Мер Києва Віталій Кличко попросив уряд та Верховну Раду монетизувати або компенсувати місцевим владам проїзд пільговиків у муніципальному транспорті.
У КМДА нагадали, що держава гарантує право пільгового проїзду різними видами міського транспорту певним категоріям громадян. Серед них - учасники бойових дій, люди з інвалідністю внаслідок війни, люди з інвалідністю І та II груп, діти з інвалідністю та інші.
Водночас бюджетний кодекс дозволяє муніципалітетам компенсувати вартість цього проїзду тільки в межах своєї територіальної громади та за її мешканців. Тому можуть виникати ситуації, коли обмежуються права на безплатний проїзд для пільговиків, які не зареєстровані в цих громадах, через відсутність коштів в місцевих бюджетах.
Тож Кличко запропонував внести зміни до українського законодавства, щоб втілити одне з двох можливих рішень:
- монетизувати пільги з безоплатного проїзду, щоб держава забезпечувала виплати відповідних сум безпосередньо пільговикам;
- передбачити у бюджетному законодавстві субвенції органам місцевої влади для компенсації витрат за пільговий проїзд.
У КМДА зазначили, що орієнтовно втрати комунальних "Київпастрансу" та "Київського метрополітену" за перевезення пільгових категорій за пільгами, які потребують відшкодування з держбюджету, за період з 2016 до 2023 року складають 5,6 млрд гривень.
Нагадаємо, "Київпастранс" уклав договір на постачання нових 12-метрових автобусів з турецькою компанією Anadolu Isuzu Otomotiv за кредитом від Європейського інвестиційного банку.