Про це заявив виконавчий директор Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) Фатіх Біроль.
“Якщо сказати, що електромобілі – це кінець нафти, то це безперечно вводить в оману”, – сказав Біроль.
“Цього року ми очікуємо, що світовий попит на нафту збільшиться на 1,3 мільйона барелів на день. Ефект від 5 мільйонів автомобілів полягає в тому, щоб зменшити цей попит на 50 тисяч барелів на день. 50 тисяч проти 1,3 млн барелів”, – додав він.
Минулого року МЕА прогнозувало, що кількість електромобілів у світі зросте з 3 мільйонів до 125 мільйонів до 2030 року. Але Біроль заявив, що ця кількість ніщо в порівнянні з 1 мільярдом автомобілів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння.
Крім того, за його словами, попит на нафту визначають не автомобілі.
“Сприяють цьому вантажівки, нафтохімічна промисловість, літаки. Азія тільки починає літати”, – сказав він, посилаючись на звіт МЕА 2018 року, в якому також зазначається, що судноплавство є основним джерелом попиту на нафту.
“Навіть якщо б існувало 300 мільйонів (електромобілів) з нинішньою системою виробництва електроенергії, вплив з точки зору викидів CO2 становить менш ніж 1% – ніщо. Якщо ви не зможете зробити безвуглецевим (енергетичний сектор), викиди CO2 не зменшаться. Це може бути корисним для локальної боротьби з викидами, але в питанні глобальних викидів це не так”, – додав він.