U-News » Здоров'я » Битва сторіччя: вчені поставили крапку в довгій суперечці про те, що шкідливіше — цукор чи жир
Всі новини

Битва сторіччя: вчені поставили крапку в довгій суперечці про те, що шкідливіше — цукор чи жир

Суперечливі дані десятиліттями збивали з пантелику вчених, але все ж їм вдалося зрозуміти, що гірше — занадто багато вуглеводів чи жирів.

Десятиліттями вчені ведуть суперечки про те, що шкідливіше для людини — цукор чи жир. Наприкінці 20-го та на початку 21-го тисячоліття жир, як правило, асоціювався із серцевими захворюваннями та високим рівнем холестерину, але нещодавні дослідження доводять, що вуглеводи, які перетворюються на цукри, також небезпечні для здоров'я, пише The Jerusalem Post, передає Фокус.

У новому дослідженні вчені з Гарвардського університету в Кембриджі й Тулейнського університету в Новому Орлеані змогли нарешті поставити крапку в багаторічній суперечці. Разом із китайськими колегами вони зібрали та вивчили дані за 1990-і роки про понад 370 тисяч американців у віці від 50 до 71 року на момент початку дослідження. Зазначимо, що вчені використовували дані іншого дослідження 1995 року, яке вивчало взаємозв'язок між харчуванням і хронічними захворюваннями серед людей похилого віку.

Дослідники провели опитування, в якому запропонували список зі 124 різних продуктів, і попросили реципієнтів відповісти, як часто вони їли кожен із них. На основі цих даних вони змогли підрахувати, як часто учасники опитування їли вуглеводи й жири. Далі вчені відібрали 40% реципієнтів і розділили їх на дві групи:

  • ті, хто споживав найменшу кількість вуглеводів;
  • ті, хто споживав найбільшу кількість вуглеводів.

Далі учасників опитування розділили залежно від того, якої дієти вони дотримувалися: з низьким вмістом жирів чи вуглеводів, а також "здорової" та "нездорової" дієти залежно від того, з яких джерел вони отримували їжу — високоякісні або низькоякісні продукти. Простими словами, тих, хто дотримувався дієти з низьким вмістом жирів і споживав багато нежирного м'яса та овочів, помістили в групу "здорової дієти". Ті ж, хто споживав рафінований цукор і оброблені харчові продукти — у групу "нездорової дієти".

Результати дослідження свідчать про те, що люди, які дотримуються дієти з низьким вмістом жирів у порівнянні з тими, хто споживав велику кількість жирів, незалежно від того, здорові вони чи ні, мали значно меншу ймовірність передчасної смерті, пов'язаної зі здоров'ям. Ба більше, вчені виявили, що ризик знижувався незалежно від того, чи була дієта з низьким вмістом жирів "здоровою" або "нездоровою": на 21% у першої групи та на 8% у другої.

Результати дослідження також свідчать, що дієта з низьким вмістом жирів може щорічно знижувати ризик передчасної смерті від усіх причин на 34%. Водночас дієти з низьким вмістом вуглеводів, навпаки, збільшують ризик смерті від усіх причин на 38%.

Важливо! Ця стаття ґрунтується на останніх наукових та медичних дослідженнях і не суперечить їм. Текст має лише інформаційний характер і не містить медичних порад. Для встановлення діагнозу обов'язково зверніться до лікаря.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
31 396
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
18 560
Знижує тиск і вагу: названо дешевий продукт, який потрібно вживати щодня
15 967
Ніхто й не підозрював: дрібна деталь оголила сімейну таємницю людей, які вважали себе просто колегами
13 170
Рятівники серцево-судинної системи: 5 овочів, які знижують рівень поганого холестерину
11 689
Цироз може маскуватися під втому: 4 симптоми, які ви точно пропускаєте
9 860
Не їжте його ввечері: дієтологія назвала заборонений продукт перед сном
9 241
Названо небезпечні ознаки захворювання серця: їх часто ігнорують
9 038
Концерт Вєрки Сердючки в Одесі спричинив скандал у мережі: думки українців розділилися
8 768
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 592
Вчені розповіли, які фрукти та овочі можуть захистити від діабету
8 060
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
7 859
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
7 800
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
"Мисливець на алігаторів": Дружина MONATIK засвітила півторарічного сина та здивувала його розвагами
0
Чи не найкраща звичка: чи можна вживати солодке на голодний шлунок
0
Подарунок може принести сльози та сварки: які речі не радять дарувати коханим
0
Ірина Білик у леопардових штанях вмостилася на колінах у Павла Зіброва: "Було гаряче"
0
Даша Квіткова зробила болісне зізнання про зраду: "В мене ніби вибили землю з-під ніг"
0
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
0
Таємний "син" і діти від різних жінок: що відомо про нащадків Пономарьова та його нове кохання
0
Від світового тріумфу до трагічного фіналу: історія Вітні Гʼюстон, яку знищила залежність
0
«Не впізнаю себе»: Санта Дімопулос покарала чесне фото після того, як погладшала
0
Блогерка зламала ногу через трендові штани: що сталось і як не повторити її помилку
0
Тарабарова назвала найдорожчі кліпи у своїй кар’єрі: скільки коштували знімання
0
Три знаки зодіаку, яким сьогодні дуже важливо набратися терпіння
0
Колишній застряг у голові: як пережити розставання, яке болить навіть через багато років

Час не завжди лікує, іноді навіть через десятиліття людина ...

Коли самого кохання замало: 20 головних викликів у стосунках із великою різницею у віці

Кохання часто вважають наймогутнішою силою, здатною ...

Астрологиня назвала жінок зодіаку, про яких кажуть, що вони - справжні королеви

У дитинстві кожна дівчинка мріє стати принцесою, і майже ...