Увага людини – цінний ресурс, довкола якого розгортається конкурентна боротьба бізнесів та соціальних інститутів.
У програмі "Ранок Вдома" на телеканалі "Дім" психолог Наталія Підлісна пояснила, що означає кількість та якість уваги, як позбутися відчуття, що наша увага – це товар, і навчитися фокусувати його.
За словами психолога Наталії Підлісної, економіка уваги – це теорія, за якою увага людей стає дуже важливим ресурсом.
Навколо уваги розгортається конкурентна боротьба.
За нього борються різні бізнеси, послуги, соціальні інститути і все залежить від того, куди ми звернемо нашу увагу.
“Розрізняють кількість та якість уваги.
Якщо ви з цікавості дивитесь сайт, то даєте лише кількість, але якщо щось купуєте, то даєте якість. За законами філософії кількість завжди дає якість і, звісно, як кількість, і якість уваги може бути товаром», – коментує експерт.
Люди віддають свою увагу як товар, а в результаті можуть набути гарного настрою. Тобто це взаємовигідний обмін. Але все одно варто навчитися контролювати свою увагу, виховувати у собі свободу від бажань. А ще треба знати "теорію гачка".
Це модель формування звички у покупця. Є чотири етапи: тригер, дія, винагорода та підкріплення. Тригери – це думки та емоції людей, які вони пов'язують із товаром. Наступне завдання продавців – спрощувати покупку товару.
Наприклад, популярний заклик: "Купити в один клік!" Наступне, про що думають продавці – винагорода. Як презентувати покупку так, щоб ви визнали її своїм трофеєм. Ви бачите кросівки з написом:
"Залишилося дві пари" - купуєте, хоча насправді їх ще багато. І остання фаза – підкріплення. Вона потрібна, щоб утримувати вашу увагу шляхом створення звички. Ви заходитимете на сайт, коли вам нудно, тривожно, неспокійно, – розповіла Наталія Підлісна.
– Якщо ви пам'ятатимете, то ваша увага буде керованою і належатиме лише вам”.