Про проєкт канатної дороги, розроблений ще 2017-го відомою архітектурною майстернею, згадали через проблеми з транспортною інфраструктурою.
У Києві гостро стоїть питання транспорту, альтернативного метрополітену. Під час нещодавнього круглого столу в інформагенції "Укрінформ", присвяченого питанню порятунку підземки, депутатка Київради Євгенія Кулеба згадала про проєкт канатної дороги у столиці - на її думку, він є невдалим і невчасним, передає Informator.
"Абсолютно серйозно міською владою розглядається ідея будівництва канатної дороги з правого на лівий берег - мене це дуже здивувало, це виглядає як прикраса. Замість того, щоб думати, як відновити громадський транспорт і відремонтувати, ми думаємо, як вигадати ще одну туристичну принаду, і витратити на це якісь мільйони доларів", - зазначила депутатка.
Інформатор вирішив нагадати, що за проєкт має на увазі пані Кулеба. Ідею канатної дороги подала ще 2017 року майстерня архітектора Андрія Миргородського "Проєктні системи ЛТД". Вона мала б бути не лише атракціоном, але й альтернативним видом громадського транспорту - безшумного, екологічного та функціонального.
За найпершим проєктом мали б спорудити три станції: на Поштовій площі, біля Арки Свободи українського народу та на Трухановому острові. Логічна послідовність станцій перетворила б "канатку" на спосіб доставки туристів та відпочивальників з центру Києва на острів з пляжами та відпочинковими зонами. За проєктом майстерні Миргородського дизайн станцій мав би відповідати функціоналу місцевості, де ті розташовані.
"Станція "Поштова Площа" своїми формами нагадує стрімкі абриси яхти, що також продовжує тему Річкового вокзалу та зі сторони річки підкреслює історичну функцію площі, головного річкового причалу міста Києва. Станція "Арка Дружби Народів" (нині - "Арка Свободи українського народу" - Авт.) проміжна, поворотна, розташована біля оглядового майданчика на схилі зі значним перепадом вертикальних позначок, що зв'язують громадський простір паркової зони з алеєю, яка веде до пішохідного мосту", - писали у поясненні до проєктних малюнків.
Утім, в 2019-му в КМДА вирішили, що функціональніше буде додати до маршруту ще й житловий масив Русанівка. Тоді мешканці лівобережжя навіть протестували проти такої ідеї - заявили, що атракціон, нібито, нашкодить зеленій зоні Русанівської набережної. Це й не дивно, зважаючи на те, що, за планами Миргородського, пропускна здатність нового транспорту мала б становити 2400 чоловік на годину.
Кошти на встановлення "канатки" планували отримати від інвестора, визначити якого КМДА збиралася на конкурсі. Розробку передпроєктних пропозицій планувалося віддати КП "Київське інвестиційне агентство", а реалізацію проєкту закріпити за КП "Плесо". Втім, 2020-го до реалізації руки не дійшли, а потім проєкт заморозили до завершення війни, як не нагальний. Сам архітектор, між тим, вважає, що проєкт є адекватною альтернативою іншим видам транспорту.
"За допомогою нашої канатної дороги ми "вбиваємо кількох зайців": запускаємо туристів та відпочиваючих на Труханів острів та Гідропарк, а з Русанівки та Лівобережки забираємо людей до самого центру міста. Така канатна дорога в перспективі може стати новим видом транспорту для Києва", — коментував питання ефективності Андрій Миргородський.