Комунальне підприємство "Київпастранс" провело тендер та закупило 80 тисяч штрафних квитанцій за неоплачений проїзд у міському пасажирському транспорті.
Це стільки ж, як в минулому і позаминулому роках. Втім, кількість бланків викликає подив, враховуючи, що у серпні 2023 року у Києві було запроваджено можливість безготівкової сплати штрафу, а також те, що контролери виписують в середньому 2,5 тис штрафів на місяць.
Тендер було проведено восени, а постачальник - ТОВ "Укрспецполіграфія" - мав виконати замовлення до 31 грудня 2023 року. Сума замовлення склала 432 тис грн, а покупець мав розрахуватись з постачальником протягом 30 днів з моменту підписання накладної на товар. Кількість квитанцій, зазначимо, ніяк не відрізняється від тих, що підприємство закупало у попередні роки, наприклад, 2020-го КП "Київпастранс" придбало 800 блоків штрафних квитанцій по 100 штук у кожному.
Втім, саме збереження кількості квитанцій викликає подив. По-перше, ще в середині серпня 2023-го КП осучаснило процеси, запустивши функцію безготівкової сплати штрафу за безквитковий проїзд у наземному громадському транспорті. Нагадаємо, тоді в усьому рухомому складі було розміщено інформаційні плакати з реквізитами єдиного розрахункового рахунку для сплати штрафів (там же було додано QR-коди для зручності).
По-друге, кількість пасажирів, що не сплачують за проїзд, набагато менша за кількість квитанцій. Так, у серпні 2018 року контролери КП "Київпастранс" виписали 2429 квитанцій, у вересні - 2665 штук. Роком раніше, у 2017-му, за весь рік виписали 42,6 тис штрафів. І хоч дані за більш пізній період наразі відсутні, навряд чи кількість пасажирів, що не купляють квитки, істотно збільшилася.
Тролейбусів все менше, проте чекатимемо на них на комфортних зупинках
Нагадаємо, до кінця 2024 року КП "Київпастранс" отримає 30 сучасних зупинок, на яких кияни та гості міста мають очікувати транспорт. Це мають бути три різні види павільйонів. З переможцем мають визначитися 2 січня 2024 року. На цей день запланований аукціон з початковою ціною 8,4 млн грн.
Також Київ може отримати близько 70 нових тролейбусів від Європейського інвестиційного банку. Проте, як вважають активісти, тролейбусний рух у столиці все одно продовжить "вмирати". По-перше, кількість пропозиції замала, враховуючи потреби міста. По-друге, КП "Київпастранс" не займається капітальним ремонтом наявного рухомого складу, що ще більше ускладнить ситуацію в майбутньому.