U-News » Здоров'я » Ризик деменції та їжа: що варто виключити з раціону вже сьогодні
Всі новини

Ризик деменції та їжа: що варто виключити з раціону вже сьогодні

Додати як бажане джерело в Google

Більшість людей, десь після 30 років замислюються над тим, чи захворіють колись деменцією, чи хворобою Альцгеймера. Багатьох турбують ці захворювання, бо ліків проти них немає. Незважаючи на те, що наука не може зупинити цю руйнівну хворобу, нове дослідження показує, що ми можемо зменшити ризик її розвитку, і для цього потрібно значно скоротити споживання продуктів, що пройшли ультраобробку. 

Як це часто буває, ультраоброблені продукти одні з найшкідливіших і найпопулярніших у світі. До таких продуктів відносять:  газовану солодку воду, чіпси, хот-доги, пончики, гамбургери, картопля фрі, білий хліб, піцу та тістечка.

У дослідженні, нещодавно опублікованому в JAMA Neurology, взяли участь понад 10 000 осіб від 35 до 74 років у 6 містах Бразилії. Бразильці їдять багато фаст-фуду, подібно до Сполучених Штатів, і приблизно 20-30% їх щоденних калорій надходять із ультраоброблених продуктів.

Дослідники з Медичної школи Університету Сан-Паулу дали учасникам когнітивні тести на початку та наприкінці 10-річного дослідження та порівняли результати з дієтами учасників. Аналіз показав, що чоловіки і жінки, які найбільше споживали ультраоброблену їжу, продемонстрували на 28% швидше глобальне зниження когнітивних функцій і на 25% швидше зниження виконавчої функції в мозку порівняно з людьми, які їли найменше шкідливої їжі.

Глобальна функція мозку стосується масштабної діяльності всього мозку, тоді як виконавчі функції, що обробляються у префронтальній корі, включають, наприклад, пам'ять, вирішення проблем, увагу та самоконтроль.

Наглядове дослідження не довело прямих причинно-наслідкових зв'язків із вживанням ультраоброблених продуктів, але його дані підтверджують інші дослідження. Експерти відзначають, що дієти, багаті на ультраоброблені продукти, пов'язані з більш високим ризиком виникнення ожиріння, діабету 2 типу та серцево-судинних захворювань. Це також підвищує ризик зниження когнітивних функцій. Їжа, яка викликає збільшення ваги та шкідлива для серця, як правило, шкідлива і для мозку.

Від 20 до 30% ультраоброблених продуктів у щоденному раціоні становить від 400 до 600 калорій. Це невелика кількість, якщо деякі кавові напої з солодкими сумішами містять 380 калорій, а один чизбургер може містити більше 600 калорій. 

Ультраоброблені продукти легко помітити, подивившись упаковку. Список їх інгредієнтів зазвичай дуже довгий і містить консерванти, барвники і важкі хімікати. Крім того, є продукти з високим ступенем обробки, які найважче розпізнати, наприклад нецельнозерновий хліб та випічка, йогурти з додаванням цукру, консервовані супи та соуси в банках.

Важливо також відзначити, що не кожна оброблена їжа, що продається у банку або коробці, шкідлива для мозку. Фахівці відзначають, що певна обробка продуктів повністю нешкідлива, тому, наприклад, молоко чи консервована квасоля не зашкодять вашому мозку.

Хороші новини цього бразильського дослідження полягають у тому, що люди, які їли здорову цільну їжу з невеликою кількістю ультраоброблених продуктів, як правило, не спостерігали зниження активності мозку. Тому нутріціологи рекомендують віддавати перевагу цільній їжі з високим вмістом поживних речовин, а не зосереджуватися на уникненні шкідливої їжі. При додаванні корисних продуктів до вашої дієти вони просто витіснять шкідливі.

Харчування для здоров'я мозку схоже на харчування для здоров'я серця: дотримуйтесь здорової рослинної дієти, багатої на овочі, фрукти і цільнозернові продукти, з низьким вмістом насичених жирів і доданого цукру. Це дозволить тримати кровоносні судини чистими, щоб максимізувати надходження поживних речовин та кисню в мозок, що допоможе запобігти погіршенню когнітивних функцій.

Додати як бажане джерело в Google

Читають Коментують
Лікарі назвали ознаки, які свідчать про необхідність очистити печінку
31 130
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
28 305
Доказ подорожей у часі: дивна деталь на фото часів Другої світової спантеличила Мережу
22 194
5 фруктових соків, які змушують нирки працювати та знижують тиск
19 290
Який хліб підвищує цукор, а який — ні: вибір фахівців
17 635
«Святі каченята!»: мережу підірвав кумедний випадок з 6-річною дівчинкою, яка епічно вилаяла повітряну тривогу
17 347
Найдорожче полювання в історії: чим насправді виявився загадковий об'єкт, який Пентагон збив ракетою за пів мільйона доларів
15 374
Названо найдобріші знаки зодіаку: вони нікому не заподіють зла
14 726
Названо зовнішні симптоми небезпечно високого рівня холестерину
13 903
Як прожити довше: названо “правильне поєднання” фруктів і овочів для довголіття
11 899
Названо сім попереджувальних симптомів жирової хвороби печінки
11 828
Названі 4 продукти, які очищають організм і підвищують імунітет
11 565
Медики з'ясували, люди з якою групою крові більш схильні до алкоголізму
11 409
Названо найдобріші знаки зодіаку: вони нікому не заподіють зла
1
Нова заява Мерца: що німецький канцлер сказав про Україну
0
Секрет королеви подіуму: Жизель Бундхен показала ідеальні ноги у сукні з максимально високим розрізом
0
"Вийшов з ладу": Тарас Тополя після розлучення відмовився від серйозних стосунків і назвав причину
0
Потап терміново звернувся до фанатів: шахраї від його імені просять гроші
0
Зупиніться, поки не пізно: лікарка назвала трендові дієти, які руйнують жіночий організм ізсередини
0
Забудьте про довге прибирання: правило однієї хвилини запобігає безладу в домі
0
Тріскаються плоди і жовтіє листя: ця помилка повільно руйнує врожай помідорів
0
Шість знаків Зодіаку здійснять усі свої найзаповітніші мрії до кінця червня
0
Жодних делікатесів: що додавала у свою ранкову тарілку королева Британії Єлизавета II
0
Сусіди скаржаться на гавкіт собаки: коли власник може отримати штраф
0
Камалія знову в лікарні: співачка повідомила про погіршення стану
0
Що посадити біля троянд: рослини, які захищають від шкідників і бур’янів
0
Смачна і свіжа полуниця: найкраще закручування на зиму, яке варто зробити вже сьогодні

Якщо ви любите ласувати полуницею не лише в сезон, таке ...

Закохатися, перебуваючи у шлюбі: чому це стається навіть у щасливих стосунках

Багатьом здається, що справжнє кохання автоматично захищає ...

Чому інтим у басейні може бути небезпечним: пояснення експертів

Інтим у воді може здаватися привабливою ідеєю, однак ...