Виявляється, якщо поєднати найнудніший напій із найтривіальнішим предметом вийде яскравий, унікальний продукт, який користується попитом в Україні та за кордоном – карпатська джерельна вода, що продається під торговою маркою VODA UA.
Здавалося б, який напій може бути банальнішим за воду. І який предмет може бути тривіальнішим, ніж упаковка? Виявляється, якщо поєднати найнудніший напій із найтривіальнішим предметом вийде яскравий, унікальний продукт, який користується попитом в Україні та за кордоном – карпатська джерельна вода, що продається під торговою маркою VODA UA. Як вдалося зробити таке маркетингове чаклунство, розповідає Едуард Лозовський, генеральний індустріальний менеджер компанії «Астрея». Він вважає, що вся справа у комплексному підході та одному секретному інгредієнті, про який він обіцяв розповісти нам сьогодні.
Едуард, мабуть, у Вас все про це запитують - але як так сталося, що Ви вирішили пов'язати своє життя з водою, а не стати космонавтом, наприклад?
Це справа мого дитинства, юності та всього життя. Все почалося, коли одного разу в дитинстві мене відправили до піонерського табору. Там була чудова екскурсія до джерел з «живою» водою. І ця тема просто захопила мене. Я багато читав про антибактеріальні, імуностимулюючі та інші цілющі властивості води, про вплив на організм речовин, що містяться в ній. Крім того, у моєї бабусі були проблеми з жовчною бульбашкою, не допомагали ні ліки, ні дієти. Але після відвідин санаторію з цілющими водами болі перестали її турбувати і хвороба відступила. І тоді я вирішив знайти джерело такої «чарівної» води та дати можливість людям її споживати. А найцінніша вода – гірська, яка сама виходить на поверхню. З 2016 року моя компанія видобуває воду з різних мінеральних джерел України та шукаємо нові родовища. Якісна питна вода – велика рідкість. Кілька місяців команда фахівців досліджувала можливі родовища, проводила аналізи, і джерело було знайдено: село Старий Мізунь у самому серці Карпат, де на багато кілометрів немає джерел забруднення. Про цю приголомшливу воду я можу розповідати годинами, тому краще відразу зупините мене.
Вода не схожа на продукт, що сам себе продає. Вона вся виглядає однаково, і смак досить схожа. Потрібен якийсь прийом, щоб показати її привабливість аудиторії. Що допомагає вам просувати мінеральну воду? У чому секрет?
При виборі товару перше, що бачить споживач, – це упаковка. Вона здатна розповісти історію та викликати миттєві емоції. Стильну та унікальну упаковку часто використовують повторно, зберігають і навіть виставляють напоказ. Грамотне та продумане оформлення товару допомагає зробити акцент на перевагах, відобразити цінність. А в ніші мінеральної води, де чимало альтернативних пропозицій, ще й підкреслити відмінності від конкурентів.
І команда «Астрея» під моїм керівництвом доклала максимум зусиль, щоб зробити нашу воду помітною та незабутньою. Пляшки VODA UA виділяються серед усіх марок, представлених в асортименті, незвичайною формою та дизайном у національній стилістиці.
На що Ви наголошували в роботі над впізнаваністю продукту?
Численні дослідження показали, що привабливість упаковки підвищується приблизно третину, якщо споживача задіяні одночасно кілька органів чуття. Тут важливі і кольори, текстури, і оформлення. Товару додають привабливість опуклі елементи, незвичайна форма чи поверхня. А якщо бренду вдалося привернути увагу покупця, а тим більше змусити взяти товар до рук, це вже 50% успіху.
Ми з великою увагою поставилися до упаковки свого товару і врахували всі вищезгадані критерії. По-перше, відразу впадає в око оригінальна форма пляшок і опуклі елементи у вигляді маків. Пляшки тактильно приємні, їх хочеться краще розглянути. По-друге, етикету продовжує квіткову тему – залежно від виду води її прикрашають сині чи червоні маки. Це також наголошує на національній стилістиці. Ну і звичайно назва бренду є яскравим посиланням на локальність продукту VODA UA, зроблену в Україні, українцями для українців.
А у чому секретний інгредієнт успіху VODA UA?
Мушу вас розчарувати. Як казав один із героїв у мультфільмі «Панда Кунфу» – секретного інгредієнта не існує. Робіть свою роботу добре і отримайте хороший результат. Звучить банально, але це працює.