Сьогодні, поряд з новими і б/в шинами для автомобілів, можна зустріти так звані відновлені покришки. Думки щодо них розділилися. Хтось вважає їх дешевою альтернативою дорогій новій гумі, хтось упевнений, що це зайва трата грошей і загроза безпеці через їхню якість.
То чи варто їх купувати і які потенційні ризики пов’язані з їх використанням? Експерти видання Interia дали відповіді на ці запитання.
Насамперед варто розуміти, що відновлення шин зазвичай виконується цілком професійно та якісно на відповідному обладнанні. Існує два типи відновлення: холодне та гаряче. В обох випадках з покришок з глибиною протектора не менше 2 мм зрізається верхній шар, а замість нього наноситься нове покриття з новим малюнком протектора.
За холодного методу новий протектор шаром наклеюється на шину і під великим тиском спресовується, створюючи міцне з’єднання. Гарячий метод передбачає створення нового протектора шляхом вулканізації. Він більш трудомісткий і складний, але при цьому набагато надійніший за холодний. Часто вдається досягти якості, яку можна порівняти з новими покришками.
Тим часом експерти Всенімецького автоклубу (ADAC) розкритикували використання відновлених автошин. Вони провели дослідження, в рамках якого перевірили, як поводяться на дорозі звичайні та відновлені покришки. Тільки на засніженому покритті останні проявили себе гідно, а в інших випадках з тріском програли навіть б/в шинам, не кажучи вже про нові. Зазначається, що у таких покришок більший опір коченню, галаслива робота, гірша керованість і зчеплення, особливо на мокрій поверхні.
Найбільшим попитом сьогодні відновлені шини користуються у власників вантажівок. Все тому, що нові покришки на ці автомобілі можуть коштувати десятки і навіть сотні тисяч гривень, а зношуються дуже швидко.