U-News » Суспільство » Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом
Всі новини

Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом

У 70-90-х роках минулого століття в аеропортах СРСР людей до трапу літака возили великі квадратні пасажирські напівпричепи на сідельних тягачах ЗІЛ або КАЗ.

Журналісти РБК-Україна Авто розповіли, як з’явилися ці пасажирські напівпричепи, і чому в радянських аеропортах не використовували перонні автобуси.

Перші перонні автобуси в СРСР

У 50-60-ті роки з появою в СРСР масової регіональної та магістральної авіації гостро постало питання про транспорт для перевезення пасажирів до трапу літака.

Це завдання поставили перед спеціально створеними автобусами РАФ-980 із пасажирськими причепами на шасі РАФ-977. Автопоїзд з автомобіля-тягача та двох причепів мав 64 посадочні місця. При цьому максимальна швидкість поїздів складала 15 км/год.

Відкритий пасажирський відсік наскрізь продувався всіма вітрами та слабко захищав від шквальних дощів. Крім того, незабаром стало бракувати місткості.

Пасажирські напівпричепи АППА-4

На початку 1970-х на зміну РАФ-980 прийшли АППА, що розшифровувалась як "Автопоїзд пасажирський перонний аеропортовий", а цифра вказувала на кількість дверей у напівпричепі.

Вважалося, що один напівпричіп може вмістити до 120 людей. По бортах кузова прикріплювалися лави для 16-20 сидячих пасажирів. Двері мали найширший отвір у всій номенклатурі радянського транспорту та становили 1400 мм.

Швидкість напівпричепа обмежувалася 25 км/год. Підвіска єдиної осі причепа отримала пневмопідвіску зі змінним кліренсом причепа, а також амортизатори від вантажівки МАЗ-500.

Оскільки підвищувався коефіцієнт використання сідельних тягачів КАЗ-608 та ЗІЛ-130В1, що їх буксирували, зникла необхідність задіяти нову техніку. Щорічно ризький завод виготовляв близько 45 пасажирських напівпричепів.

Що трапилося з аеропортовими напівпричепами

На початку 80-х пасажирів стало ще більше і використовувана модель не справлялася з кількістю пасажирів. Для обслуговування одного великого літака доводилося підганяти 2-3 вантажівки із причепом.

Конструктори розробили кілька модифікацій АППА, але у другій половині 80-х ситуація знову змінилася – кількість авіапасажирів впала.

У 90-ті роки багато напівпричепів АППА-4 зносилися, і великі аеропорти пострадянського простору вже замислилися про оновлення парку перонних машин. Багато хто почав купувати вживаний транспорт із Європи. Пізніше, вже у нашому столітті, свої перонні автобуси розробили ЛАЗ та МАЗ.

Примітно, що в аеропорту "Київ" кілька таких машин ще перебувають на балансі, регулярно проходять техобслуговування. Ще зовсім недавно вони використовувалися для перевезення пасажирів у пікові за завантаженням дні. Крім того, АППА-4 зрідка можна зустріти на розвезенні великих цвинтарів, а також великих підприємств.

Телеграф

Додати коментар

Читають Коментують
«Шедевр» пропаганди: пам’ятник родині солдата у Росії викликав лише насмішки
14 937
Названо три найбезкомпромісніші знаки зодіаку: вони не відступлять ні перед чим
14 148
Від холестерину і для довголіття: японці розкрили, який продукт треба їсти кожен день
13 207
Її досі продають у магазинах: експерти застерігають про отруйну рибу в Україні
12 943
Чоловік витратив понад $15 тисяч, щоб перетворитись на собаку: ким він став насправді
12 590
Медики назвали простий засіб для запобігання тромбозу
11 406
«Пророкував» чи просто персонаж? У серіалі «Слуга народу» помітили Міндіча
11 210
Кардіолог назвав продукт для сніданку, якого слід уникати гіпертонікам
10 448
Чоловік купив стару хату в Карпатах: що він побачив всередині
9 427
Перелічено продукти, які можна вживати після терміну придатності
8 844
Пенсійний фонд помиляється: як українці втрачають тисячі гривень через бюрократію
8 518
Що можна знайти у секонд-хенді? Українка вразила мережу своїми "скарбами" для дому
8 096
Мільярдер придумав конкурс для тих, хто вірить у плоску Землю із нагородою в $3 млрд
7 871
Пенсійний фонд помиляється: як українці втрачають тисячі гривень через бюрократію
4
Нардеп пропонує зробити день звільнення Єрмака національним святом
3
Угорський міністр оборони проголосив військову поразку України
2
Залужний про мир: можливість для політичних реформ та відбудови
2
Не вдягайте ці кольори на Новий рік: відлякають щастя, гроші та кохання
1
Швидкість світла спіймано на відео: вчений провів експеримент у власному гаражі
1
Сім основних ознак присутності поруч з вами Ангела-охоронця: народні прикмети
1
Апетитні форми на сцені: Дженніфер Лопес у бікіні вразила накачаним пресом
1
Хто така Ірина Пікалова, яка отримала частку у новій компанії "Кварталу 95" і є кумою Зеленських
1
«Заберуть на фронт»: як покупка дивана в Житомирі переросла в погрози через ТЦК
1
Журналісти знайшли доньку Путіна в Парижі: чи стане вона "ППО в Києві"
1
Магія котів: яку долю, за народними віруваннями, несуть білі, руді та триколірні звірі
1
«Шедевр» пропаганди: пам’ятник родині солдата у Росії викликав лише насмішки
1
Як коригується асиметрія грудей

Асиметрія грудей в жінок є поширеним явищем, яке може ...

Гармонія в ліжку, сварки поза ним: чи приречена ваша пара на розрив

Чудова інтимна близькість може створити ілюзію ідеальних ...

У чому зустрічати Різдво і Новий рік 2026: "луки" зі спідницями за знаками Зодіаку

Новий рік Червоного Вогняного Коня обіцяє яскраві зміни, а ...