U-News » Суспільство » Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом
Всі новини

Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом

У 70-90-х роках минулого століття в аеропортах СРСР людей до трапу літака возили великі квадратні пасажирські напівпричепи на сідельних тягачах ЗІЛ або КАЗ.

Журналісти РБК-Україна Авто розповіли, як з’явилися ці пасажирські напівпричепи, і чому в радянських аеропортах не використовували перонні автобуси.

Перші перонні автобуси в СРСР

У 50-60-ті роки з появою в СРСР масової регіональної та магістральної авіації гостро постало питання про транспорт для перевезення пасажирів до трапу літака.

Це завдання поставили перед спеціально створеними автобусами РАФ-980 із пасажирськими причепами на шасі РАФ-977. Автопоїзд з автомобіля-тягача та двох причепів мав 64 посадочні місця. При цьому максимальна швидкість поїздів складала 15 км/год.

Відкритий пасажирський відсік наскрізь продувався всіма вітрами та слабко захищав від шквальних дощів. Крім того, незабаром стало бракувати місткості.

Пасажирські напівпричепи АППА-4

На початку 1970-х на зміну РАФ-980 прийшли АППА, що розшифровувалась як "Автопоїзд пасажирський перонний аеропортовий", а цифра вказувала на кількість дверей у напівпричепі.

Вважалося, що один напівпричіп може вмістити до 120 людей. По бортах кузова прикріплювалися лави для 16-20 сидячих пасажирів. Двері мали найширший отвір у всій номенклатурі радянського транспорту та становили 1400 мм.

Швидкість напівпричепа обмежувалася 25 км/год. Підвіска єдиної осі причепа отримала пневмопідвіску зі змінним кліренсом причепа, а також амортизатори від вантажівки МАЗ-500.

Оскільки підвищувався коефіцієнт використання сідельних тягачів КАЗ-608 та ЗІЛ-130В1, що їх буксирували, зникла необхідність задіяти нову техніку. Щорічно ризький завод виготовляв близько 45 пасажирських напівпричепів.

Що трапилося з аеропортовими напівпричепами

На початку 80-х пасажирів стало ще більше і використовувана модель не справлялася з кількістю пасажирів. Для обслуговування одного великого літака доводилося підганяти 2-3 вантажівки із причепом.

Конструктори розробили кілька модифікацій АППА, але у другій половині 80-х ситуація знову змінилася – кількість авіапасажирів впала.

У 90-ті роки багато напівпричепів АППА-4 зносилися, і великі аеропорти пострадянського простору вже замислилися про оновлення парку перонних машин. Багато хто почав купувати вживаний транспорт із Європи. Пізніше, вже у нашому столітті, свої перонні автобуси розробили ЛАЗ та МАЗ.

Примітно, що в аеропорту "Київ" кілька таких машин ще перебувають на балансі, регулярно проходять техобслуговування. Ще зовсім недавно вони використовувалися для перевезення пасажирів у пікові за завантаженням дні. Крім того, АППА-4 зрідка можна зустріти на розвезенні великих цвинтарів, а також великих підприємств.

Телеграф


Читають Коментують
Стало відомо, які продукти різко підвищують рівень цукру в крові
43 198
Проти тромбів і для серця: названий простий, але корисний квітковий чай
36 102
«Багаті старими не бувають»: у мережі завірусилося відео, як дідусь на Porsche «підчепив» молодицю
25 273
Національний гімн Росії виявився краденим: чий він насправді
23 411
Новий скандал на публіці: Макрони раптово осоромилися перед камерами
22 128
"Пора додому": двійник Зеленського в Італії не зміг втекти від українки
21 674
В Україні можуть змінити пенсійний вік: що відомо про чергові плани народних депутатів
19 340
Як швидко знизити холестерин: 5 простих порад від кардіолога
18 924
Популярні алкогольні напої назвали причиною небезпечно високого тиску
15 083
Уряд готує масштабну реформу пенсійної системи: ключові зміни
12 197
Продукти, які потрібно їсти кожній людині для підтримки здоров’я суглобів
11 394
"Мауглі", який жив з дикими тваринами, наразі не впізнати: фото до і після
10 599
Пацієнти з жировою хворобою печінки часто повідомляють про один і той самий симптом
9 836
Кідман на відпочинку в Хорватії показала, як виглядає її натуральне волосся
0
Юрій Рибчинський вперше розповів про обіцянку Ігорю Покладу, яку порушив
0
Карти Таро обіцяють велике диво: лише ці знаки Зодіаку поставлять крапку в історії своїх невдач
0
Беленюк показав, як проходять його тренування на природі: нардепу постійно заважає один настирливий «гість»
0
Чому сильних людей не люблять: 7 несподіваних причин
0
Доплати до пенсії за довголітню працю: хто має право на додаткові кошти
0
Як захистити дім від комарів без хімії: простий засіб із кухонних інгредієнтів
0
Росіяни знищили студію, де Дорофєєва і Позитив знімали кліп: співачка звернулась до фанів
0
Лікарі назвали неочевидні симптоми смертельних захворювань
0
Популярний вранці напій може бути не тільки приємним, але і корисним
0
Леся Нікітюк показала свою фігуру через місяць пологів і як минуло її перше тренування у залі
0
Небезпечно для здоров’я: продукти, які ми всі даремно гріємо
0
Загадкові 'сюрпризи' від РФ: що ховається за заявою Лаврова
0
Лікарі застерігають: на тілі є точки, яких краще не торкатися

Погодьтеся, є щось майже медитативне у спробі «навести лад» ...

Накликаєте бідність і самотність: 5 причин не підстригати собі волосся власноруч

Не так багато дівчат наважаться самостійно підстригати собі ...

Ці 6 фраз, почуті від чоловіка, мають насторожити будь-яку жінку

На думку психологів, представники сильної половини людства ...