Інколи через помилки українці можуть втратити частину стажу та лишитись без пенсії. Важливо звертати увагу на заповнені дані у трудовій книжці не тільки під час отримання пенсії, а й одразу, як влаштовуєтесь на роботу
Про це розповіли в Пенсійному фонді України. Так, перераховано найпоширеніші помилки, що можуть виникнути при оформленні трудової книжки:
- дата, назва посади, назва організації або підприємства, номер та дата наказу, підпис керівника та його прізвище (ПІБ), печатка повинні бути відображені при прийнятті на роботу;
- зміни у назві підприємства чи його реорганізація повинні бути також зафіксовані;
- записи в трудовій книжці не повинні бути виконані "іншим чорнилом" після попередніх записів про прийняття чи звільнення. Помилки мають бути виправлені окремим записом, який повинен бути завірений відповідно до вимог.
Тільки роботодавці можуть вносити зміни у трудову книжку, якщо вони є винуватцями неточностей. Зокрема, при зміні прізвища важливо вказати відповідний документ та дату його видання.
З 2021 року в Україні запроваджено електронну трудову книжку. Роботодавці надсилають до Пенсійного фонду скановані копії трудових книжок своїх працівників для забезпечення повної інформації щодо стажу.
Також ПФУ підкреслює, що рішення щодо нарахування стажу на підставі паперових або електронних документів приймається посадовою особою, а не автоматичною системою.