Цієї весни в Україні спостерігався дефіцит пального, а АЗС продавали обмежену кількість літрів на кожну машину.
Однак вже влітку вдалось наситити ринок пального, й ситуація стабілізувалась.
Разом з тим експерт вважає, що є підстави для нової хвилі дефіциту вже найближчим часом, пише 24 канал.
Чому може виникнути дефіцит пального знову
Через повномасштабну війну Україна повністю змінила експортерів пального, переналаштувавши ланцюжки постачання.
Нині пальне їде до України з Європи, а отже на обсяг бензину, дизелю впливатиме ситуація на європейському ринку, як от ембарго на російську нафту.
Внаслідок обмеження закупівлі російського газу вже зараз починається активне використання в якості палива мазута і газойля, вважає Геннадій Рябцев, експерт з енергетичних питань.
Що буде з ціною пального
Інший експерт Сергій Куюн, розповів, що буде з ціною пального й чи зросте вона. На його думку, основні побоювання пов'язані з дизелем. Оскільки частка російського продукту на європейському ринку дуже висока.
Експерт прогнозує, що швидше за все дизель транспортуватимуть з віддалених регіонів, наприклад Індії, або арабських країн. Але у випадку Індії, то ми знову ж таки говоритимемо про російське пальне, адже там його виробляють з російської нафти. Куюн підкреслює, що ціна дизелю вже висока. На його думку, це все свідчить про високий попит і нестачу дизельного пального на європейському ринку.