U-News » Здоров'я » П’єте каву щодня? Ось що відбувається з вашою печінкою
Всі новини

П’єте каву щодня? Ось що відбувається з вашою печінкою

Додати як бажане джерело в Google

Регулярне вживання кави може бути пов’язане з кращими показниками здоров’я печінки, зокрема — зі зниженням ризиків хронічних захворювань. Водночас ефект залежить від кількості напою, способу його приготування та індивідуальних особливостей організму.

Про це повідомило видання Verywellhealth.

За наявними даними, вживання приблизно трьох-чотирьох чашок кави на день асоціюється з меншою кількістю проблем із печінкою. Зокрема, йдеться про уповільнення процесів рубцювання тканини (фіброзу), зниження ризику цирозу та гепатоцелюлярної карциноми — найпоширенішої форми раку печінки. Також дослідження фіксують нижчий ризик смертності, пов’язаної з хронічними захворюваннями печінки.

У великому дослідженні британського біобанку встановили, що в людей, які п’ють каву, ризик смерті від хронічних хвороб печінки був приблизно на 49% нижчим, ніж у тих, хто не вживає цей напій. Водночас подібний ефект спостерігався як для кави з кофеїном, так і без нього.

Можливий захисний вплив кави пояснюють її складом. Йдеться про кофеїн, антиоксиданти (зокрема хлорогенову кислоту), а також біоактивні сполуки — кафестол і кахвеол. Вони можуть впливати на зменшення запалення, оксидативного стресу та пошкодження клітин печінки.

Разом із тим дослідники наголошують: значна частина доказів отримана з лабораторних досліджень і експериментів на тваринах. Тому для підтвердження цих ефектів у людей потрібні додаткові дослідження.

Щодо метаболічно асоційованої жирової хвороби печінки (MAFLD), результати не є однозначними. Аналіз дослідження 2021 року не виявив чіткого зв’язку між вживанням кави та зниженням ризику розвитку цієї хвороби в загальній популяції. Водночас серед людей, які вже мають MAFLD, споживання кави було пов’язане з приблизно на 35% нижчим ризиком значного фіброзу печінки. Це означає, що напій може не запобігати накопиченню жиру, але пов’язаний із повільнішим прогресуванням ушкоджень.

Кава також пов’язана зі зниженням ризику розвитку цирозу — тяжкого ураження печінки, яке виникає внаслідок тривалого пошкодження тканин. Окремі дослідження вказують і на можливий захисний ефект проти раку печінки: вищий рівень споживання кави асоціюється з нижчим ризиком гепатоцелюлярної карциноми. Втім, ці результати також потребують подальшого підтвердження.

Важливу роль відіграє спосіб приготування напою. Нефільтрована кава (наприклад, у френч-пресі або з металевими фільтрами) містить більше кафестолу та кахвеолу — сполук, які можуть підвищувати рівень холестерину ЛПНЩ. Кава, відфільтрована через паперовий фільтр, містить менше цих речовин, що зменшує вплив на рівень холестерину, але може частково знижувати деякі корисні ефекти для печінки.

Дослідники також звертають увагу на безпечні норми споживання кофеїну. Для більшості здорових дорослих рекомендована межа — до 400 мг кофеїну на день, що відповідає приблизно двом-трьом чашкам кави об’ємом близько 350 мл залежно від способу приготування. Під час вагітності та грудного вигодовування цей показник знижують до 200 мг на добу.

Водночас варто враховувати додаткові чинники. Додавання великої кількості цукру або жирних вершків може зменшувати потенційну користь напою та впливати на масу тіла. Крім того, людям із певними станами — зокрема аритмією, підвищеним тиском, безсонням або захворюваннями шлунково-кишкового тракту — рекомендують узгоджувати споживання кави з лікарем.

Додати як бажане джерело в Google

Читають Коментують
Лікарі назвали ознаки, які свідчать про необхідність очистити печінку
31 141
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
28 312
Доказ подорожей у часі: дивна деталь на фото часів Другої світової спантеличила Мережу
22 519
5 фруктових соків, які змушують нирки працювати та знижують тиск
19 319
Який хліб підвищує цукор, а який — ні: вибір фахівців
17 646
«Святі каченята!»: мережу підірвав кумедний випадок з 6-річною дівчинкою, яка епічно вилаяла повітряну тривогу
17 363
Найдорожче полювання в історії: чим насправді виявився загадковий об'єкт, який Пентагон збив ракетою за пів мільйона доларів
15 432
Названо найдобріші знаки зодіаку: вони нікому не заподіють зла
14 734
Названо зовнішні симптоми небезпечно високого рівня холестерину
13 909
Як прожити довше: названо “правильне поєднання” фруктів і овочів для довголіття
11 901
Названо сім попереджувальних симптомів жирової хвороби печінки
11 832
Названі 4 продукти, які очищають організм і підвищують імунітет
11 570
Медики з'ясували, люди з якою групою крові більш схильні до алкоголізму
11 412
Названо найдобріші знаки зодіаку: вони нікому не заподіють зла
1
Нова заява Мерца: що німецький канцлер сказав про Україну
0
Секрет королеви подіуму: Жизель Бундхен показала ідеальні ноги у сукні з максимально високим розрізом
0
"Вийшов з ладу": Тарас Тополя після розлучення відмовився від серйозних стосунків і назвав причину
0
Потап терміново звернувся до фанатів: шахраї від його імені просять гроші
0
Зупиніться, поки не пізно: лікарка назвала трендові дієти, які руйнують жіночий організм ізсередини
0
Забудьте про довге прибирання: правило однієї хвилини запобігає безладу в домі
0
Тріскаються плоди і жовтіє листя: ця помилка повільно руйнує врожай помідорів
0
Шість знаків Зодіаку здійснять усі свої найзаповітніші мрії до кінця червня
0
Жодних делікатесів: що додавала у свою ранкову тарілку королева Британії Єлизавета II
0
Сусіди скаржаться на гавкіт собаки: коли власник може отримати штраф
0
Камалія знову в лікарні: співачка повідомила про погіршення стану
0
Що посадити біля троянд: рослини, які захищають від шкідників і бур’янів
0
Смачна і свіжа полуниця: найкраще закручування на зиму, яке варто зробити вже сьогодні

Якщо ви любите ласувати полуницею не лише в сезон, таке ...

Закохатися, перебуваючи у шлюбі: чому це стається навіть у щасливих стосунках

Багатьом здається, що справжнє кохання автоматично захищає ...

Чому інтим у басейні може бути небезпечним: пояснення експертів

Інтим у воді може здаватися привабливою ідеєю, однак ...