Багато водіїв стикаються з вібрацією рульового колеса, але не надають цьому значення. Однак такі симптоми можуть свідчити про серйозні несправності, які впливають на безпеку руху.
Експерти виділили п’ять ключових причин появи биття і способи їх усунення.
1. Дисбаланс коліс
Якщо кермо починає вібрувати на швидкості 70-100 км/год, причиною може бути розбалансування коліс. Особливо це актуально взимку, коли на дисках може накопичуватися сніг і лід. Однак розбалансування може статися і через нерівномірне зношування шин або деформацію дисків. Рішення – балансування коліс у сервісному центрі.
2. Знос гальмівних дисків і колодок
Якщо биття виникає під час гальмування, проблема може бути в нерівномірному зносі гальмівних дисків або колодок. Деформація цих елементів призводить до нерівномірного притиснення колодок і вібрації керма. У цьому випадку необхідно перевірити гальмівну систему та замінити зношені деталі.
3. Проблеми в рульовому управлінні
Знос рульових тяг і наконечників може спричиняти не тільки вібрацію, а й збільшення люфту рульового управління. Якщо до цих симптомів додається відчуття нечіткості керування, можливо, потрібен ремонт рульової рейки. Відкладати діагностику не можна, оскільки несправність може погіршити контроль над автомобілем.
4. Пошкодження коліс і кріпильних елементів
Грижі на шинах, деформація дисків і ослаблені болти кріплення коліс – ще одна причина биття керма. Навіть невеликі пошкодження можуть викликати дискомфорт і підвищений знос ходової частини. Регулярно перевіряйте стан коліс і стежте за затяжкою болтів.
5. Знос подушок двигуна
Якщо вібрація з’являється навіть на холостому ходу, варто перевірити подушки кріплення двигуна. Знос або пошкодження цих елементів призводить до передачі вібрацій на кузов і рульову колонку. У такому разі рекомендується заміна подушок двигуна.