В Україні готуються до впровадження платних доріг, проте це стосуватиметься лише окремих ділянок, які відповідають певним економічним критеріям.
Як зазначив ексзаступник міністра інфраструктури Віктор Довгань, для забезпечення економічної ефективності таких доріг необхідний щоденний рух не менше ніж 20 тисяч автомобілів, повідомляє Hromadske.
Потенційні платні маршрути
Міністерство розвитку громад розглядає можливість введення плати за проїзд на шести основних ділянках:
- Бориспіль — Полтава
- Київ — Рівне
- Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв
- Ягодин — Ковель — Луцьк
- Харків — Дніпро — Запоріжжя
- Херсон — Миколаїв
Також пропонуються інші ділянки, які можуть стати платними:
- Новий мостовий перехід у Кременчуці.
- Велика Кільцева дорога в Києві.
- Траса Краковець — Львів.
- Поєднання Житомирської та Одеської трас.
Тарифи на проїзд
Вартість проїзду на платних дорогах затверджено Кабінетом Міністрів. Тарифи встановлюються залежно від типу транспорту:
- Мотоцикли, легкові автомобілі, мікроавтобуси, вантажівки до 3,5 тонни: 0,023 € за кілометр (близько 1 гривні).
- Вантажівки від 3,5 до 12 тонн та автобуси: 0,045 € за кілометр (приблизно 2 гривні).
- Вантажівки понад 12 тонн, великі автобуси та автопоїзди: 0,133 € за кілометр (близько 5,84 гривні).
Остаточну вартість проїзду визначатиме оператор дороги (наприклад, “Укравтодор” або обласна адміністрація), але тариф не перевищуватиме максимальний рівень, встановлений урядом.
Хто платитиме?
На початковому етапі платні дороги в першу чергу стосуватимуться вантажного транспорту. Експерт із транспортного моделювання Дмитро Беспалов зазначив, що введення плати для приватних автомобілів наразі не планується. Основна мета — отримати кошти для утримання та ремонту доріг, які найбільше використовують фури.
Економічна доцільність
Запровадження платних доріг викликає дискусії серед експертів та водіїв. Основними питаннями залишаються економічна доцільність, вплив на вантажоперевізників та приватних осіб, а також готовність дорожньої інфраструктури до таких змін.
Цей крок є важливим для розвитку транспортної мережі України, але його реалізація залежить від аналізу транспортного потоку та фінансової ефективності кожної конкретної ділянки.