U-News » Авто-мото » Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»
Всі новини

Як в Україні почали виготовляти автомобілі «Богдан»

Модель А144 “Богдан” була першим представником нового покоління автобусів середнього класу, що випускалися на ВАТ “Черкаський автобус”. Він став першим принципово новою моделлю після 46-річного домінування на вітчизняному ринку ЛАЗ-695.

Базову модель розробиле львівське АТ «Укравтобуспром» – колишній Всесоюзний конструкторсько-експериментальний інститут автобусо-тролейбусобудування. Замовником виступав концерн “Укрпромінвест”, який мав намір виробляти ці машини на АТ “Черкаський автобус”.

Перший публічний показ автобуса відбувся наприкінці серпня 2002 року на Міжнародному автосалоні MIMS, а наступного року розпочалося його серійне виробництво.

Сімейство автобусів середнього класу «Богдан» за задумом мало мати три різновиди кузова – під міські, місцеві та міжміські перевезення.

Базова конструкція каркасу для міської та приміської версій передбачала знижений до 610 мм рівень підлоги з однією сходинкою у салоні. При цьому міська модель мала три пасажирські двері, а приміські – дві. Довжина автобуса становила 9600 мм, ширина 2500 мм та висота 2880 мм.

Нові кузовні технології дозволили надати 6-річну гарантію від корозії, а термін служби кузова до ремонту складав 15 років. Таку довговічність забезпечували мала довжина зварних швів каркасу, застосування труб каркасу, що мають підвищену міцність, клеєні технології кріплення оцинкованих панелей. Підлога була виготовлена ​​з двосторонньо-ламінованої фанери. У вікнах було вставлено вклеєне скло (склопакети).

Автобус представляв максимальні зручності для пасажирів – крок сидінь становив 800 мм, були ефективні опалення та вентиляція, а на замовлення міг встановлюватись й кондиціонер.

Автобуси відповідали чинним і навіть перспективним міжнародним вимогам щодо безпеки. Як стандартне обладнання були система ABS та допоміжне гальмо. Каркас відповідав вимогам Правила ЄЕК ООН №66 на перекидання кузова, яке ще не було запроваджено в нашій країні. Було застосовано додатковий фронтальний захист передньої частини автобуса у разі зіткнення.

Кузов був адаптований під широку агрегатну комплектацію: могли встановлюватись двигуни різних виробників, механічні або гібридні коробки передач, пневматична або ресора-пружинна підвіска (для місцевого сполучення).

Шестициліндровий безнаддувний дизель Isuzu 6HH 1S стандарту Євро 2 мав робочий об’єм 8226 см куб. Номінальна потужність складала 200 к. с., а максимальний крутний момент – 500 Нм при 1700 об/хв. Коробка передач Isuzu була механічна, 6-ступенева, причому шоста передача прискорювала.

Пізніша версія автобуса – А144.2, показана на виставці SIA-2004, мала 5,9-літровий двигун Cummins B215.20 потужністю 215 к. с. та 3-ступеневу механічну коробку передач Praga 6PS90 з пневматичним двоступінчастим розподільником.

На автобусі А144.5 вже стояв двигун Isuzu 6HE1TC Євро 3 робочим об’ємом 7127 см куб. та потужністю 230 к. с. (665 Нм при 1500 об/хв). Коробка передач була вже 7-ступеневою. Пневматична підвіска забезпечувала два регульовані рівні положення кузова.

Витрата пального на швидкості 60 км/год становила 28 л на 100 км, а за 80 км/год – 23,4 л. середній ресурс до капітального ремонту машини становив 600 тис. км. У 2003 – 2006 роках на Черкаському автозаводі випущено загалом 46 машин типу А144 «Богдан». Надалі виробництво моделі передали на Автоскладальний завод №1 до Луцька.

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
В аеропорту Лос-Анджелеса туристку хотіли заарештувати через “занадто гарячу” фотографію в паспорті
70 512
Кардіолог назвала найбільш небезпечний для серця алкогольний напій
38 312
Дитина зустріла сестру-близнючку своєї матері: її реакція стала хітом
37 411
Дзідзьо відреагував на вагітність колишньої дружини та публічно звернувся до неї
18 774
Вікторія Булітко відреагувала на звільнення Глущенко із «Дизель Шоу»
17 394
Симптоми утворення тромбів і продукти, що захищають від них
15 643
Чому навіть хороші й надійні чоловіки зраджують: психолог назвав 8 причин
14 886
Туалет на вулиці та подача води відром: у Києві здають в оренду цікавий "таунхаус"
14 617
За 5 років мама тричі народила близнюків: лікарі кажуть, що це диво
14 178
Блогерка мало не залишилася за кордоном через нове обличчя: фото до і після пластики
13 174
Хлопчик з мему "Скоро вже буде Паска" виріс, і ось як він виглядає зараз
12 606
15 продуктів, які підвищують потенцію у чоловіків
12 536
Пуповину перерізала ножицями для брів: жінка не знала, що вона вагітна, поки не народила
12 257
5 помилок у зберіганні та приготуванні м’яса, які допускають майже всі господині
0
Воскресіння Христове: речі, які заборонено робити на Великдень
0
Що сказати замість "Христос Восрес" на Великдень: здивуйте рідних цими цікавими варіантами
0
Чи треба обривати цвіт яблуні, про що не здогадуються садівники
0
Як позбутися плісняви ​​на стінах народними засобами
0
Три знаки зодіаку, яким сьогодні необхідно більше мовчати і менше говорити
0
Кардіолог розповів, як уникнути затвердіння артерій і безпечно скидати вагу
0
Універсальний продукт, за допомогою якого ресторанні кухарі покращують смак страв
0
Як залучити удачу в особисте життя: 5 найдієвіших практик
0
Дуже неочікувано: як Вікторія Бекхем примудрилася скопіювати образ власної невістки
0
"Не можу встати з ліжка": Надя Дорофєєва поскаржилася на проблеми зі здоров'ям
0
Вона напівоголена: чому школярам в Техасі заборонили дивитися на прапор Вірджинії
0
5 звичок на кожен день, які допомагають боротися з вірусами
0
🧳 Валіза мрії: яку обрати для ідеальної подорожі?

  Подорож — це завжди нова історія. Вона починається не з ...

Як зробити крем для обличчя самостійно і отримати величезне задоволення від результату

Ефективні засоби для обличчя здатні не лише поліпшити колір ...

Наймодніша паска 2025: який декор буде у тренді цього року

Великдень – це не лише духовне свято, а й чудова нагода ...