U-News » Здоров'я » Розтин мозку довгожителів показав, як їм вдається уникнути деменції
Всі новини

Розтин мозку довгожителів показав, як їм вдається уникнути деменції

Активний і здоровий спосіб життя допомагає людям створити якесь "запасне" когнітивне місце, яке підтримує розумові здібності в літньому віці. До такого висновку прийшли вчені у новому дослідженні, заснованому на аналізі результатів аутопсії мозку майже 600 людей похилого віку.

Робота базується на даних з проєкту Rush Memory and Aging Project. Це довгострокове клінічне та патологічне дослідження, проведене Медичним центром Університету Раш. У ньому фахівці спостерігали за способом життя та когнітивними функціями людей з 1997 по 2022 рік, а після смерті кожного з них проводили дослідження мозку.

Нове дослідження деменції

Відомо, що здорове харчування, фізичні вправи, відмова від куріння та зловживання алкоголем корелюють із меншим рівнем деменції. Щоб зрозуміти, що при цьому відбувається в мозку, команда неврологів, патологоанатомів та інших фахівців з університету вивчила дані аутопсій 586 померлих людей похилого віку (415 жінок та 171 чоловіка). Середній вік померлих становив близько 91 року.

Дослідники також проаналізували результати комплексу когнітивних тестів, які учасники пройшли за життя, та інформацію про їхній спосіб життя. Для оцінки способу життя дослідники використовували шкалу від нуля до п'яти, де високі показники свідчили про здорові звички.

Здоровий спосіб життя покращує розумові здібності

Порівняння цих даних передбачувано показало: чим здоровішим був спосіб життя у людей, тим більший шанс зберегти когнітивні функції в кінці життя. Кожен додатковий бал за здоровий спосіб життя асоціювався із вищими оцінками у когнітивних тестах.

Однак, цей зв'язок дуже слабко корелював зі змінами в мозку, виявленими під час розтину. При аналізі результатів аутопсій дослідники сфокусувалися на типових для деменції нейрологічних ознаках: наявності в мозку амілоїдних бляшок та нейрофібрилярних клубків, а також змін у судинній системі, що виникають при мікроінсульті або інсульті.

Виявилося, що навіть якщо в мозку померлого, який вів здоровий спосіб життя, спостерігалися зазначені ознаки, його розумові показники залишалися досить високими. Дослідники помітили, що здоровий спосіб життя все ж таки пов'язаний з меншим накопиченням амілоїдних бляшок у мозку.

Додатковий когнітивний простір

Результати цього дослідження підтверджують припущення про те, що здоровий спосіб життя допомагає створити свого роду "запасний" когнітивний простір у старечому мозку, який дозволяє йому продовжувати нормально функціонувати, попри зміни, що свідчать про розвиток деменції.

Професор медицини Лірон Сінвані, яка не була включена до дослідження, але дала коментар, порівняла цей ефект із трюком, що дозволяє трохи "обдурити" біологію. За її словами, якщо взяти двох людей з однаковим накопиченням аномальних білків у мозку, то у того, хто веде здоровіший спосіб життя, когнітивні здібності збережуться кращими.

24канал


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
32 560
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
19 074
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
17 639
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
17 213
Знижує тиск і вагу: названо дешевий продукт, який потрібно вживати щодня
16 698
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 396
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
10 487
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
10 409
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 271
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
9 858
Не їжте його ввечері: дієтологія назвала заборонений продукт перед сном
9 856
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 838
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 285
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
"Оля сказала правду": Потап заступився за Полякову після її скандальних заяв
0
Готуйте кишені та бажання: 4 знаки Зодіаку, яких чекає шалений успіх до кінця серпня
0
Воюють із привидами: РФ відрапортувала про «взяття» села на Харківщині, що зникло 30 років тому
0
Фальшива інвалідність у 72% прокурорів – масштаби порушення вражають
0
У блискучій сукні з оголеною спиною і на шпильках: Тіна Кароль анонсувала новий концерт
0
Настя Каменських знову вийде заміж за Потапа: співачка заінтригувала заявою
0
Не боги, а прибульці: колишній перекладач Ватикану дав скандальне тлумачення Біблії
0
Чому чоловік і дружина перестають відверто говорити: 7 причин емоційної дистанції
0
З 18 серпня життя піде в плюс: ці 3 знаки зодіаку отримають довгоочікувані новини
0
K-pop-блогерка померла під час прямого ефіру після хвилі критики з боку фанатів
0
«Я лоханулась»: Оля Полякова відверто розсекретила, із чим залишиться у разі розлучення
0
Як обрати солодкий кавун: не варто покладатися лише на звук
0
Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...

Колишній застряг у голові: як пережити розставання, яке болить навіть через багато років

Час не завжди лікує, іноді навіть через десятиліття людина ...

Коли самого кохання замало: 20 головних викликів у стосунках із великою різницею у віці

Кохання часто вважають наймогутнішою силою, здатною ...