На початку 90-х років в Україні були зроблені старанні спроби поставити на конвеєр легкі розвізні вантажні автомобілі – мікроавтобуси і фургони на їх базі.
Вважається, що машини такого класу як мінівен ідеальні, коли потрібно з мінімальними витратами швидко перевезти малогабаритний вантаж. Ще б пак, вони допоможуть при переїзді на нову орендовану квартиру, для доставки продукції або активного відпочинку, пише hyser.
Довідково:
За своєю суттю мінівени займають проміжне положення між машинами з кузовом універсал та мікроавтобусами. У просторому кузові є сусідами величезний багажник і 1-2 ряди крісел. Мінівен дозволяє в комфорті переміщатися міськими вулицями та ґрунтовими дорогами з досить великим обсягом вантажів.
Багато хто пам'ятає, що після проголошення незалежності в Україні виник дефіцит саме таких легких розвізних авто. Ще б пак, РАФіки вже не поставлялися, а УАЗи були недостатньо комфортними та безпечними.
Саме тоді спробував створити свій мікроавтобус "Укравтобуспром" та розробив ціле сімейство легких розвізних автомобілів колісної формули 4х2 і 4х4. Це були мікроавтобуси з кількістю місць від 8 до 14 і фургони на їх базі вантажопідйомністю від 1000 до 2500 кг. Передбачалося оснащуватися машини бензиновими двигунами потужністю від 90 до 150 к.с. і дизелями в 75 – 125 к.с. Замовником проекту виступав завод "Агрореммаш" з м Лубни.
Особливо цікавий 9-місний ЛАЗ-3201 з дизельним двигуном Andoria на 70 коней з кузовом зі склопластику. Відомо, що підвіска коліс і ведучий міст були взяті від "Волги" ГАЗ-24. Довжина машини – 4,7 м; ширина – 1,8 м і висота – 2,0 м. Був побудований тільки один єдиний екземпляр.
Заслуговує на увагу і мікроавтобус ЗАЗ-2201 "Галич". Був побудований тільки повнорозмірний пластиліновий макет. Дизайном машина дуже схожа на Ford Transit, досить подивитися на фари.
Ось тільки в серію жоден із цих мікроавтобусів так і не пішов – бо незабаром Україну заполонили "ГАЗелі".