U-News » Суспільство » Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом
Всі новини

Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом

У 70-90-х роках минулого століття в аеропортах СРСР людей до трапу літака возили великі квадратні пасажирські напівпричепи на сідельних тягачах ЗІЛ або КАЗ.

Журналісти РБК-Україна Авто розповіли, як з’явилися ці пасажирські напівпричепи, і чому в радянських аеропортах не використовували перонні автобуси.

Перші перонні автобуси в СРСР

У 50-60-ті роки з появою в СРСР масової регіональної та магістральної авіації гостро постало питання про транспорт для перевезення пасажирів до трапу літака.

Це завдання поставили перед спеціально створеними автобусами РАФ-980 із пасажирськими причепами на шасі РАФ-977. Автопоїзд з автомобіля-тягача та двох причепів мав 64 посадочні місця. При цьому максимальна швидкість поїздів складала 15 км/год.

Відкритий пасажирський відсік наскрізь продувався всіма вітрами та слабко захищав від шквальних дощів. Крім того, незабаром стало бракувати місткості.

Пасажирські напівпричепи АППА-4

На початку 1970-х на зміну РАФ-980 прийшли АППА, що розшифровувалась як "Автопоїзд пасажирський перонний аеропортовий", а цифра вказувала на кількість дверей у напівпричепі.

Вважалося, що один напівпричіп може вмістити до 120 людей. По бортах кузова прикріплювалися лави для 16-20 сидячих пасажирів. Двері мали найширший отвір у всій номенклатурі радянського транспорту та становили 1400 мм.

Швидкість напівпричепа обмежувалася 25 км/год. Підвіска єдиної осі причепа отримала пневмопідвіску зі змінним кліренсом причепа, а також амортизатори від вантажівки МАЗ-500.

Оскільки підвищувався коефіцієнт використання сідельних тягачів КАЗ-608 та ЗІЛ-130В1, що їх буксирували, зникла необхідність задіяти нову техніку. Щорічно ризький завод виготовляв близько 45 пасажирських напівпричепів.

Що трапилося з аеропортовими напівпричепами

На початку 80-х пасажирів стало ще більше і використовувана модель не справлялася з кількістю пасажирів. Для обслуговування одного великого літака доводилося підганяти 2-3 вантажівки із причепом.

Конструктори розробили кілька модифікацій АППА, але у другій половині 80-х ситуація знову змінилася – кількість авіапасажирів впала.

У 90-ті роки багато напівпричепів АППА-4 зносилися, і великі аеропорти пострадянського простору вже замислилися про оновлення парку перонних машин. Багато хто почав купувати вживаний транспорт із Європи. Пізніше, вже у нашому столітті, свої перонні автобуси розробили ЛАЗ та МАЗ.

Примітно, що в аеропорту "Київ" кілька таких машин ще перебувають на балансі, регулярно проходять техобслуговування. Ще зовсім недавно вони використовувалися для перевезення пасажирів у пікові за завантаженням дні. Крім того, АППА-4 зрідка можна зустріти на розвезенні великих цвинтарів, а також великих підприємств.

Телеграф

Додати коментар

Читають Коментують
Від холестерину і для довголіття: простий, але корисний фрукт
20 869
Шлунок не болить, але це небезпечно: 5 неочевидних ознак раку
15 447
Названо три найбезкомпромісніші знаки зодіаку: вони не відступлять ні перед чим
14 416
Від холестерину і для довголіття: японці розкрили, який продукт треба їсти кожен день
13 756
Чоловік витратив понад $15 тисяч, щоб перетворитись на собаку: ким він став насправді
13 095
Вчені назвали найкорисніший овоч, який треба їсти щодня
13 017
Медики назвали простий засіб для запобігання тромбозу
11 756
Вісім годин без електрики? Одеський гумор і реальні поради, як пережити темряву
10 421
Чоловік купив стару хату в Карпатах: що він побачив всередині
10 004
Названо найкорисніший овоч для людей похилого віку
9 975
Бізнес по-київськи: на Осокорках помітили преміальний Mercedes GLS у ролі "овочевої лавки"
9 755
Що можна знайти у секонд-хенді? Українка вразила мережу своїми "скарбами" для дому
8 598
Мільярдер придумав конкурс для тих, хто вірить у плоску Землю із нагородою в $3 млрд
8 562
Пенсійний фонд помиляється: як українці втрачають тисячі гривень через бюрократію
4
У Росії назвали "Спартак" "найпопулярнішим клубом усієї Східної Європи"
2
Угорський міністр оборони проголосив військову поразку України
2
"Сама не помітила, як стрімко увійшов у моє життя": колишня дружина Комарова розповіла про свою нову любов
1
Вісім годин без електрики? Одеський гумор і реальні поради, як пережити темряву
1
Старенькі бабусі розповіли, що треба робити й говорити перед сном для щастя і достатку в житті
1
Не вдягайте ці кольори на Новий рік: відлякають щастя, гроші та кохання
1
Швидкість світла спіймано на відео: вчений провів експеримент у власному гаражі
1
Сім основних ознак присутності поруч з вами Ангела-охоронця: народні прикмети
1
Апетитні форми на сцені: Дженніфер Лопес у бікіні вразила накачаним пресом
1
Хто така Ірина Пікалова, яка отримала частку у новій компанії "Кварталу 95" і є кумою Зеленських
1
«Заберуть на фронт»: як покупка дивана в Житомирі переросла в погрози через ТЦК
1
Журналісти знайшли доньку Путіна в Парижі: чи стане вона "ППО в Києві"
1
Хвости русалок від Happy Ocean: Втілюємо дитячі мрії в реальність

Казковий світ підводної царини — тепер у вашій реальності ...

Як коригується асиметрія грудей

Асиметрія грудей в жінок є поширеним явищем, яке може ...

Гармонія в ліжку, сварки поза ним: чи приречена ваша пара на розрив

Чудова інтимна близькість може створити ілюзію ідеальних ...