U-News » Здоров'я » Невидима небезпека: вчені виявили згубний вплив води забрудненої фтором на мозок дітей
Всі новини

Невидима небезпека: вчені виявили згубний вплив води забрудненої фтором на мозок дітей

Провівши нове дослідження, вчені виявили серйозні проблеми з когнітивними здібностями у дітей, які тривалий час вживали неочищену воду, що містить велику кількість фтору.

Результати нещодавнього експериментального дослідження, проведеного Тулейнським університетом, дають змогу припустити, що в дітей можуть спостерігатися когнітивні порушення в результаті тривалого вживання питної води із вмістом фтору, що значно перевищує рекомендовані норми, пише Фокус.

Нове дослідження проводилося в сільських фермерських громадах Ефіопії. Ці громади користуються колодязями, в яких вміст фтору в природних умовах коливається від 0,4 до 15,5 мг/л. Слід зазначити, що Всесвітня організація охорони здоров'я рекомендує підтримувати рівень фтору в безпечній питній воді не більше 1,5 мг/л.

У дослідженні взяли участь 74 дитини шкільного віку, яким було запропоновано завдання на малювання і стандартний комп'ютерний тест на запам'ятовування без використання мови. Результати засвідчили, що діти, які зазнавали впливу вищих концентрацій фтору, припускалися більше помилок під час виконання цих завдань. Однак Теводрос Годебо, провідний дослідник зі Школи громадської охорони здоров'я та тропічної медицини Тулейнського університету, наголосив, що прямого причинно-наслідкового зв'язку між впливом фтору та його потенційними нейротоксичними ефектами досі не доведено.

Незважаючи на те, що фтор корисний для здоров'я зубів, його надмірна кількість раніше була пов'язана зі зниженням показників IQ у деяких сільських районах Китаю та Індії. Раніше проведені дослідження на тваринах також виявили здатність фтору проникати через плаценту і в мозок. Це може означати, що в районах, які не мають альтернативних джерел водопостачання, можуть виникнути довгострокові проблеми з когнітивними здібностями дітей, пов'язані з надмірним впливом фтору.

Ефіопська рифтова долина, в якій проводилося це дослідження, являє собою унікальне середовище для його проведення. Жителі цієї країни постійно споживають воду зі стабільним вмістом фтору і ведуть доволі одноманітний спосіб життя, що зводить до мінімуму зовнішні чинники впливу. Вважається, що загалом, у світі понад 200 млн. осіб споживають воду з високим вмістом фтору.

Годебо планує розширити свої дослідження, вивчивши ширшу групу дітей в Ефіопії та порівнявши результати когнітивного розвитку дітей із громад із високим і низьким вмістом фтору. Він вважає, що розуміння потенційних ефектів фтору, навіть у низьких концентраціях, має вирішальне значення для обґрунтування рішень громадськості та урядів щодо практики фторування води.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
33 551
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
29 716
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
18 459
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
18 278
Фейловий вихід до народу: Путін зустрівся з росіянами на порожній заправці
13 576
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 990
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 726
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
11 348
Лікарка назвала продукт, який не можна їсти після 40 років
11 343
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 980
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
10 429
«Не вміщається в жодну анкету»: чоловік із найдовшим прізвищем в Україні показав свій паспорт
10 114
Проти тромбів та холестерину: яку кількість імбиру потрібно вживати щодня для захисту судин
8 036
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Любовний гороскоп на тиждень: яким знакам зодіаку пощастить 17–23 серпня
0
Ваш місяць народження може підказати шлях до багатства: що радять астрологи
0
Леся Нікітюк разом із нареченим-військовим показала яскравий фотосет у жовтому «Запорожці»
0
Відома українська співачка здивувала, чому відмовляє у побаченнях і тримає чоловіків на відстані
0
Вони не знають, що таке бідність: 5 імен жінок, яким доля призначила фінансову незалежність
0
Знизьте тиск без ліків: 5 продуктів, які за даними досліджень працюють краще за таблетки
0
NYT: європейці просять Трампа повернути діалог з РФ і вимагають місця за столом переговорів
0
«Я ніколи не була в кращій формі»: 48-річна Ніколь Шерзінгер у неоновому бікіні на Гаваях вразила шанувальників
0
Чому після 50 років звичайного огляду замало: лікарі назвали обов'язковий чек-ап, що рятує життя
0
Було різко і зайве: Полякова виправдалася за порівняння України з концтабором
0
Рідкісне фото на тлі боротьби з деменцією: як Брюс Вілліс виглядає на весіллі доньки в колі родини
0
Відверте зізнання Світлицької: чому її не покликала на весілля Наталка Денисенко
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...