Ідентифікація стала однією з найактуальніших тем сьогодення багатьох пенсіонерів. І деякі “спеціалісти” запевняють, що один із найпростіших способів – зробити це через застосунок “Дія”.
Але потім виявляється, що не все так просто робиться, як про те розказують, пише "На пенсії".
Як пенсіонерам пройти ідентифікацію через Дію
По-перше, заходимо на вебпортал Пенсійного фонду.
1. Далі тиснемо “Вхід”.
2. Відкриється ще одне віконце, вибираємо там з усіх варіантів входу до системи – “Дія.Підпис”.
3. Тепер треба натиснути зелену кнопку “Отримати код для входу”.
На екрані з’явиться QR-код, його треба буде просканувати телефоном через “Дію”.
Якщо ви хочете пройти відеоідентифікацію за допомогою телефону.
Для цього беремо смартфон і відкриваємо на ньому додаток “Дія”.
Відразу, на стартовій сторінці, знаходимо ліворуч чорну кнопку “Сканувати QR-код та тиснемо на неї”.
Наводимо камеру на QR-код на екрані, і тут все відбувається дуже швидко. Код прочитаний.
Тепер треба підтвердити особу через перевірку за фото. Ось тут звучить, мабуть, все просто, але часто буває, що ні.
1. По-перше, треба чітко помістити своє обличчя у рамку, зазначену білими куточками. Якщо ви зробили це правильно, куточки змінять колір на зелений.
2. По-друге, обличчя має бути добре освітленим з обох боків. Для цього ввімкніть верхнє освітлення в кімнаті або станьте навпроти вікна.
Ну і нарешті – якщо всі кроки пройдено, запит на авторизацію через “Дія.Підпис” буде підтверджений. Тоді на екрані комп’ютера з’явиться попередження про оновлення Закону “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”. Тут треба натиснути кнопку “Продовжити”.
І все – вхід в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду виконаний.
Повідомлення про проходження пенсіонером ідентифікації буде сформовано у розділі “Мої звернення” – ВІН розташований ліворуч.
Зверніть увагу, що у переліку ваших звернень завжди відображатиметься лише останнє зареєстроване звернення про ідентифікацію особи.
Що може завадити ідентифікуватись через Дію
Попри нібито просту процедуру, і тут є свої чималі підводні камені.
1. По-перше, треба пам’ятати, що “Дія.Підпис” дійсна рік. Тобто якщо ви її використовували раніше року тому, вам знадобиться робити її наново.
2. По-друге, з “Дією” можливі пригоди. Наприклад, вона може відмовитись вас ідентифікувати, якщо в неї переповнений кеш.
Щоб його очистити, ось що треба зробити:
1. Відкриваємо “Налаштування → Програми”.
2. Знаходимо “Дію” у списку.
3. Тиснемо підряд: “Пам’ять” → “Очистити дані” → “Очистити кеш”.
Далі доведеться наново авторизуватись в “Дії”:
1. У застосунку відкриваємо “Меню — Підключені пристрої” — вибираємо команду “Видалити всі”.
2. Після цього обов’язково потрібно перезавантажити смартфон.
Наголошу, тут дуже важливо дотримуватись порядку черги виконання всіх цих інструкцій.
Якщо у вас виникли якісь суто технічні проблеми з “Дією”, варто звернутись до технічної підтримки. Це робиться так:
1. Відкриваємо “Дію”.
2. Тиснемо “Меню” в правому нижньому куті.
3. Вибираємо пункт “Служба підтримки”.
4. Зі списку обираємо месенджер, у якому вам зручно спілкуватись.
Далі Дія відкриє чат-бот в обраному месенджері. У запропонованих запитаннях треба обрати “Авторизацію”, а потім “Авторизацію в застосунку”.
Якщо запропоновані варіанти проблем не схожі на те з чим ви стикнулись, оберіть пункт “Запитати менеджера”, щоб поспілкуватись не з ботом, а з реальним співробітником “Дії”.
Чи можна через Дію пройти обов’язкову ідентифікацію
Взагалі, підтвердити чи поновити пенсійні виплати дистанційно буває непросто через купу нюансів.
І ось тут найцікавіше – чи можна за допомогою ідентифікації через “Дію” підтвердити чи поновити право на виплату пенсії?
У Постанові Кабміну № 999 від 22 вересня 2021 року вказано, що – цитую – “До фізичної ідентифікації прирівнюється авторизація в особистому електронному кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг.”
Але, будьте уважними, наші підписники повідомляють, що фактично це буває так би мовити по-різному!
Якби воно не було, саме для поновлення пенсії, якщо вже виникли проблеми з її отриманням – цього точно недостатньо.
Бо за Порядком виплати пенсій, затверджений Кабміном у лютому цього року поновлення виплати пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) особам, виплату пенсії (щомісячного довічного грошового утримання) яким припинено відповідно до пункту 4-1 частини першої статті 49 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, а також поновлення страхових виплат особам, яким їх припинено відповідно до пункту 8 частини першої статті 40 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, здійснюється за рішенням територіального органу Пенсійного фонду України:
- після проходження фізичної ідентифікації протягом року з дати припинення виплати;
- за заявами про поновлення пенсії (щомісячного довічного грошового утримання), страхових виплат, що надійшли до Пенсійного фонду України, зокрема поданими з використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”), створеного за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія), або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, у разі встановлення органами Пенсійного фонду України особи отримувача у режимі відеоконференцзв’язку із дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг, під час якого пред’являються документи, що посвідчують особу.
Тобто будьте уважними, в такому випадку – це тільки авторизація вашої особи на вебпорталі Пенсійного фонду.
Аби поновити пенсійні виплати дистанційно, треба тут, на сайті ПФУ записатись на відеоідентифікацію за конференц-зв’язком.