Навіть під час війни, яку розпочала Росія, українці мають оплачувати комунальні послуги в повному обсязі. Щоб уникнути помилкових нарахувань у квитанціях за комуналку, споживачі мають вчасно проводити перевірку лічильників.
Комунальний концерн «Центр комунального сервісу» (ЦКС) зібрав відповіді на ключові й найбільш поширені запитання стосовно повірки вузлів розподільного обліку води та тепла (квартирних лічильників).
Міжповірочний інтервал (термін роботи приладу обліку до наступної повірки) становить 4 роки від дати виробництва лічильника — дату вказано в технічному паспорті приладу, або від дати останньої повірки - вона зазначена в свідоцтві про повірку.
Якщо лічильник відповідає встановленим технічним вимогам, споживач отримує відповідне свідоцтво про повірку. При невідповідності лічильника технічним вимогам надається довідка про непридатність приладу. У такому випадку лічильник необхідно замінити на новий.
Дату, від якої розраховується міжповірочний інтервал, не варто плутати з датою опломбування/встановлення на облік.
Що буде, якщо лічильник не повірити вчасно
Якщо вчасно не виконати повірку лічильника, його буде знято з абонентського обліку: постачальники послуг в подальшому не зможуть використовувати показання приладу як підставу для обсягу нарахувань. У результаті – нарахування буде здійснюватися за іншими алгоритмами, які визначаються особливостями технічних характеристик будинку, а саме:
- при наявності вузла комерційного обліку (загальнобудинкового лічильника) за його показаннями;
- при відсутності загальнобудинкового лічильника по нормі.
У даному випадку нарахування будуть вищими, ніж за показаннями квартирного лічильника.
Хто може виконувати повірку лічильника і як її можна замовити
Повірка квартирних лічильників здійснюється лише спеціалізованими і сертифікованими компаніями. Обрати компанію споживач може самостійно.
Перелік організацій, що видають свідоцтва встановленого зразка про повірку, можна переглянути на сайті Міністерства економіки України.
Отримати консультацію щодо терміну проведення періодичної повірки квартирних лічильників за певною адресою, замовити повірку, заміну або встановлення засобу обліку - можна у найближчому сервісному центрі ЦКС (адреси, графіки прийому, телефони та дистанційні канали зв’язку розміщено за посиланням.
Як можна замовити повірку on-line
Це можна зробити скориставшись сайтом ЦКС в розділі «Повірка/заміна лічильників» або за додатковими номерами телефонів:
- +380(96)233-23-04;
- +380(95)233-23-04;
- +380(73)233-23-04;
- +380(44)233-23-04.
Що робити після проведення повірки і куди передавати документи, щоб актуалізувати інформацію
Свідоцтва про повірку, акт виконаних робіт або протокол повірки, акти демонтажу/монтажу (якщо повірка здійснювалась з демонтажем) потрібно передати до ЦКС будь-яким зручним способом (за посиланням.
Фахівці ЦКС при внесенні інформації здійснюють звіряння показань, за необхідності скоригують нарахування, а також допоможуть оформити заявку на опломбування (якщо повірка була з демонтажем).
Для зручності споживачів доступна послуга «Клієнт-сервіс». Після отримання заявки про необхідність повірки лічильника, подальші усі роботи, зокрема повірка та встановлення на комерційний облік, здійснює сервісною компанією. Після проведення повірки актуальна інформація автоматично вноситься до програмних комплексів виконавців комунальних послуг . Результати повірки доставляються споживачеві кур’єрською службою або іншим зручним способом.
Відповідно до Постанови КМУ №440 від 7 квітня 2023 урядом прийняте рішення про відновлення обов’язкової повірки квартирних лічильників тепла та води навіть в умовах воєнного стану.