U-News » Здоров'я » Корисно до певного моменту: вчені назвали безпечне дозування кави
Всі новини

Корисно до певного моменту: вчені назвали безпечне дозування кави

Наука вже безліч разів доводила корисні властивості кави, рідко фокусуючись на негативному впливі кофеїну. Однак недавнє дослідження виявило тонку межу його вживання, яке загрожує перетворити підбадьорливі напої на справжню отруту.

Нещодавнє дослідження, представлене на зустрічі Американської колегії кардіологів (ACC) Asia 2024 в Індії, знову порушило питання про вплив хронічного споживання кофеїну на здоров'я серцево-судинної системи. У ньому підкреслюється, що люди, які регулярно споживають велику його кількість, зокрема, понад 400 міліграмів на день, можуть піддаватися підвищеному ризику розвитку серцево-судинних захворювань, навіть якщо в іншому вони здорові. Це дослідження доповнює тривалу дискусію про вплив кофеїну на здоров'я серця, яка протягом багатьох років піддавалася всебічному вивченню з різними висновками, розказує Фокус.

У дослідженні взяли участь 92 здорові людини віком від 18 до 45 років, у яких оцінювали реакцію серцево-судинної системи на фізичне навантаження. Дослідники вимірювали артеріальний тиск і частоту серцевих скорочень до і після трихвилинного степ-тесту. Також було зібрано дані про звичайне споживання кофеїну учасниками, серед яких були кава, чай, енергетичні напої та газована вода. Результати показали, що майже 20% учасників щодня споживають понад 400 міліграмів кофеїну, що еквівалентно приблизно чотирьом чашкам кави або двом енергетичним напоям.

Вплив кофеїну на вегетативну нервову систему особливо проявився в результатах дослідження, які показали, що в учасників з вищим споживанням кофеїну значно підвищувалися частота серцевих скорочень і рівень артеріального тиску після фізичних навантажень. Провідна авторка дослідження Ненсі Кагатхара, наголосила, що регулярне вживання кофеїну може порушувати роботу парасимпатичної нервової системи, що і призводить до подібних серцево-судинних реакцій. Ці порушення можуть з часом підвищити ризик розвитку гіпертонії та інших захворювань.

Отримані результати узгоджуються з попередженнями Управління з контролю за продуктами і ліками США (FDA), яке зазначає, що хоча 400 міліграмів кофеїну на день зазвичай вважаються безпечними для більшості дорослих, індивідуальна реакція на нього може бути різною. Дослідження ж показує, що навіть незначне перевищення цього порогу, зокрема до 600 міліграмів і більше, може становити небезпеку. Експерти згодні, що хоча результати дослідження не є відкриттям, вони нагадують нам про важливість поміркованості. Вони також зазначили, що надмірне споживання кофеїну, особливо через енергетичні напої, стає дедалі поширенішим серед підлітків, які можуть бути вразливішими до його негативного впливу.

Вчені вказали на потенційні побічні ефекти надмірного вживання кофеїну, як-от тривожність, порушення сну і зневоднення. З іншого боку, кардіолог Ю-Мінг Ні висловив розчарування суперечливими результатами численних досліджень, присвячених кофеїну. Він закликав не вивчати постійно саме вплив кави, а зосередитися на енергетичних напоях, які можуть містити тривожно високу кількість кофеїну.

Щоб знизити ризики, пов'язані з його високим споживанням, експерти радять поступово скорочувати його дозу, не пропускати вживання води і звертатися за підтримкою до фахівців для зміни раціону харчування.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
32 617
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
19 109
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
17 745
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
17 286
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 437
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 126
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
10 553
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 323
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
9 914
Не їжте його ввечері: дієтологія назвала заборонений продукт перед сном
9 883
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 850
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 337
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
8 192
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Три знаки зодіаку, яким сьогодні важливо аналізувати інформацію, що надходить
0
Онук Софії Ротару здивував змінами у зовнішності: який вигляд має Анатолій Євдокименко, що втік за кордон
0
«Сардинмаксинг» захопив соцмережі: чому всі раптово почали їсти цю рибу
0
«Оля сказала правду»: Потап заступився за Полякову та назвав її «сталевими яйцями»
0
Готуйте кишені та бажання: 4 знаки Зодіаку, яких чекає шалений успіх до кінця серпня
0
Воюють із привидами: РФ відрапортувала про «взяття» села на Харківщині, що зникло 30 років тому
0
Фальшива інвалідність у 72% прокурорів – масштаби порушення вражають
0
У блискучій сукні з оголеною спиною і на шпильках: Тіна Кароль анонсувала новий концерт
0
Настя Каменських знову вийде заміж за Потапа: співачка заінтригувала заявою
0
Не боги, а прибульці: колишній перекладач Ватикану дав скандальне тлумачення Біблії
0
Чому чоловік і дружина перестають відверто говорити: 7 причин емоційної дистанції
0
З 18 серпня життя піде в плюс: ці 3 знаки зодіаку отримають довгоочікувані новини
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...