Київ може отримати близько 70 нових тролейбусів від Європейського інвестиційного банку.
Проте, як вважають активісти, попри це тролейбусний рух у столиці продовжить "вмирати". Олександр Гречко, транспортний аналітик, активіст ініціативи "Пасажири Києва" пояснив, у чому причини.
Про це він написав у своєму матеріалі для видання "Бізнес Цензор". За словами активіста, у тендері на закупівлю тролейбусів в рамках кредитного договору з Європейським інвестиційним банком на 50 мільйонів євро два учасники. Це чеська ŠKODA ELECTRIC та турецька Bozankaya. Перша компанія пропонує 49 900 070 євро поставити 70 тролейбусів довжиною 11,9 метра та три довжиною 18,5 метрів. Водночас друга компанія пропонує за 49 750 000 євро, 71 тролейбус довжиною 11,9 метра та три довжиною 18,5 метрів.
При цьому Київпастранс, звернув увагу активіст, готує звіт в ЄІБ з ціновими пропозиціями, щоб банк обрав виробника Škoda чи Bozankaya. Очікується, що отримати ці нові тролейбуси Київ зможе в перспективі 20 місяців після того, як угоду підпишуть. Проте це, на думку транспортного аналітика, не вирішить проблеми тролейбусного руху. Олександр Гречко назвав проблеми, з якими варто розібратися.
Кількість тролейбусів. Активіст зауважив, що їх дуже мало, якщо порівнювати з потребою.До початку повномасштабного вторгнення випуск тролейбусів впав з 450 (у 2016) до 340 одиниць (у 2021), а вже за період активної війни - до 260 (у 2023). Приклад аналітик навів на маршрутах №27, 30 та 31. У травні 2017 року на цих маршрутах в сумі працювало 68 тролейбусів, а вже напередодні повномасштабного вторгнення - всього 37 одиниць.
Відсторонення залишків тролейбусів ЛАЗ, які від'їздили свій термін. На думку експерта, це станеться після приходу нових машин. Також можливе відсторонення машин Богдан, яким уже понад 12 років, бо капітальний ремонт тролейбусів Київпастранс не проводить вже багато років, зазначив активіст.
Три великих тролейбуси 18,5 метра (гармошки) з понад 70 – це дуже мало. Активіст зауважив, що в тролейбусів мережа формується під великі пасажиропотоки та рухомий склад особливо великої місткості. Таких тролейбусів дуже не вистачало в 2016-2017 роках. Зараз, коли є падіння курсу, нестача такого транспорту, на думку експерта, є критичною.
Нові тролейбуси для Києва
Раніше повідомлялося, що Київ отримає нові тролейбуси за кошти Європейського інвестбанку. Представники громадської організації "Пасажири Києва" зазначили, що це вирішить проблеми, які є в тролейбусного руху столиці. Зокрема, активісти наголошують на малій кількості транспорту.
Водночас варто нагадати, що в середині листопада Польський Фонд міжнародної солідарності, за підтримки Європейської комісії у співпраці з Банком Господарства Крайового передав 18 шкільних автобусів в громади Київщини. Цей транспорт відправили для освітніх закладів Баришівської, Великодимерської, Гостомельської, Димерської, Іванківської, Калитянської, Макарівської, Богуславської, Кагарлицької, Рокитнянської, Дмитрівської, Таращанської, Фастівської та Яготинської територіальних громад.