Комунальне пiдприємство "Київський центр розвитку туризму" при КМДА замовило фотозони у вигляді 3D конструкцій – логотипа міста та архангела Михаїла. На їх виготовлення і встановлення з міського бюджету готові витратити 640 тисяч гривень.
Закупівля, оприлюднена на Prozorro, викликала обговорення в Мережі. Вчергове українці дивуються використанню сотень тисяч гривень під час повномасштабної війни.
Позолочений архангел і величезні літери
Переміг на тендері єдиний учасник – ФОП “Шиш Олександр Васильович”, зареєстрований у Харкові. Його основний вид діяльності – виробництво готових металевих виробів. Підприємець запропонував виконати роботу за 599 989 гривень. З ним і уклали договір.
Перша конструкція, яку замовило комунальне підприємство – це двометрові дзеркальні літери KYIV із харчової сталі. В тендерній документації йдеться, що вони мають бути обов’язково виконані шрифтом Arial Bold, а на гранітній основі має бути розміщений ще один напис у вигляді офіційного туристичного логотипу. Гострих кутів, зображених на ескізі, бути не повинно.
Друга конструкція – двометрова сталева фігура Архистратига Михаїла, позолочена нітридом титану. Перед скульптурою має бути встановлений графічний бренд міста Києва.
Обидві скульптури слугуватимуть фотозонами, їх мають встановити в жовтні.
Ще один тендер від комунального підприємства, який вартий уваги – на виготовлення, встановлення та обслуговування бронзових мінімакетів туристично привабливих об’єктів. Його оголосили 1 вересня.
Єдиний учасник і переможець тут той самий, що і в попередньому тендері – ФОП “Шиш Олександр Васильович”. Однак сума зовсім інша. В цьому разі на “розвиток туризму” готові витратити 1,8 млн бюджетних коштів.
Перший макет – це відтворення будівлі Національної опери України, другий – пам’ятника засновнику і засновницям Києва, третій – пам’ятника Тарасові Шевченку. Висота кожного макету становить 4 см.
Фігурки мають розташувати поруч із будівлею та пам’ятниками. По периметру також планують встановити таблички з описом українською, англійською мовами та шрифтом Брайля.
В тендерній документації йдеться, що мета цієї закупівлі – виконати завдання Міської цільової програми розвитку туризму на 2022-2024 роки, яку затвердили рішенням сесії Київської міської ради.
Сайт ТСН.ua звернувся до Київської міської державної адміністрації з питаннями щодо цих закупівель. Нам готували відповідь, однак згодом з пресслужби зателефонували й повідомили, що закупівлі скасували.
На офіційному порталі Києва пізніше з’явилася відповідна публікація.
“На початку року планувалося замінити пошкоджені фотозони, проте враховуючи умови сьогодення, закупівлю було скасовано. Майбутні проєкти щодо оновлення туристичної інфраструктури Києва планується реалізовувати за кошти залучених інвесторів. Тому підстав для хвилювання громадськості наразі немає”, – йдеться у повідомленні.
Зазначається, що закупівля нібито була скасована 13 вересня, вже після укладання договору. Про другий тендер на 1,8 млн гривень на сайті КМДА наразі не йдеться.