Три компанії презентували кошторис від 445,5 до 492,2 млн грн за роботи у тунелі синьої лінії столичної підземки, а закінчити з відновленням пропонували максимум за 9 місяців.
30 квітня 2024 року «Київський метрополітен» підписав угоду з фірмою «Група компаній «Автострада» на капітальний ремонт перегінного тунелю Оболонсько-Теремківської лінії підземки. Роботи мають виконати за 150 календарних днів, за що мають заплатити 445,5 млн грн. Але за календарним планом у 2024 році на це виділять 384,6 млн грн. Про це йдеться в угоді, яка була опублікована 3 травня 2024 році на сайті публічних закупівель Prozorro.
За даними системи публічних закупівель, 384,6 млн грн заплатять за розроблення робочого проєкту капітального ремонту перегінного тунелю та його позитивну експертизу. Також частина коштів піде на невідкладні аварійні роботи, повідомляє Інформатор.
Нагадаємо, що у грудні 2023 року постійна комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Київради визначила, що існує потенційна загроза виникнення аварії на в межах Оболонсько-Теремківської лінії метрополітену. Загалом висновків комісії, що у метро ситуація аварійна, було три.
«На виконання пункту 2.3 протоколу (комісії. – Ред.) КП «Київський метрополітен» було укладено відповідні необхідні договори з ТОВ «ГК «Автострада» на виконання першочергових підготовчих та проєктних робіт..від 12.12.2023 року №504-П-23 на суму 21 158 771,36 грн (з ПДВ) та від 05.01.2024 №8-П-24 на виконання додаткових підготовчих робіт на загальну суму 20 120 000,00 грн», - йдеться в обґрунтуванні до закупівлі.
1 квітня 2024 року з резервного фонду бюджету Києва виділили 393 млн 547 тис. 021 грн на роботи у перегоні між станціями «Деміївська» та «Либідська». Тому вирішили укласти та опублікувати новий загальний договір на ремонт у підземці, а попередні угоди розірвали.
«Найнижча вартість комерційної пропозиції на виконання невідкладних (першочергових) аварійно-відновлювальних робіт тунелю..складає 445 500 000 грн з ПДВ (20%) відповідно до комерційної пропозиції, наданої ТОВ «ГК «Автострада», - написано у поясненні до закупівлі.
Окрім «Автостради», яка запропонувала виконати роботи за 150 календарних днів (приблизно 5 місяців), свої пропозиції щодо аварійного ремонту робили:
- фірма Юрія Клімова та Максима Кокарєва (480 млн грн та 8,5 місяців роботи);
- фірма Юрія Ханіна та Андрія Яреми (492,2 млн грн та до 9 місяців роботи).
Що трапилося у метро в Києві
Перші тріщини на ділянці тунелю між станціями метро "Либідська" та "Деміївська" з'явилися у березні 2011 року, через кілька місяців після відкриття частини "синьої" лінії метро. Відтак, проблеми з'явилися через помилки в проєктуванні, чи будівництві тунелів. А закриття ділянки пов'язане з раптовою та одночасною появою нових тріщин у великій кількості.
Тріщини на проблемній ділянці фіксувалися ще 2019 року, а потім - у червні 2023 року. Служба з утримання тунелів поінформувала керівництво КП "Київський метрополітен" про наявні проблеми. Після цього обмежили швидкість руху, а через два дні вже були готові висновки Київського державного НДІ будконструкцій.
Нагадаємо, що 8 грудня 2023 року у Києві зупинили рух поїздів метрополітену на ділянці між станціями синьої гілки «Теремки» — «Деміївська». Зробили це на день раніше, ніж планували від початку.