Акумулятори грають важливу роль у живленні електричних систем автомобілів, але довкола їхньої роботи існує багато непорозумінь. Експерти з видання
Avtosota розглянули сім поширених міфів про автомобільні акумулятори.
Міф 1: Акумулятор = батарея
Хоча терміни “акумулятор” і “батарея” часто використовуються як синоніми, вони мають різне значення. “Акумулятор” – це пристрій, що зберігає електричну енергію, тоді як “батарея” – це група акумуляторів, які об’єднані в одну систему.
Міф 2: Занадто потужна батарея вб’є стартер
Цей міф є неправдивим. Фактично, використання більш потужної батареї не завдасть шкоди стартеру, оскільки він споживає лише необхідну енергію для запуску двигуна.
Міф 3: Батарея швидше розряджається в мороз
Хоча холодні температури можуть знизити продуктивність батареї, вони не призводять до її швидкого розряду. Фактично, низькі температури можуть уповільнити хімічні процеси всередині акумулятора, що знижує його здатність передавати енергію, але не призводить до швидкого розряду.
Міф 4: Кальцієві батареї кращі за свинцеві
Хоча кальцієві акумулятори мають переваги перед свинцевими, які полягають у більш тривалому терміні служби та меншій схильності до саморозряду, це не означає, що вони є найкращим вибором у всіх випадках. Свинцеві акумулятори все ще мають свої унікальні характеристики, які можуть бути кращими для певних ситуацій.
Міф 5: Батареї AGM не підходять для старих авто
Батареї AGM можуть бути відмінним вибором для старих автомобілів, оскільки вони мають більшу стійкість до глибокого розряду і добре переносять високі температури. Тому вони можуть бути привабливим варіантом для автомобілів різного віку.
Міф 6: Акумулятор завжди заряджається під час поїздки.
Пам’ятайте, що акумулятор заряджається лише тоді, коли двигун працює і генератор виробляє електрику. Також варто враховувати, що під час поїздки акумулятор витрачає енергію на живлення електричних пристроїв в автомобілі.
Міф 7: 60 А*год означає 60 А протягом 1 години.
Насправді, зазначена ємність батареї в ампер-годинах (Ач) вказує на те, що вона може витримувати певний струм протягом певного часу, але не обов’язково струм в 1 ампер протягом такої кількості годин. Наприклад, батарея з ємністю 60 Агод може витримувати струм у 6 ампер протягом 10 годин або струм в 1 ампер протягом 60 годин.