За радянських часів АвтоЗАЗ подарував автоаматорам чимало шедеврів, і багато з них досі їздить дорогами, але є й такі машини, про які мало кому відомо. Наприклад, у далеких 60-х роках з «горбатого» ЗАЗ-965 збиралися побудувати свій Porsche.
Співробітники всім відомого інституту НАМІ у сприянні з Московським інститутом автомобільних кузовів розробили незвичайне та стильне купе МКЗ-НАМІ Спорт-900. Проект створювався під керівництвом архітектора Едуарда Молчанова.
Зразок незвичайного «Запорожця» з’явився на світ у 1963 році, при цьому на шасі ЗАЗ-965А просто встановили склопластиковий кузов обтічної форми, який заввишки становив лише 1 170 мм, а в довжину – 3 725 мм. Примітно, що салон вийшов 4-місним, тобто навіть при такому низькому кузові задні сидіння нікуди не поділися.
Незвичайно на той час було реалізовано центральну консоль, яка нині притаманна багатьом сучасним спортивним автомобілям. Вага новинки була не просто невеликою, а просто смішною – всього 500 кг, чого вдалося досягти завдяки використанню склопластикових кузовних елементів. З цієї причини навіть скромний 27-сильний силовий агрегат і 4-ступінчаста коробка давали можливість перевищити швидкість у 100 км/год.
Інженери всерйоз розраховували, що отримають добро на повноцінний запуск моделі ЗАЗ Спорт-900 у виробництво, проте від влади дозволу так і не надійшло. Загалом було зібрано 6 прототипів, які хоч і збереглися до наших днів, але потребують дуже серйозної реставрації.