Euro NCAP, європейська організація, що займається оцінкою безпеки авто, провела серію краш-тестів у 2024 році та визначила автомобілі з найнижчими показниками безпеки. Важливо зазначити, що жоден з протестованих автомобілів не отримав оцінку нижче трьох зірок, що свідчить про загальне підвищення стандартів безпеки.
Організація не публікує офіційний рейтинг "найгірших" автомобілів, однак аналіз результатів 44 протестованих моделей дозволив виділити п'ять автомобілів з найнижчими балами. Варто підкреслити, що отримання трьох зірок у 2024 році, зважаючи на суворість тестів, є досить непоганим результатом. Один з автомобілів навіть може отримати чотири зірки після встановлення додаткового пакета безпеки, повідомляє CAR Magazine.
П'ятірка автомобілів з найнижчими оцінками (у зворотному порядку):
Ford Tourneo Custom
Цей великий MPV на базі фургона показав досить хороші результати в захисті дітей. Euro NCAP відзначає міцну та стабільну структуру кузова. За умови встановлення додаткового пакета допомоги водієві з навігацією, автомобіль може отримати чотири зірки завдяки покращенню оцінок захисту вразливих учасників дорожнього руху та систем безпеки.
Ford Tourneo Courier
Менший MPV від Ford показав гірші результати, ніж його старший брат, особливо в захисті дорослих пасажирів (поганий захист голови ззаду) та дітей. Euro NCAP також зауважив, що цей автомобіль може бути агресивним при лобовому зіткненні.
Jeep Avenger
Цей компактний позашляховик від відомого бренду отримав низькі оцінки через відсутність систем запобігання зіткненням між пасажирами та на другорядних дорогах. Також є зауваження щодо захисту дітей та впливу на пішоходів, а система автономного екстреного гальмування (AEB) була оцінена як недостатня.
Dacia Duster
Зважаючи на політику Dacia щодо мінімізації витрат на технології безпеки, отримання трьох зірок не стало несподіванкою. Автомобіль показав відносно низькі результати в захисті дорослих пасажирів, хоча й отримав хороші оцінки за захист дітей.
Suzuki Swift
Цей компактний автомобіль отримав найнижчий загальний бал серед протестованих у 2024 році. Euro NCAP відзначив недостатній захист ніг дорослих пасажирів та низку проблем із захистом дітей. Система eCall також не відповідає стандартам організації.
Важливо зазначити, що порівняння результатів тестів різних років є складним через постійне вдосконалення методик Euro NCAP. Наприклад, Renault Zoe, який у 2013 році отримав п'ять зірок, у 2021 році отримав нуль через зміни в стандартах та деякі зміни в конструкції самого автомобіля. Загалом, результати краш-тестів 2024 року свідчать про загальне підвищення рівня безпеки нових автомобілів.