U-News » Суспільство » Аеропорт "Бориспіль" готують до відкриття: коли можуть відновитися польоти і хто має сказати "так"
Всі новини

Аеропорт "Бориспіль" готують до відкриття: коли можуть відновитися польоти і хто має сказати "так"

Головне летовище України – Міжнародний аеропорт "Бориспіль" знову у центрі уваги, там заявляють, що працюють над збереженням можливості швидкого запуску і готові відновити польоти за три тижні, але при виконані необхідних умов для забезпечення авіаційної безпеки та безпеки польотів. 

Що кажуть у "Борисполі"?

В аеропорту зазначають, що готуються до відкриття останні два роки та підтверджують, що співробітники підприємства продовжують працювати над тим, аби аеропорт міг в найкоротші можливі терміни відновити своє функціонування, повідомляють Контракти.


"Звичайно, що ми готуємося. Ми зможемо швидко відновити роботу, завдяки щоденній праці наших працівників, які всі ці 2 роки підтримують інфраструктуру аеропорту. Проте відновлення звичної авіаційної діяльності аеропорту можливе тільки тоді, коли буде безпечна ситуація та виконані усі вимоги міжнародних стандартів авіаційної безпеки та безпеки пасажирів", - пояснили сайту ТСН.ua у пресслужбі Міжнародного аеропорту "Бориспіль".

Візит з оглядинами

Цікаво, що нещодавно аеропорт "Бориспіль" відвідав Олів’є Янковець, генеральний директор Міжнародної ради аеропортів Європи (ACI EUROPE). Це перший візит до України топ-менеджменту Ради від початку повномасштабного вторгнення.

Тому у цьому візиті експерти вбачають певні зрушення у питанні можливого відновлення роботи цивільної авіації в українському небі. До слова, Міжнародна рада аеропортів – представляє понад 560 аеропортів у 55 країнах, на які припадає понад 90% комерційних авіаперевезень у Європі.

Іноземні гості ознайомились зі станом терміналів аеропорту "Бориспіль", зон видачі багажу та реєстрації пасажирів, зон очікування пасажирів та посадки у літак, пунктів контролю, перонів, іншої інфраструктури та обладнання.

Обіцяють зовнішню підтримку

Олів’є Янковець зазначив, що з огляду на виснаження фінансових резервів, українським аеропортам стає дедалі складніше підтримувати рівень готовності до польотів та своїх працівників без зовнішньої підтримки.

"Українські аеропорти підпадають під дію Плану ЄС-Україна у розмірі 50 млрд євро, втрата та подальша підготовка до операційної готовності українських аеропортів обійдеться для України набагато дорожче, ніж їх підтримка під час війни, це вплине на здатність країни до повноцінного відновлення", - зазначив Олів’є Янковець.

У свою чергу Олексій Дубревський, гендиректор аеропорту "Бориспіль" зазначив, що для підприємства цінна експертна оцінка стану аеропорту керівництвом Міжнародної ради аеропортів Європи.

"Ця стратегічна співпраця знаменує собою важливу віху на шляху до відродження аеропорту "Бориспіль" та підкреслює нашу непохитну прихильність до розвитку авіаційного ландшафту України", – зазначив Олексій Дубревський.

Що кажуть у Європі після візиту

Тим часом, за непідтвердженою інформацією, вже декілька місяців тривають дискусії щодо вивчення можливостей відновлення повітряного сполучення між Україною та Європою ще до закінчення війни.

Це може включати створення безпечних повітряних коридорів, подібних до коридорів, встановлених у морській зоні. Мовляв, спочатку відновлення морських перевезень вантажів (українського зерна) теж вважали нереальним, але Україна змогла отримати перевагу над Росією у Чорному морі.

Також після візиту до Києва топ-менеджерів Міжнародної ради аеропортів Європи, у французьких ЗМІ повідомляється, що хоч повітряне сполучення з Україною і було повністю закрите з початку війни, українська влада та Європейська комісія неофіційно працюють над планом відновлення комерційного авіасполучення, не чекаючи на закінчення війни.

Як вже повідомляв сайт ТСН.ua, відновлення цивільних польотів в Україні залежить від декількох чинників: перший – це безпека аеропортів від ракетних ударів ворога, другий – підготовка та сертифікація інфраструктури летовищ, третій – механізм страхування пасажирів та літаків, четвертий – визначення авіакомпаній, які погодяться здійснювати польоти у таких жорстких умовах.

Готовність аеропорту і можливість літати – різні речі

Авіаційні експерти кажуть, що слідкують за коментарями посадовців про можливе відновлення польотів цивільної авіації в Україні, які, справді, почали лунати надто часто.

"Мені особисто не зовсім зрозумілі підстави для таких заяв. Особливо, коли їх коментують офіційні особи. Адже вони мають посилатись на конкретні фактори безпеки та готовності аеропорту до відновлення роботи. Наразі велика кількість працівників аеропорту задіяна лише для утримання об’єкту інфраструктури", - розповідає ТСН.ua Кирило Новіков, авіаційний експерт.

Він зазначає, що відновлення польотів для цивільної авіації в Україні напряму пов’язане з безпековою складовою.

"Можливо, що вже існують якісь безпекові домовленості з нашими міжнародними партнерами, про які ми не знаємо. Наприклад, про те, що система протиповітряної оборони буде підтримуватися західними партнерами. І у разі ймовірної атаки на Київ, чи на район аеропорту – безпека буде гарантована на сто відсотків. Але чи є такі домовленості – невідомо", - зазначає Кирило Новіков.

Він підкреслює, не варто забувати, що безпека аеропорту – це ще не безпека усього маршруту польоту літака над Україною в умовах війни.

"Уявімо собі, що відновлення діяльності аеропорту "Бориспіль" на першому етапі буде пов’язано тільки з міжнародними рейсами, тобто літатимуть від "Борисполя" до західних кордонів і за межі країни. В такому випадку безпека має гарантуватися на всьому маршруті. Там мають працювати системи ППО, а враховуючи, що борти літають різними маршрутами, відповідно, всі вони мають бути захищеними. Це основне", - пояснює експерт.

Чи гарантуватимуть безпеку винищувачі?

Він додає, що досягнути безпеки у повітрі під час війни досить складно, навіть якщо в українському небі з’являться літаки F-16.

"Зброя, яку використовує ворог настільки підступна та непередбачувана, що F-16 не зможуть гарантувати стовідсоткового прикриття неба. До речі, є ще один важливий момент – це економіка таких авіаперевезень. Якщо кожен виліт пасажирського чи вантажного літака з "Борисполя" буде супроводжувати 2-3 винищувача, то можна тільки уявити наскільки здорожчає економіка таких рейсів", - пояснює Кирило Новіков.

Поки літає лише військова авіація

За словами авіаційного експерта, спеціальні авіарейси в Україні виконуються і під час війни, але лише за згодою Генерального штабу. Отже, якось Україна гарантує їх безпеку, принаймні для військових вантажних бортів.

"У відкритому доступі є інформація про перевезення авіавантажів у 2023 році. І там стоять далеко не нулі. Але ці рейси відбувалися виключно за погодженням з Генштабом. Тобто військова авіація літає. Але військові борти – це одне під час воєнного стану, а цивільна авіація – це зовсім інший аспект, коли можуть постраждати пасажири та техніка, які не мають конвенційного захисту під час війни", - зазначає Кирило Новіков.

За яких умов можливе відновлення польотів

Авіаційний експерт додає, що відновлення цивільних польотів над Україною напряму залежить від власників повітряних суден.

"У цивільній авіації тримачами повітряних суден є фінансові установи, лізингові, кредитні та страхові компанії. Від їх рішення залежить можливість запуску чи не запуску рейсів на різних напрямках. Відповідно, якщо вони скажуть своє "так", тоді вже можна буде говорити, що ринок готовий до польотів і відновлення рейсів у певному вигляді. Поки вони мовчать, а є лише заяви чиновників, але не більше того", - підсумовує Кирило Новіков.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Іван Попович пояснив, чому Микола Гнатюк став монахом
19 599
Названий по-справжньому шкідливий продукт при високому холестерині
17 805
Лікарі назвали ознаки, які вкажуть на необхідність очистити печінку
17 481
Улюблений багатьма овоч виявився ефективним захистом від раку
16 922
У білих батьків народилося темношкіре немовля: як це пояснила жінка і що каже наука
16 826
Впроваджують новий дорожній знак: що він означає
16 629
6 найбільш небезпечних продуктів харчування для печінки
12 502
Українці масово позбавляються автомобілів: названо причину
12 385
Син-ухилянт Софії Ротару після невдалої втечі за кордон мешкає з нею під Києвом - фото зіркового маєтку
12 375
“Ляп на сцені”: відома українська ведуча впала зі стільця під час виступу
12 255
Чотири симптоми вказують на “непомітне” ураження організму раком
11 689
У Дубліні туристів закликали припинити “лапати бюст” популярної статуї
10 381
Популярний напій на сніданок виявився здатний поліпшити пам’ять на 70%
9 619
Експерти розповіли про корисну альтернативу продуктам, які підвищують холестерин
1
Улюблений багатьма овоч виявився ефективним захистом від раку
1
Гроші ніби падатимуть з неба: три знаки Зодіаку раптово розбагатіють у травні
0
Чому листя пересадженої розсади томатів стало фіолетовим: чи можна врятувати рослини
0
Прості вправи допоможуть заснути за дві хвилини в будь-якій ситуації
0
Асортимент дивує: цінні речі забуті в аеропорту продають на аукціоні
0
Сім найбільш корисних для кишечника продуктів назвали лікарі
0
Чи можна уникнути штрафу, якщо в авто немає денних ходових вогнів
0
Українцям розповіли, де можна здати аналізи безкоштовно
0
В окупованому Бердянську знищили організатора катівні
0
Водіям назвали копійчану деталь в автомобілі, яка вбиває двигун
0
Чому випадає дуже багато волосся: лікарі пояснили, якого вітаміну не вистачає організму
0
Розпізнавання раку товстої кишки: симптоми, з якими слід звернутися до лікаря
0
Як дізнатися, що біль у грудях – це точно серце: поради кардіолога, які потрібно знати кожному

Нерідко люди скаржаться на неприємні відчуття в ділянці ...

Як почистити рибу без ножа: топ дієвих методів

Чищення риби – це неприємне заняття, яке може спричинити ...

Перевірили можливості iPhone 13 у 2024 році! Все ще найкращий «яблучний» смартфон Apple

Хоча з моменту виходу iPhone 13 минуло вже кілька років, ...