U-News » Здоров'я » Головна харчова звичка, яка руйнує здоров’я вашої печінки
Всі новини

Головна харчова звичка, яка руйнує здоров’я вашої печінки

Дехто вважає, що стеження за здоров'ям печінки можна обмежити відмовою від алкоголю та сигарет. Проте, шкідливі харчові звички не менш руйнівні для цього важливого органу.

Вам необхідно відмовитись від певного популярного стилю харчування, якщо хочете зберегти свою печінку здоровою.

Печінка відповідає за набагато більше функцій, ніж багато хто може навіть уявити. Вона виконує сотні функцій для тіла, наприклад, очищає від токсинів, допомагає перетравлювати та розщеплювати їжу, регулює кров і допомагає організму підтримувати здоровий рівень згортання крові. Цей орган має вирішальне значення для вашого здоров’я і тому заслуговує максимальної уваги.

Американський фонд печінки наголошує на важливості не лише на здорового харчування та відсутності шкідливих звичок, а й на споживанні великої кількості клітковини для правильного функціонування цього органу. Дотримання дієти з високим вмістом поживних речовин є ключовим у підтримці здоров’я печінки, але останні дослідження також виявили, що для її здоров’я вкрай важливо обмежити кількість продуктів, які пройшли ультраобробку.

Британський медичний журнал пов’язує ультраоброблені харчові продукти (наприклад, фаст-фуд, запакована випічка, газована солодка вода, солодощі), з багатьма проблемами зі здоров’ям, такими як високий кров’яний тиск, високий рівень холестерину та навіть хвороби серця.

Тепер дослідники виявили зв’язок між цими харчовими продуктами та неалкогольною жировою хворобою печінки (НАЖХП), яка спричинена накопиченням надлишку жиру в печінці. Згідно з Міжнародним епідеміологічним журналом, споживання ультраобробленої їжі пов’язане з підвищеним ризиком НАЖХП.

Однією з причин, чому цю групу продуктів можна пов’язати з жиром у печінці, є той факт, що НАЖХП може бути спричинена надмірною кількістю жиру або занадто великою кількістю тригліцеридів у вашій крові. Тригліцериди можуть підвищуватися через велику кількість рафінованих вуглеводів, насичених жирів і доданий цукор. Усі ці компоненти містяться у високих кількостях у багатьох ультраоброблених продуктах.

В іншому дослідженні, опублікованому в Liver International, було виявлено, що споживання ультраоброблених продуктів підвищує ризик метаболічного синдрому у загалом здорових пацієнтів. А у тих, хто вже мав НАЖХП, ультраоброблені продукти були пов’язані з серйозним захворюванням, викликаним запаленням печінки – неалкогольним стеатогепатитом.

Як харчуватися для здорової печінки

Важливо обмежити споживання ультраоброблених продуктів, але ж яка їжа вважається здоровою для печінки? Багато досліджень показали, що дотримання середземноморської дієти може бути корисним для підтримки здорової печінки.

Фактично ця дієта не відповідає первинному значенню слова "дієта" - це більше стиль харчування, адже тут не потрібно жорстко обмежувати себе у виборі продуктів чи рахувати калорії разом з білками, жирами та вуглеводами.

Згідно з середземноморським раціоном 60 відсотків меню мають складати фрукти та овочі, 25-30 відсотків – корисні жири та 15 відсотків – білок. Основою дієти є фрукти, овочі, цільнозернові, бобові, горіхи, насінні, оливкова олія, трави й спеції. Морепродукти та птиця є основними видами м’яса в цьому раціоні, а яйця, вино та молочні продукти можна вживати в помірній кількості.

Одне дослідження, опубліковане в Американському журналі гастроентерології, показало, що суворе дотримання середземноморської дієти було пов’язане зі зниженням ризику НАЖХП. Інше дослідження показало, що такий спосіб харчування може сприяти загальному здоров’ю печінки та служити захисним заходом проти НАЖХП, значно знижуючи ризик для печінки від інших захворювань, таких як ожиріння, діабет 2 типу та хвороби серця.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
31 331
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
18 529
Знижує тиск і вагу: названо дешевий продукт, який потрібно вживати щодня
15 942
Ніхто й не підозрював: дрібна деталь оголила сімейну таємницю людей, які вважали себе просто колегами
13 156
Рятівники серцево-судинної системи: 5 овочів, які знижують рівень поганого холестерину
11 673
Мало хто знає правду: яке справжнє прізвище Наталії Могилевської і звідки взявся міф про псевдонім
10 317
Цироз може маскуватися під втому: 4 симптоми, які ви точно пропускаєте
9 844
Не їжте його ввечері: дієтологія назвала заборонений продукт перед сном
9 223
Названо небезпечні ознаки захворювання серця: їх часто ігнорують
9 028
Концерт Вєрки Сердючки в Одесі спричинив скандал у мережі: думки українців розділилися
8 755
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 565
Вчені розповіли, які фрукти та овочі можуть захистити від діабету
8 050
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
7 853
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
"Мисливець на алігаторів": Дружина MONATIK засвітила півторарічного сина та здивувала його розвагами
0
Чи не найкраща звичка: чи можна вживати солодке на голодний шлунок
0
Подарунок може принести сльози та сварки: які речі не радять дарувати коханим
0
Ірина Білик у леопардових штанях вмостилася на колінах у Павла Зіброва: "Було гаряче"
0
Даша Квіткова зробила болісне зізнання про зраду: "В мене ніби вибили землю з-під ніг"
0
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
0
Таємний "син" і діти від різних жінок: що відомо про нащадків Пономарьова та його нове кохання
0
Від світового тріумфу до трагічного фіналу: історія Вітні Гʼюстон, яку знищила залежність
0
«Не впізнаю себе»: Санта Дімопулос покарала чесне фото після того, як погладшала
0
Блогерка зламала ногу через трендові штани: що сталось і як не повторити її помилку
0
Тарабарова назвала найдорожчі кліпи у своїй кар’єрі: скільки коштували знімання
0
Три знаки зодіаку, яким сьогодні дуже важливо набратися терпіння
0
Колишній застряг у голові: як пережити розставання, яке болить навіть через багато років

Час не завжди лікує, іноді навіть через десятиліття людина ...

Коли самого кохання замало: 20 головних викликів у стосунках із великою різницею у віці

Кохання часто вважають наймогутнішою силою, здатною ...

Астрологиня назвала жінок зодіаку, про яких кажуть, що вони - справжні королеви

У дитинстві кожна дівчинка мріє стати принцесою, і майже ...