U-News » Авто-мото » Експерт розповів, навіщо потрібні краш-тести авто і чи варто довіряти китайським випробуванням машин
Всі новини

Експерт розповів, навіщо потрібні краш-тести авто і чи варто довіряти китайським випробуванням машин

Перед виходом на ринок кожен автомобіль проходить тести на безпеку, а рейтинги NCAP вважають репутаційним маркером для автовиробників.

Краш-тести – спеціальні випробування з метою перевірки безпеки автомобілів. Під час цих випробувань автомобіль піддається симуляції різних аварійних ситуацій, щоб оцінити його поведінку та здатність захистити пасажирів у разі зіткнення.

Краш-тести є невід’ємною частиною розробки автомобілів та дають важливу інформацію про те, наскільки безпечні автомобілі для водіїв, пасажирів та пішоходів.

Історія краш-тестів

Практика проведення краш-тестів розпочалася нещодавно, але вже має значення для автомобільної промисловості. Ідею проведення випробувань на безпеку автомобілів можна простежити до середини XX століття. Ранні краш-тести були набагато менш стандартизовані та систематизовані порівняно із сучасними методами.

Перший в історії краш-тест було проведено в 1930 році у США. На той час автомобільні аварії стали значною проблемою. Назріла необхідність розробки та тестування заходів безпеки для автомобілів. В рамках цього краш-тесту автомобіль навмисно зіштовхнули з перешкодою, щоб виміряти силу та ефекти зіткнення на пасажирів автомобіля.

Першою організацією, яка почала проводити краш-тести на постійній основі, була Національна асоціація автовиробників США (National Automobile Manufacturers Association, NAMA). В 1939 NAMA створила Комітет з безпеки автотранспорту (Safety-Car Crash Committee), який ініціював серії краш-тестів, в яких використовувалися десятки автомобілів різних марок і моделей. Тестові зіткнення проводилися при різних швидкостях та кутах, щоб вивчити поведінку автомобілів та оцінити ефективність різних систем безпеки.

Результати досліджень Комітету стали основою розробки стандартів безпеки, які пізніше впровадилися в автомобільну індустрію.

У чому полягає суть краш-тесту та які технології використовуються

Основна мета краш-тесту – зрозуміти, як автомобіль поводитиметься в різних ситуаціях, таких як фронтальне, заднє або бічне зіткнення. Для цього використовуються спеціальні випробувальні полігони, на яких встановлюються автомобілі та відтворюються умови різних типів аварій.

Проте проведення краш-тестів – складний та дорогий процес. Він вимагає спеціалізованих засобів та технологій. Випробування проводяться з використанням crash test dummy – спеціальних манекенів, які імітують людське тіло та дозволяють визначити можливі ушкодження та травми, які можуть бути отримані під час аварії.

Авторитети краш-тестування

На даний момент існує кілька компаній, які є авторитетними в галузі дослідження безпеки автотранспорту за допомогою краш-тестів. Однією з найвідоміших є Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Компанія проводить випробування автомобілів та дає рейтингову оцінку безпеки автомобілів, які продаватимуться в Європі. Euro NCAP визнана однією з провідних організацій у цій галузі та дуже впливає на автомобільну промисловість Європи та країн, що експортують свої автомобілі до ЄС.

Ще однією важливою організацією, що займається краш-тестуванням, є NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) у США. Вона проводить різні випробування, оцінює безпеку автомобілів та за допомогою краш-тестів розробляє стандарти безпеки для автомобільної промисловості.

Також варто згадати IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) – некомерційну організацію, започатковану страховими компаніями в США. IIHS також проводить краш-тести та оцінює безпеку автомобілів, але з наголосом на американський ринок.

У Китаї безпеку автомобілів досліджує China Automotive Technology & Research Center (CATARC). CATARC є національним дослідницьким та технічним центром, який займається випробуваннями та сертифікацією автомобілів у Китаї за протоколами C-NCAP, що є, на думку ряду фахівців, полегшеною версією Euro NCAP.

NCAP: європейські та китайські стандарти

Почнемо з того, що рейтинги безпеки автомобілів C-NCAP та Euro NCAP відрізняються. І це факт, з яким не посперечаєшся.

Незалежний комітет, який займається проведенням краш-тестів автомобілів Euro NCAP, було створено наприкінці 1996 року. Згодом випробування безпеки стали своєрідним репутаційним маркером для автовиробників.

На сьогоднішній день оцінка безпеки Euro NCAP проводиться за чотирма параметрами:

  • захист водія та дорослих пасажирів;
  • захист пасажирів-дітей;
  • захист пішоходів та велосипедистів;
  • наявність допоміжних електронних систем безпеки.

Перші три параметри таки оцінюються за результатами серії краш-тестів, до яких входять:

  • аналог лобового зіткнення: фронтальний удар на швидкості 50 км/год з 50% перекриттям з об’єктом масою 1400 кг, що рухається з аналогічною швидкістю;
  • фронтальний удар об жорсткий нерухомий бар’єр під час руху зі швидкістю 50 км/год;
  • бічний удар об стовп на швидкості 32 км/год;
  • бічний удар об’єктом, що деформується, на швидкості 60 км/год;
  • перевірка захисту водія та пасажирів від хлистової травми шиї на швидкостях 16 та 24 км/год (удар ззаду);
  • захист пішоходів та велосипедистів (при швидкості руху автомобіля 40 км/год).

Аналогічний центр тестування в Китаї (China Automotive Technology & Research Center Ltd) з’явився через 10 років, у 2006 році, та тестував автомобілі китайського ринку за своїми критеріями, суттєво модернізувавши їх у 2021-му. І якщо ще 10–15 років тому можна було говорити про недостовірну інформацію з CATARC, то зараз тести китайського центру об’єктивно практично ідентичні до європейських, тому довіряти їм також можна. Але зауважимо, що китайці дуже рідко публікують результати тестів автомобілів, які отримали низькі оцінки безпеки.

Чи існує найбезпечніший автомобіль

Безпека залежить від багатьох факторів, включаючи конструкцію автомобіля, наявність та ефективність роботи систем активного та пасивного захисту, а також від дорожніх умов і, безумовно, від поведінки водія. Компанії, які займаються проведенням краш-тестів, випускають рейтинги безпеки автомобілів, але їх результати можуть відрізнятися залежно від критеріїв та методології дослідження. Однак деякі автомобілі отримують високі оцінки у рейтингах безпеки незалежно від того, де відбувається їхнє тестування.

Традиційно у рейтингах безпеки високі оцінки отримують автомобілі брендів Volvo, Audi, BMW, Mercedes-Benz та інших відомих виробників, які активно впроваджують нові технології та інновації у сфері безпеки автотранспорту.

Важливо відзначити, що, хоча високі оцінки в краш-тестах є суттєвим показником безпеки, кожен автомобіль має свої особливості і може бути більш менш безпечним для конкретних сценаріїв і типів аварій. Тому при виборі автомобіля не варто враховувати лише результати краш-тестів.

Краш-тести – важливий інструмент для забезпечення безпеки автомобілів та захисту життя пасажирів. Завдяки цим випробуванням виробники можуть розробляти безпечніші автомобілі, а споживачі можуть приймати більш обґрунтовані рішення при виборі автомобіля. Такі авторитетні компанії, як Euro NCAP, NHTSA та IIHS, роблять значний внесок у підвищення безпеки автотранспорту та сприяють зниженню кількості аварій та травм, пов’язаних з автомобільними пригодами.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Сукня розійшлася у пікантному місці прямо на церемонії нагородження: конфуз із чемпіонкою під час видатної події UFC
41 537
"Дідуган сидить і радіє". Путін став посміховиськом у мережі
13 668
Забувся видалити: жінка знайшла в фотоапараті цікаві знімки колишнього власника
13 273
Креативно: У Таганрозі знайшли незвичний спосіб розповісти росіянам правду про ціну війни в Україні
12 905
Шість ранніх ознак того, що печінку вже пошкоджено через алкоголь
11 542
Роздавав нагороди своїм прибічникам: Путін зганьбився під час офіційної церемонії у Кремлі
10 850
Сталінська ялинка-2025: у росії вчергове відзначилися неординарним дитячим заходом
9 898
Названо три знаки зодіаку, які мають найсильнішу інтуїцію: вони знають багато чого
8 685
Викликає рак: названо загрозу популярної харчової добавки
8 304
Абонент недоступний: на які номери телефонів краще не відповідати і чому
8 143
Це справді смішно: жінка показала свою ялинку, яка стала мемом у мережі
7 950
Українці залишили Київ і живуть у будинку на колесах: як проходить їхній день
7 529
Журналісти CNN у прямому ефірі звільнили ув'язненого в Сирії: він виявився катом Асада
7 231
5 продуктів, які допоможуть впоратися з хворобами
0
Несподівано почала дихати: оголошена мертвою жінка ожила перед похороном
0
Чотири причини, чому грошове дерево стало втрачати листя
0
Бійці ЗСУ, перебуваючи в оточенні, кілька годин відстрілювалися в підбитому Bradley
0
Лікарі перерахували правила, які дозволяють знизити ризик повторного інсульту
0
Механік назвав несправність, з якою ніколи не варто купувати вживане авто
0
Названо автомобілі, які водії не хочуть купувати повторно
0
Штрафи до 20 тисяч грн: водіям нагадали, чого не можна робити за кермом
0
Скільки покупці переплачують за автомобілі зі скрученим пробігом: дослідження
0
Чоловік побував у містечку, де люди "живуть" під землею з усіма зручностями
0
Ольга Сумська зізналася, чи спілкується з онуками, які живуть у РФ
0
Чи рятує кава від похмілля: 3 причини, через які краще її не пити
0
В Україні може з’явитися новий дорожній знак: білий ромб на синьому тлі
0
Як на самому початку стосунків зрозуміти, що чоловік невдаха: 11 чітких ознак

Майже кожна жінка хоче, щоб поруч із нею був сильний, ...

Десять фраз, які можуть зруйнувати і звести нанівець будь-який шлюб

Дуже важливо вміти правильно обговорити проблеми, які ...

7 ознак, що чоловік нагострив лижі наліво

Зрада для чоловіків завжди більш буденна й не настільки ...