U-News » Здоров'я » Медики вказали корисні та дуже шкідливі звички для здоров’я очей
Всі новини

Медики вказали корисні та дуже шкідливі звички для здоров’я очей

За даними Центру з контролю та профілактики захворювань, приблизно чотири з 10 дорослих у Сполучених Штатах мають високий ризик втрати зору.

Але багато захворювань очей можна вилікувати або запобігти їм, сказав доктор Джошуа Ерліх, доцент кафедри офтальмології та візуальних наук Мічиганського університету.

Ось дев’ять поширених переконань людей щодо здоров’я очей і те, що про них думають експерти.

Читання книги або розглядання електронного пристрою зблизька шкідливе для ваших очей

Правда. Наші очі не пристосовані до тривалого фокусування на об’єктах, розташованих поблизу нашого обличчя, сказала доктор Сяоін Чжу, доцент клінічного професора оптометрії та провідний дослідник короткозорості в Коледжі оптометрії SUNY у Нью-Йорку. Коли ми це робимо, особливо в дитинстві, це стимулює подовження очного яблука, що з часом може спричинити короткозорість.

Щоб зменшити навантаження на очі, доктор Чжу рекомендує дотримуватися правила 20-20-20: після кожних 20 хвилин уважного читання дивіться щонайменше 20 секунд на предмет, що знаходиться на відстані принаймні 20 футів (6 метрів). 

Читання в темряві може погіршити зір

Міф. Однак, якщо освітлення настільки тьмяне, що вам потрібно тримати книгу або планшет близько до обличчя, це може збільшити ризики, згадані вище, і призвести до втоми очей, що може спричинити біль навколо очей і у скронях, головний біль і труднощі з концентрацією. Але це зазвичай тимчасові симптоми, сказала доктор Чжу.

Більше часу на вулиці покращує зір

Правда. Деякі дослідження (здебільшого зосереджені на дітях) показують, що час на свіжому повітрі може зменшити ризик розвитку короткозорості, сказала Марія Лю, доцент кафедри клінічної оптометрії Каліфорнійського університету в Берклі. Експерти не зовсім розуміють, чому це так, але деякі дослідження показують, що яскраве сонячне світло може спонукати сітківку виробляти дофамін, який перешкоджає подовженню очей (хоча ці експерименти в основному проводилися на тваринах, сказала доктор Чжу).

Надлишок ультрафіолету може завдати шкоди зору

Правда. Є причина, чому експерти кажуть, що не варто дивитися на сонце.  Занадто сильний вплив ультрафіолетових променів A і B на сонці може “спричинити незворотне пошкодження” сітківки, сказав доктор Ерліх. Це також може збільшити ризик розвитку катаракти, додав він.

Занадто сильний вплив ультрафіолетового світла також може збільшити ризик розвитку раку в оці, сказав доктор Ерліх, хоча цей ризик низький. Носіння сонцезахисних або контактних окулярів, які блокують УФ-промені, може забезпечити захист.

Перерва в носінні окулярів може запобігти погіршенню зору

Міф. Деякі пацієнти, яким потрібні окуляри, кажуть Сафалу Ханалу, доценту кафедри оптометрії та зору в Університеті Алабами в Бірмінгемі, що вони не носять окуляри весь час, оскільки вважають, що це погіршить їхній стан. “Це неправда”, — сказав він.  Якщо вам потрібні окуляри, ви повинні їх носити.

Навіть трохи блакитного світла від екрану шкодить вашим очам

Міф. У той час як деякі дослідження показали, що вплив блакитного світла може пошкодити сітківку ока та потенційно викликати проблеми із зором з часом, жодні переконливі докази не підтверджують, що це відбувається при типовому впливі на людей, сказав доктор Ерліх. Також немає доказів того, що носіння окулярів, що блокують блакитне світло, покращить здоров’я очей, додав він.

Але екрани можуть погано впливати на зір іншими способами, зокрема, викликаючи сухість очей, сказав доктор Чжу. “Коли ми дивимося на екран, ми просто не моргаємо так часто, як повинні”, — сказала вона, і це може спричинити втому очей і тимчасову розмитість зору.

Куріння шкідливе для здоров’я очей

Правда. Результати дослідження у 2011 році пов’язали куріння з віковими захворюваннями очей у людей похилого віку, включаючи катаракту та вікову макулярну дегенерацію — хворобу, при якій частина сітківки руйнується та затуманює зір. Токсичні хімічні речовини в сигаретах потрапляють у кров і пошкоджують чутливі тканини очей, включаючи сітківку, кришталик і макулу, сказав доктор Ханал.

Морква корисна для очей

Правда. Хоча дієта, в якій багато моркви, не гарантує вам ідеальний зір, деякі дані свідчать про те, що поживні речовини в ній корисні для здоров’я очей.  Одне велике клінічне випробування, наприклад, виявило, що добавки, які містять поживні речовини, знайдені в моркві, включаючи антиоксиданти, такі як бета-каротин і вітаміни С і Е, можуть уповільнити прогресування вікової дегенерації жовтої плями.

Дотримання дієти, багатої на антиоксиданти, не обов’язково запобігатиме виникненню захворювання очей, але це може бути корисним, “особливо для людей з ранньою дегенерацією жовтої плями”, сказав доктор Ерліх.

Погіршення зору є неминучою частиною старіння

Міф. Доктор Ерліх сказав, що більшості причин погіршення зору в дорослому віці, включаючи вікову дегенерацію жовтої плями, катаракту та глаукому, можна запобігти або вилікувати, якщо їх виявити рано. Якщо ваш зір починає слабшати, не відкидайте це як “просто старіння”, — додав він. За його словами, негайне відвідування офтальмолога (або регулярне, щороку) дасть вам найкращі шанси запобігти цим захворюванням.

Раніше ми писали, що розмитість зору, постійний головний біль та біль в очах, швидка втомлюваність під час роботи за комп’ютером можуть бути ознаками підвищеного або зниженого внутрішньоочного тиску. В нормі очі не повинні боліти, швидко втомлюватися, червоніти, набрякати тощо.

Підвищення або зниження внутрішньоочного тиску не є нормою, а тому потребує корекції. Як правило, спочатку пацієнтові призначають очні краплі, які нормалізують очний тиск. Якщо медикаментозна терапія не дає потрібного результату, розглядають лазерне або хірургічне лікування.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
32 883
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
29 326
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
19 178
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
17 944
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
17 626
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 719
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 345
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
10 821
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 529
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
10 155
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 905
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 469
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
8 257
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Агресія та напруга змушують українців покидати Польщу: Євростат зафіксував історичний максимум
0
Удача повертається: ці три знаки зодіаку нарешті видихнуть наприкінці серпня
0
Один аналіз крові може вказати на кілька видів раку і навіть показати, де почалася проблема
0
Устриця із зубами: найдивніший експонат музею спричинив скандал
0
Головна помилка покупців у секонд-хенді: працівниця назвала питання, яке дратує найбільше
0
40-річний Вишебаба через 4 місяці після одруження заобіймав кохану в лісі та замилував романтикою
0
Чому люди відкладають відповідь на повідомлення, хоча вже його прочитали
0
Яка їжа корисніша для шлунка - холодна чи гаряча: результати досліджень
0
53-річний брат Джолі приголомшив реакцією консервативного батька на свій камінг-аут
0
Фейловий вихід до народу: Путін зустрівся з росіянами на порожній заправці
0
«Виведіть його зі сцени!»: у мережі розкрили подробиці скандальних виходів Дана Балана на приватних вечірках
0
«Набираюся сил»: 47-річна Катерина Бужинська вперше за місяць вийшла на зв'язок після операції та показала, як виглядає зараз
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...