У Центрі демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) запропонували запровадити систему "штрафних балів" для порушників правил дорожнього руху в Україні.
Ця ініціатива спрямована на підвищення безпеки на дорогах та запобігання рецидивам порушень, і передбачає позбавлення права керування у разі повторного вчинення певних правопорушень.
Про пропозиції щодо змін у законодавстві та їхню мету під час презентації в Укрінформі Білої книги «Запровадження системи штрафних балів для підвищення безпеки дорожнього руху в Україні» розповіли представники ЦЕДЕМ Віктор Загреба та Микола Ільчук, повідомляє "Укрінформ".
Згідно з ініціативою ЦЕДЕМ, найбільш небезпечними порушеннями, на які повинні поширюватися нові правила, є:
- Проїзд на заборонений сигнал світлофора або жест регулювальника.
- Порушення правил проїзду перехресть.
- Порушення правил обгону.
- Порушення правил проїзду пішохідних переходів.
ЦЕДЕМ пропонує, щоб водії, які вчинили ці порушення двічі протягом року, отримували збільшені штрафи — у два-три рази більші за первинне стягнення. Якщо ж таке порушення повторюється втретє, передбачено ще жорсткіші заходи: штраф, збільшений у 10 разів, та позбавлення права керування транспортним засобом на термін від шести місяців до одного року.
Згідно із заявою Віктора Загреби, важливо, щоб штрафні бали стали обов’язковим додатком до штрафів. Це означає, що вони не мають бути варіативними чи опціональними, а повинні застосовуватися до всіх визначених законодавством порушень. Штрафні бали мають бути офіційно визначені як стягнення, а не просто як "міра відповідальності".
Загреба наголосив, що більш важливим аспектом, ніж самі штрафні бали, є їхній наслідок — позбавлення права керування. Це має бути суворий і неминучий наслідок для тих водіїв, які накопичують штрафні бали за систематичні порушення ПДР.