для компанії з 50-мільярдним оборотом така прибуток нікчемна, особливо з урахуванням зношеності паровозів і вагонів. За даними "УКРЗАЛІЗНИЦІ", з 7 тис. пасажирських вагонів тисяча знаходиться в неробочому стані. З вантажними перевезеннями ситуація не набагато краща. Купівля нових - задоволення не з дешевих: пасажирський вагон коштує $600 тис., а вантажний - не менше $125 тис. За останні 10 років 3623 пасажирських вагони вийшли з ладу, в той час як було куплено всього 550.

Ситуація з вагонами робить українську "железку" неконкурентоспроможною навіть на ринку, де вона є монополістом. "З-за те, що "Укрзалізниці" не вистачає вантажних вагонів і вона не може купити нові, компанії наймають приватних перевізників, які возять найвигідніші вантажі, - пояснює Подтуркін. - Наприклад, нафту, вартість оренди вагона для якої в чотири рази більше, ніж у вагони для перевезення щебеню, переважно перевезеного вагонами "УЗ". Зараз приватним компаніям належить вже близько 40% ринку".

Скорочення поїздів далекого прямування й нова система продажу квитків (по мірі заповнення вагонів) - теж наслідки тотального дефіциту вагонів. За словами глави прес-служби "Укрзалізниці" Олени Лизуновой, через те, що кількість діючих вагонів зменшується, возити пасажирів просто нічим. "Продаючи по одному вагону кожного типу доти, поки там не залишиться тільки 9 місць, ми зможемо регулювати кількість вагонів у складі, - розповідає вона. - Якщо попиту не буде, поїдуть тільки продалися вагони, якщо попит буде підвищений - ми додамо ще".

Щоб поліпшити ситуацію, держкомпанія планує витратити 387,3 млн. грн. на придбання нових швидкісних поїздів Hyundai і Skoda, які здатні пересуватися з рекордною для української "залізяки" швидкістю до 160 км на годину. Правда, іноземні склади зможуть їздити в середньому лише на 1 годину швидше, ніж нинішні.

23 маршруту припинили своє існування: скасовані рейси в Казахстан і Польщу, сім рейсів - у Росію, інші - по Україні, серед яких: Сімферополь - Чернігів, Хмельницький - Київ, Знам'янка - Шеченко - Москва, Львів - Адлер, Львів - Вроцлав, Маріуполь - Львів, Маріуполь - Липецьк, Київ - Сімферополь, Харків - Уфа, Харків - Липецьк, Харків - Калінінград, Харків - Мурманськ.
Джерело


Загрузка...