У комедійному фільмі «Кавказька полонянка» показано незвичайний мікроавтобус «Старт», який може здатися іноземним, але насправді створений українськими майстрами.
Мінівен «Старт» був розроблений на Сєвєродонецькій авторемонтній базі у 1963 році та відрізнявся авангардним дизайном художника та інженера Юрія Андроса, інформує Hyser.
"Старт" був побудований на рамному шасі автомобіля "Волга" ГАЗ-21 і використовував запозичений від нього двигун потужністю 75 к.с.
Кузов мікроавтобуса був виготовлений із пластику, інноваційного для того часу матеріалу. Виробництвом пластику займалося кілька підприємств Луганської області. Пластиковий корпус виявився не лише міцним, а й витримав випробування, витримавши падіння з 12-метрової висоти.
Мінівен привернув значну увагу і був представлений на виставці досягнень національної економіки. Воно отримало висвітлення у газетах і телебаченні, викликавши інтерес Микити Хрущова.
Хоча ГАЗ спочатку не наважувався надати шасі та двигуни, мінівени часто використовувалися для перевезення або як робочі перевізники. Деякі з них були оснащені потужними радіостанціями та гучномовцями.
Маршрутка «Старт» здобула широку популярність завдяки появі у фільмі «Кавказька полонянка».
Виробництво «Старту» зрештою було налагоджено на Луганському автоскладальному заводі, а потім у 1967 році перенесено до Коростеня Житомирської області. За оцінками, до 1970 року випустили близько 200 цих унікальних автобусів. Сьогодні «Старт» – рідкісний екземпляр. та колекційний автомобіль, збереглося лише кілька екземплярів.
Мікроавтобус «Старт» відрізнявся просторим та комфортним салоном для пасажирів, м'якою підвіскою та максимальною швидкістю близько 100 км/год. Незважаючи на свої перспективні характеристики, він так і не набув широкого поширення, насамперед через бюрократичні перешкоди та відсутність підтримки з боку радянської влади.
Цей унікальний мінівен залишається символом інновацій та творчості в історії радянського автомобілебудування та викликав інтерес ентузіастів та колекціонерів.