Гальмування двигуном – це спосіб зниження швидкості автомобіля без використання гальмівної системи. Цей метод особливо корисний для економії пального та під час руху слизькою дорогою. Існує помилкова думка, що гальмувати двигуном можливо лише на автомобілях із механічною коробкою передач, однак це не так.
Фахівці пояснили, як правильно гальмувати двигуном як на «механіці», так і на «автоматі».
Для початку слід розуміти принцип роботи цього процесу.
Гальмування двигуном відбувається у ситуації, коли педаль газу відпущена, а передача ввімкнена. У такому випадку частота обертання колінчастого вала перевищує мінімальні обороти холостого ходу.
У цій ситуації двигун вже не обертає колеса – навпаки, колеса обертають двигун, витрачаючи накопичену енергію. Завдяки цьому автомобіль сповільнюється швидше, ніж при русі на нейтральній передачі.
На автомобілях із механічною коробкою передач гальмування двигуном виконується досить просто.
Водієві не потрібно переходити на нейтральну передачу. Достатньо поступово знижувати передачі, дозволяючи автомобілю сповільнюватися.
На автомобілях з автоматичною коробкою передач (АКПП) більшість роботи виконує система автоматично. Під час руху на спуску АКПП зазвичай не перемикається на підвищену передачу, що дозволяє автомобілю сповільнюватися.
Проте на крутих спусках водієві краще втрутитися в роботу системи, увімкнувши ручний режим і переключивши коробку на нижчу передачу. Якщо спуск є дуже крутим, можна одразу увімкнути першу передачу для максимального сповільнення.
У випадку з варіатором (CVT) принцип дій схожий з автоматичною коробкою передач.
Варіатор самостійно підтримує оптимальне передавальне число для гальмування, але при крутих спусках рекомендується використовувати режим ручного керування, якщо він передбачений у конструкції автомобіля.
Таким чином, гальмування двигуном – ефективний і безпечний метод, який дозволяє не лише економити паливо, але й підвищити контроль над автомобілем у складних умовах.