Сучасні автомобілі не призначені для тривалої роботи на холостому ходу, чому багато виробників не рекомендують довго прогрівати мотор перед поїздкою.
Проблема криється в конструктивних особливостях сучасних двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ), які не завжди отримують достатню кількість мастила на низьких обертах.
Сучасні двигуни вирізняються складною системою циркуляції масла.
На холостому ходу мастило недостатньо ефективно надходить у верхні частини ДВЗ, що провокує перегрів і прискорений знос деталей, що труться.
Незважаючи на запевнення автовиробників про безпеку такої експлуатації, експерти застерігають: систематичне «масляне голодування» може спричинити серйозні проблеми при пробігах понад 150 000 км.
Також постійна робота на холостих обертах провокує утворення нагару на поршнях через неповне згоряння палива.
Це знижує ефективність двигуна і збільшує ризик появи задирів на стінках циліндрів.
Згодом ці проблеми можуть призвести до необхідності капітального ремонту або заміни силового агрегату.
Зустрічний повітряний потік відіграє велику роль під час охолодження двигуна.
Якщо машина працює, стоячи на місці, то охолодження забезпечується виключно вентилятором, що підвищує навантаження на систему.