З метою підвищення безпеки дорожнього руху Європейський Союз вживає рішучих заходів щодо посилення правил, що стосуються водіння автомобілем особами похилого віку.
Ця ініціатива вписана в більший проєкт Vision Zero – комплексну стратегію, спрямовану на зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод та смертельних випадків.
Головна мета цих заходів — проведення психологічних тестів для водіїв віком 65 років і старше, які прагнуть поновити водійські права. Це спрямовано на виявлення можливих проблем з концентрацією уваги та оцінку загального психічного стану старших водіїв. У випадку виявлення проблем, відновлення посвідчення може бути відхилено.
Однак Європейська Комісія не обмежується лише психологічними оцінками. Вони розглядають можливість впровадження курсів підвищення кваліфікації, спеціально розроблених для водіїв у віці 70 років і старше. Крім того, розглядається можливість видавати старшим водіям більш короткострокові ліцензії, можливо, на п’ять років. Деякі експерти навіть пропонують щорічні іспити для осіб старше 75 років, наголошуючи на серйозності їхніх потенційних проблем. Тим часом, особам віком від 65 до 75 років потрібно буде пройти оцінювання раз у два роки.
Нові правила викликали різноманітні реакції від різних зацікавлених сторін. Прихильники вважають, що ці заходи незаперечно сприятимуть підвищенню безпеки дорожнього руху, забезпечуючи можливість старшим водіям безпечно керувати транспортними засобами. Регулярне оцінювання та обов’язкові курси підвищення кваліфікації дозволять старшим водіям підтримувати свої навички та бути в курсі змін у правилах дорожнього руху. Крім того, строгі стандарти тестування можуть допомогти виявити проблеми зі здоров’ям або когнітивними порушеннями, які можуть поставити під загрозу кваліфікацію водія.
Проте критики висловлюють занепокоєння щодо можливої дискримінації людей похилого віку. Вони стверджують, що такі правила можуть несправедливо обмежити свободу та незалежність літніх людей, які добре здатні безпечно керувати автомобілем. Деякі сумніваються у ефективності психологічних тестів для точного визначення здатності людини керувати автомобілем, стверджуючи, що ці тести не обов’язково відтворюють реальні сценарії водіння.