Влада данського Копенгагена придумала, як скоротити навантаження на екологію від туризму і при цьому заохотити самих туристів до більш свідомої поведінки у місті.
Для гостей придумали цілу систему різноманітних винагород, серед яких безкоштовне харчування та відвідання культурних заходів, пише Обоз.юа.
Як пише CNN, пілотна програма, яка отримала назву CopenPay, запрацювала з 15 липня. Скористатись нею можна буде до 11 серпня. Туристів заохочують "перетворювати зелені дії на валюту для культурного досвіду".
Яким чином де діє? Наприклад, гості міста можуть зібрати свої пластикові відходи і привезти їх до Національної галереї Данії. За це вони отримають доступ до майстерні, де зможуть зробити з цих відходів власний витвір мистецтва. Окрема винагорода передбачена і для тих, хто користується велосипедом чи громадським транспортом. Якщо під’їхати таким чином до міської теплоелектростанції, можна буде безкоштовно з’їхати штучним лижним схилом, який розташований на її даху і є місцевою пам'яткою.
"CopenPay винагороджує такі дії, як їзда на велосипеді, участь у прибиранні або волонтерство на міських фермах, надаючи доступ до різноманітних корисних вражень та повсякденних чудес Копенгагена. Сюди входять безкоштовні екскурсії музеями, безкоштовна оренда каяків і навіть безкоштовний вегетаріанський обід, приготовлений із місцевих культур", — йдеться у заяві туристичної агенції Wonderful Copenhagen.
Саме архітектура та місцева гастрокультура найбільше приваблюють гостей до Копенгагена. А також безпечне середовище і хороша екологія. У місті обладнано 382 кілометри велодоріжок і 62% його мешканців їздять на роботу велосипедом.
Програма CopenPay допомагає туристам випробувати цю місцеву культуру турботи про екологію на собі. Вони можуть одночасно набути незвичайних вражень і навчитись відповідального споживання.
При цьому складної системи використання CopenPay не має. Вона базується на довірі. Туристу, щоби отримати свою винагороду, достатньо, наприклад, просто пред’явити квиток на громадський транспорт.
Наразі у програмі беруть участь понад 20 майданчиків у місті. Якщо проєкт виявиться успішним, його планують продовжити на весь рік. "Ми маємо перетворити туризм з екологічного тягаря на силу для позитивних змін, і один з важливих кроків у цій трансформації це змінити те, як ми пересуваємось до місця призначення, що ми споживаємо і як ми взаємодіємо з місцевими жителями", — сказав Міккель Ааро Хансен, генеральний директор Wonderful Copenhagen, у своїй заяві.