U-News » Суспільство » Київпастранс страждає від кадрового голоду: чи зупинить це громадський транспорт Києва
Всі новини

Київпастранс страждає від кадрового голоду: чи зупинить це громадський транспорт Києва

У “Київпастранс” розповіли, як виходитимуть з кризи та шукають нові кадри.

Справа в тому, що на роботі комунального підприємства вже позначилась інтенсивна мобілізація. Про це 22 лютого розповідає Інформатор.

Кадрова ситуація стає дедалі критичною

Експерти кажуть, що у КП "Київпастранс" відсутнє бронювання фахівців, тому працівників активно мобілізують, а частина пішла до лав ЗСУ добровольцями ще від початку війни. Відтак, кадрова ситуація в КП "Київпастранс" стає дедалі критичною.

Відсутнє бронювання з боку "Київпастранс" щодо своїх співробітників, а саме водіїв та фахівців, які займаються ремонтами рухомого складу та електромереж, призводить до того, що навіть на автобусах вже є дефіцит водіїв. Тобто вже досить давно у "Київпастрансі" автобусів більше, ніж водіїв, які можуть їх обслуговувати, - розповідає співзасновник громадської організації "Пасажири Києва" Олександр Гречко.

Експерт додає, що водіїв у "Київпастрансу" бракує ще й через низький рівень зарплат. Мовляв, якби людям пропонувалася конкурентна зарплата, то проблеми з кадрами не було б.

Зараз, наприклад, спостерігається критичний дефіцит фахівців з ремонту контактної мережі. Але замість вирішення проблеми, водіям електротранспорту рекомендують зменшувати швидкість, щоб не пошкодити контактну або трамвайну мережу. Це робиться аби зайвий раз не викликати бригаду з ремонту, яка буде виїжджати лише на великі аварії, - розповідає Олександр Гречко.

Він підкреслює, що все це робить міський наземний транспорт ще більше непривабливим для пасажирів. За даними Олександра Гречка, 2016 року на тролейбусні маршрути виходило 450 тролейбусів, а зараз 250. Їх просто списують, не ремонтують, нових не купують.

Всі тролейбусні стрілки вже дуже застарілі і тролейбуси їх проїжджають дуже повільно. А водіям рекомендують робити це ще повільніше. Я вважаю, що це вкрай неправильно, місто мало б ще раніше замінити ці стрілки аби постійно їх не ремонтувати, а транспорт мав би їздити, навпаки, швидше та за графіком, - додає Олександр Гречко.

Що кажуть у "Київпастрансі"?

В КП "Київпастранс" визнають, що через мобілізацію мають кадровий дефіцит по всіх службах, але вже починають потроху виправляти ситуацію.

Наразі комунальному підприємству "Київпастранс" не вистачає фахівців за спеціальностями: водії, слюсарі, електрики, інженери. Тому виходячи з наявної потреби в спеціалістах відкриті наступні вакансії: водії – 511, слюсарі – 270, електрики – 49, інженери – 12, - повідомив директор з транспорту КП "Київпастранс" Сергій Литвинов.

Він додає, що мобілізація вплинула на ситуацію з кадрами на підприємстві, як власне на всіх підприємствах по місту. Значну частину водіїв КП було мобілізовано.

Станом на сьогодні у нас заброньовано 539 осіб, залучено до лав ЗСУ – 560 осіб, - додає Сергій Литвинов.

Зараз "Київпастранс" активно залучає до роботи фахівців, навіть тих, які раніше працювали на підприємстві. Кажуть, що ресурси для цього є.

Підприємство планує розгорнути інформаційну кампанію з залучення нових працівників. Разом з Департаментом транспортної інфраструктури заплановані візуальні комунікації, а також інформаційні оголошення у наземному транспорті. Запрошуємо до себе людей, будемо навчати і працевлаштовувати, - додають у пресслужбі КП "Київпастранс".

Стосовно нестачі електромонтерів, які обслуговують електромережі підприємства, то у "Київпастрансі" підтверджують, що така проблема дійсно була, але зараз ситуація покращується.

Зараз ми доукомплектовуємо відповідний штат працівників, - зазначають у пресслужбі комунального підприємства.

Мобілізованих чоловіків могли б замінити жінки

Олександр Гречко переконаний, що система громадського наземного транспорту буде і надалі деградувати, бо ніяких об’єктивних змін ніхто не вносить у його роботу, а мобілізація посилює наявні проблеми.

Дефіцит спеціалістів посилить кризу, а це означає, що через пів року або рік енергетична система контактних мереж почне "сипатися", а це у свою чергу буде суттєво впливати на роботу міського транспорту, - додає експерт.

Він вважає, що жінки могли б замінити мобілізованих чоловіків на деяких посадах у "Київпастрансі", але для цього потрібно створити для них сприятливі умови праці.

Альтернативою звичайно може бути більше залучення жінок на тролейбусні та трамвайні маршрути, де вони й раніше працювали. А от щодо автобусів – складно сказати, там своя специфіка роботи, хоча, гадаю, жінки б впоралися. Для цього треба створити сприятливі умови та достойну оплату праці для жінок і вони б замінили чоловіків на автобусах, але поки цього немає, - зазначає Олександр Гречко.

Щодо можливості приймати на чоловічі спеціальності жінок, то транспортники  кажуть, що  відкриті до співпраці для всіх і стать для них не важлива. Головне, аби людина була компетентною та вмотивованою.

Якщо жінка захоче йти до нас працювати водієм автобуса і у неї достатня для цього кваліфікація, навички, вміння та відкрита відповідна категорія – ми звичайно її візьмемо. До речі, у нас жінки вже працюють водіями автобусів, але їх дуже мало. Традиційно вони керують більше трамваями та тролейбусами, - розповідають в КП "Київпастранс".

А от щодо заміщення жінками чоловічих професій, наприклад, електромонтера не електромережах підприємства, то тут у транспортників є певні сумніви.


Читають Коментують
Стало відомо, які продукти різко підвищують рівень цукру в крові
44 807
Українська співачка: мій чоловік незаконно покинув Україну, але йому не соромно
25 654
Відома українська співачка зменшила груди й показалася після операції: "Було мрією з 13 років"
21 216
Названо найрозумніші знаки зодіаку: для них немає непосильних завдань
20 639
Батько хотів включити "білий шум", аби дитина заснула, але щось пішло не так
18 167
Скільки потрібно грошей для комфортного життя в Україні: експерт назвав цифри
15 903
Менше цієї суми пенсіонери не можуть отримувати: рішення Конституційного Суду
15 516
Чоловік хотів придбати піджак, а знайшов чужий секрет: що виявилося у кишені
13 457
Чотири симптоми, які вказують на дуже високий артеріальний тиск
13 064
"Я в Польщі": Хто той блогер, чиє відео з перетину кордону стало вірусним у TikTok
12 901
Село-символ: знайдено населений пункт, назва якого влучно характеризує сучасне життя в Україні
12 861
Коли треба поєднати пляж і роботу: відео з Одеси розсмішило соцмережі
12 480
Мешканцям не дуже зручно говорити, звідки вони: під Харковом є село-запитання
12 303
Джулія Робертс знялася для глянцю і розповіла про виховання дітей
0
Лікар пояснив, чому потрібно відмовитися від чищення вух
0
Любить зелень і овочі: в Україні помітили шкідливу комаху, яка може нашкодити врожаю
0
"Дуже злякалася": Ліза Глінська з 10-місячною донькою потрапила до лікарні й розкрила, що сталося
0
Можливо, тут пихаті люди: в Україні є два села зі смішними назвами
0
Допомогу виплачують по-новому: що потрібно знати переселенцям та іншим отримувачам соцвиплат
0
Санта Дімопулос показалася з ексчоловіком і розкрила причину їхнього возз'єднання
0
Поради, які допоможуть добре провести день після поганого ранку
0
Дружина Брюса Вілліса зізналася, як його діагноз і переїзд вплинули на неї та дітей: "Є власна мова"
0
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
0
"Побочка від пірамідок": новий перл Гордона насмішив мережу
0
Ексдружина Віктора Павліка знову вийшла заміж у 52 роки
0
Онука Ротару показала розваги у Нью-Йорку та похвалилася красунею-мамою
0
Тантричний секс: як почати практикувати і чи він допоможе стосункам

Нереальне задоволення тривалістю кілька годин і глибший ...

Дисоргазмія: чому після сексу можуть зʼявлятися спазми

Більшість жінок хоча б раз у житті відчували судоми чи ...

Дружба й секс: чи можна їх поєднати без неприємних наслідків

Дружба та сексуальність — це два потужні виміри людських ...