U-News » Здоров'я » Вчені розповіли, чи впливає вживання яєць на рівень холестерину
Всі новини

Вчені розповіли, чи впливає вживання яєць на рівень холестерину

Давно відомо, що у курячих яйцях міститься велика кількість холестерину, проте, деякий час було невідомо наскільки цей холестерин шкодить людському організму.

Відомо, що в курячих яйцях міститься багато холестерину. Також відомо, що високий рівень холестерину в крові підвищує ризик розвитку серцевих захворювань. Проте, вчені визначили, що холестерин з курячих яєць не впливає на розвиток серцево-судинних захворювань.

Чому вживання яєць пов'язували з високим рівнем холестерину

Дослідження харчових звичок великої кількості населення, опубліковані в 1950-х і 1960-х роках, показали зв'язок між холестерином і хворобами серця. Високий рівень холестерину в крові може призвести до жирових відкладень на стінках артерій, які можуть затвердіти та розірватися, утворюючи тромби, які можуть спричинити серцеві напади та інсульти.

Незважаючи на подальші дослідження, які не виявили зв’язку між споживанням холестерину з їжею та холестерином у крові, у 1968 році Американська кардіологічна асоціація порадила людям зменшити споживання холестерину до 300 міліграмів на день, трохи більше, ніж ви отримуєте з яєчного жовтка. 

Несподівано харчовий холестерин (і яйця, креветки, омари та інші продукти з високим вмістом холестерину) стали ворогом №1. Продавці продуктів почали маркувати свої товари написами "без холестерину". Споживання яєць у США різко впало.

При цьому яйця є дуже недорогим джерелом білка та багатьох інших корисних поживних речовин, таких як вітаміни A, D і B12. 

Сучасні дослідження щодо впливу холестерину з яєць

Після перегляду останніх наукових даних у 2015 році Консультативний комітет з дієтичних рекомендацій США змінив свою точку зору. Група оголосила, що масштабні дослідження не показали доказів ролі харчового холестерину в розвитку серцево-судинних захворювань. Однією з частин проведеного аналізу, було дослідження 1999 року, яке показало відсутність збільшення серцевих захворювань навіть серед здорових людей, які їли одне яйце щодня.

Як наслідок, рекомендаціях щодо дієти для американців на 2015-2020 роки вилучили рекомендацію щодо обмеження споживання холестерину в їжі до 300 міліграмів на день.

Подальші дослідження підтвердили це. У дослідженні 2018 року, опублікованому в The American Journal of Clinical Nutrition, брали участь люди з переддіабетом і діабетом 2 типу, люди, які, як правило, мають підвищений ризик серцевих захворювань. Дослідники виявили, що учасники, які їли принаймні 12 яєць на тиждень протягом трьох місяців, дотримуючись здорової дієти для схуднення, не збільшували факторів ризику серцево-судинних захворювань.

Чи можна їсти яйця з високим рівнем холестерину?

Перш ніж вносити будь-які зміни у свій раціон, будь то видалення або споживання яєць, ви завжди повинні проконсультуватися зі своїм лікарем. Стан здоров’я кожної людини різний, і те, що підходить для однієї людини, може не завжди працювати для іншої.

Як правило, якщо у вас немає захворювань серця або інших супутніх хвороб, харчуєтесь здоровою їжею, повною фруктів, овочів і цільного зерна, з низьким вмістом насичених жирів та інших джерел холестерину. Дослідження показують, що яйця не впливають на рівень холестерину в крові.

Проте, не варто їсти десятки яєць щотижня, як рекомендують деякі білкові дієти. Експерти в галузі охорони здоров’я радять звести до мінімуму рівень холестерину в їжі. Це пов'язано з великою кількість насичених жирів у способі харчування сучасної людини. 

Насичені жири мають більший вплив на підвищення "поганого" холестерину, ніж харчовий холестерин (той, який ви отримуєте з яєць, креветок тощо). Іншими словами, вживання великої кількості насичених жирів і кількох яєць може призвести до високого рівня холестерину в крові.

Якщо у вас вже є серцево-судинні захворювання або є загроза їх виникнення, проконсультуйтеся з лікарем про свою дієту, чи варто вам їсти яєчні жовтки (білки не містять холестерину).

Eat This, Not That


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
33 121
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
29 479
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
18 084
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
17 988
Фейловий вихід до народу: Путін зустрівся з росіянами на порожній заправці
13 222
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 828
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 493
Лікарка назвала продукт, який не можна їсти після 40 років
11 179
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
11 081
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 716
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
10 307
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 988
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 570
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Він тренувався зі змією в шоломі й вижив: неймовірна історія з Арканзасу
0
Гороскоп на 15 серпня: як не зіпсувати стосунки та життя через раптову агресію
0
Не такий, як на сцені: донька Кузьми вперше розповіла, яким він був у родинному колі
0
Уникайте цих 4 поєднань: картопля з деякими продуктами провокує бродіння та дискомфорт у шлунку
0
Зворотний бік соло-подорожей: досвідчений турист розвінчав головні міфи про поїздки наодинці
0
Сила слів: 12 простих фраз, якими розумні люди непомітно переконують будь-кого
0
Чому після 35 синяки та втома проходять тижнями? Медики розкрили приховані причини повільного відновлення
0
Назад у минуле: радниця Путіна вимагає повністю заборонити росіянам дивитися фільми Голлівуду
0
Христина Соловій розсекретила таємного бойфренда та зізналася, скільки вони разом
0
Перезавантаження чи шок для організму? Що насправді відбувається з тілом за 36 годин голодування
0
«Отрута під виглядом делікатесу»: медики пояснили, чим насправді небезпечне часте вживання тунця
0
Нетаньяху назвав Британію «ісламською республікою» з ядерною зброєю
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...