Практично будь-який автомобіліст у якийсь момент може зіткнутися з дивним явищем сильної вібрації транспортного засобу під час роботи на холостому ходу.
Панікувати в такій ситуації точно не варто, але й ігнорувати проблему також не можна. Експерти SlashGear виділили шість імовірних причин, чому машину «трясе» ще до початку руху.
1. Зношені опори двигуна
Двигун автомобіля – це важка конструкція, вага якої може досягати 300-700 кг. Для його надійного кріплення використовуються моторні подушки, що містять гумові вставки. Згодом вони зношуються, що призводить до надмірної вібрації. Перевірити їх можна візуально: якщо помітні тріщини або розриви гуми, деталь потребує заміни.
2. Проблеми із системою запалювання
Несправні свічки запалювання, високовольтні дроти або котушки можуть спричиняти перебої в роботі двигуна, що призводить до тряски на холостому ходу. Якщо двигун працює нерівномірно, погано заводиться або збільшилася витрата пального, варто перевірити стан цих компонентів і замінити їх за необхідності.
3. Неполадки паливної системи
Засмічені паливні форсунки, несправний паливний насос або забитий фільтр можуть призвести до порушення подачі палива. Двигун може отримувати занадто багато або занадто мало палива, що негативно позначається на його роботі. Якщо поряд із вібрацією автомобіль став гірше розганятися або видає запах палива, варто звернутися до фахівця.
4. Зношений ремінь навісного обладнання
Приводний або поліклиновий ремінь передає крутний момент на допоміжні агрегати – генератор, компресор кондиціонера і гідропідсилювач керма. З часом ремінь може розтягнутися, потріскатися або зісковзнути з роликів, спричиняючи вібрацію. Якщо чути свист або скрегіт під час роботи двигуна, перевірте стан ременя і за необхідності замініть його.
5. Підсмоктування повітря у впускній системі
Вакуумні шланги в системі впуску з часом можуть тріскатися і втрачати герметичність, що порушує співвідношення палива і повітря в суміші. Це призводить до нерівної роботи двигуна і вібрації. Одна з характерних ознак – шиплячий звук з-під капота. Діагностика потребує професійного обладнання, тому краще звернутися в сервіс.
6. Брудний повітряний фільтр
Засмічений повітряний фільтр обмежує подачу повітря в двигун, що погіршує процес згоряння палива. Це може спричинити тряску на холостому ходу, падіння потужності та підвищену витрату палива. Міняти фільтр рекомендується кожні 15 000-30 000 км, а за умови інтенсивної експлуатації – частіше.