З 1 січня 2025 року Європейський Союз вводить нові жорсткіші обмеження на викиди вуглекислого газу для нових автомобілів.
Відтепер середній рівень CO2 на кілометр для кожного нового авто не повинен перевищувати 93,6 грама — на 19% менше порівняно з поточним рівнем. Це рішення змусить виробників значно зменшити викиди, щоб уникнути штрафів.
Згідно з новими вимогами, компанії повинні гарантувати, що принаймні 20% їхніх продажів складають електричні автомобілі. Це великий крок порівняно з нинішнім рівнем у 13%. У разі невиконання цілей виробники повинні будуть сплатити штрафи, які можуть досягти 15 мільярдів євро. Як зазначає галузева асоціація ACEA, автовиробники вже розпочали підвищення цін на бензинові та дизельні моделі, аби зменшити попит на них і збільшити продажі електромобілів.
За останні місяці компанії, такі як Stellantis, Volkswagen і Renault, підвищили ціни на свої автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння на сотні євро. Наприклад, вартість моделей Peugeot у Франції зросла до 500 євро. Такі коригування допоможуть виробникам компенсувати майбутні знижки на електричні моделі, які мають стати більш доступними в наступному році.
Нові електричні автомобілі, що з’являться в Європі в 2024–2025 роках, будуть значно дешевшими. Серед них Hyundai Inster, Fiat Grande Panda, Renault R5 та інші моделі за ціною нижче 25 000 євро.
Однак деякі виробники та політики сумніваються в ефективності цих заходів. Люк Шатель, президент французького лобі PFA, заявив, що нові цільові показники викидів є нереалістичними. У відповідь на це деякі компанії шукають способи уникнення штрафів, наприклад, об’єднуючи свої викиди з іншими брендами.