Безперебійна робота будь-якого механізму залежить від своєчасної заміни його складових, що вийшли з ладу.
Газорозподільний механізм автомобіля досить складно влаштований, тому часом навіть досвідченому водієві складно зрозуміти, що ремінь ГРМ вийшов з ладу. Тут спробуємо розібратися з усіма проблемами і дізнаємося про терміни обов’язкової заміни ГРМ.
Що таке ремінь ГРМ і для чого він потрібний?
Така деталь відповідає у газорозподільному механізмі за своєчасний контакт розподільчих валів та колінвала. Також ремінь відповідає за відкриття та закриття клапанів одночасно з рухом поршнів. А в деяких моделях машин запуск помпи та масляного насоса також є завданням цього паска. У результаті двигун працює в правильних тактах, поршні та клапани синхронізуються, що і є важливою частиною гарної роботи двигуна.
Чому виходить з ладу ГРМ?
Робочий ресурс ГРМ орієнтовно розрахований на 100 000 км. пробігу. Це приблизно 5 років регулярного використання авто. Автоексперти рекомендують замінити ремінь після 6-7 років, якщо машина була куплена із салону або мала невеликий пробіг. Але в деяких випадках поломки можуть настати і раніше:
1. Через попадання олії на ремінь, коли підтікає сальник.
2. Відбулася деформація осі помпи, сама деталь сповзає, а підшипники зазнають більшого зношування.
3. Ремінь був натягнутий надто туго або, навпаки, надто розслаблений при встановленні.
4. Вихід із ладу ролика (натяжного чи направляючого).
Експлуатувати автомобіль при деформованому або порваному ГРМ не рекомендується. В іншому випадку може вийти з ладу двигун, що вимагатиме дорогого ремонту. Чому так відбувається?
При зміщенні ГРМ або його відсутності поршні ударяють у відкриті клапани, через що вони псуються і двигун починає барахлити. Згодом до цієї поломки приєднуються інші. І справа не лише у неминучому ремонті – це може призвести до смертельного ДТП. Тому регулярне ТО обов’язково повинно включати огляд і при необхідності заміну цієї важливої деталі.
Визначаємо необхідність заміни ременя ГРМ
Іноді водій може вчасно визначити проблему при візуальному огляді ременя. Заміна ГРМ буде потрібна в таких випадках:
1. Поверхня полотна має «обгорілі» ділянки.
2. Кромка розсипається, з неї стирчать нитки.
3. Поруч із ГРМ виявлено почорнілі залишки гуми з характерним горілим запахом.
4. Одна чи обидві сторони покриті тріщинами.
А ось ще кілька явних ознак того, що настав час записатися в автосервіс:
1. Робочий двигун видає клацання.
2. Машина заводиться не відразу або її смикає після повороту ключа.
3. Йде чорний вихлоп із труби, що має неприємний запах.
4. Неможливо завестися при робочому стартері.
Якщо є підозри на термінову необхідність заміни ГРМ – краще довірити цю справу досвідченому автослюсарю, тому що процес вимагає часткового аналізу двигуна, навичок і спеціального інструменту.