Директор Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн заявив про те, що у лютому 2023 року понад 100 тис. т імпортованого в Україну дизельного палива може мати російське походження.
За його оцінками, з початку року бензин і дизпальне на українських АЗС втратили 4-5 грн на літрі, або 8-10%. Але чемпіоном є скраплений газ, який здешевшав теж на 5 грн, але це становить 20%, пише Хвиля.
Це здешевшання автогазу відбувається переважно завдяки збільшенню частки… російського ресурсу. Він іде не напряму, на ньому не написано, що це він, але це так. Імпортується під виглядом "польських", "литовських" і "латвійських" міксів, іноді навіть з благородними євросертифікатами, — зазначив Куюн.
За інформацією експерта, минулого тижня для оформлення надійшов чи то албанський, чи то єгипетський дизель.
Гадаю, скоро надійде мароканський, алжирський або туніський… Ці країни – нові несподівані експортери дизпального, які здебільшого не мають своєї нафтопереробки. А звідки тоді продукт? З Росії. Саме ці країни почали приймати це пальне після європейського ембарго на російські нафтопродукти, яке набуло чинності 5 лютого, — розмірковує спеціаліст.
Окрема тема, зі слів Куюна, – Туреччина, яка імпортує й російську нафту, і російські нафтопродукти. Так, у лютому "турецького" пального було 50 тис. т, або 10% від загального імпорту. Також було імпортовано 50 тис. т індійського дизпального, який теж іде з турецьких портів.
Зведення бар’єрів проти російського пального на нашому кордоні – новий виклик "паливному" фронту й державі загалом. Наразі багато трейдерів намагаються утримуватись від підозрілих партій і сподіваються на адекватні дії держави. Та якщо їх не буде, причому найближчим часом, «криваве» пальне швидко затопить країну. Не тому, що хтось хоче заробити. Просто з ним неможливо конкурувати, — резюмував Сергій Куюн.