Інженер Дмитро Беспалов заявив, що є п'ять станів для критично важливих транспортних споруд: від першого нового стану до п'ятого недієздатного. Мости Патона і Метро перебувають у п'ятому стані.
Мости Метро і Патона в Києві офіційно перебувають у недієздатному стані вже не перший рік. Влада не поспішає починати ремонтні роботи, незважаючи на аварійність споруд. Про це в інтерв'ю Liga.net розповів інженер і транспортний експерт Дмитро Беспалов, інформує Фокус.
За його словами, є п'ять станів для критично важливих транспортних споруд: від першого нового стану до п'ятого недієздатного. Мости Патона і Метро перебувають у п'ятому стані.
У матеріалі йдеться про те, що ще влітку 2023 року Державна комісія з перевірки мостових споруд визнала аварійними мости Патона і Метро та кожен десятий міст в Україні. Ба більше, у 2017 році в Київській міськдержадміністрації заявляли, що за висновком комплексного спеціального обстеження загальний експлуатаційний стан мосту Метро було визначено як "недієздатний".
"Я інженер і не розумію, як можна експлуатувати споруду, яку ми визнаємо офіційно за нашими нормами і стандартами недієздатною. Це повна деградація всього інженерного. І якщо ми будемо продовжувати так і далі, я боюся, що ми просто втратимо всю свою інфраструктуру", — заявив Беспалов.
За його словами, міст Патона є архітектурною пам'яткою, а тому, згідно з чинним законодавством, його можна тільки відреставрувати або відремонтувати. Капітальний ремонт або реконструкцію проводити не можна. З мостом Метро інша ситуація — його можна капітально ремонтувати.
Однак, як зазначив експерт, у разі аварійної ситуації доведеться говорити про будівництво нового мосту або відновлення.
Коли почнуться ремонтні роботи
Неназване джерело в Кабміні заявило, що ремонтні роботи можуть початися відразу після того, як буде запущено рух на Подільському мосту.
"Київ, те, що ми зараз бачимо, активно добудовує Подільсько-Воскресенський міст. Я думаю, щойно вони запустять по ньому нормальний рух, то почнуть закривати мости на капітальний ремонт", — заявило джерело.
Безпалий, зі свого боку, заявив, що відкриття руху Подільським мостом може справді поліпшити ситуацію. Однак на це потрібен час. У світовій практиці прийнято ремонтувати одну частину, тоді як інша буде функціонувати. Але через конструктивні особливості зробити це з мостами Патона і Метро буде проблематично.
Видання пише, що хаосу на дорогах можна уникнути. У цьому впевнені як джерело в Кабміні, так і Безпалий. Так, можна закрити мости для приватного транспорту, але дозволити користуватися ними громадському та екстреному видам транспорту.