U-News » Здоров'я » "Шкідлива їжа" виявилася корисною для нас: новий погляд на ультраперероблені продукти
Всі новини

"Шкідлива їжа" виявилася корисною для нас: новий погляд на ультраперероблені продукти

Нове дослідження вчених перевернуло з ніг на голову наше уявлення про деякі продукти харчування, перерозподіливши їх з категорії шкідливої їжі в протилежну їй, корисну категорію.

Останнім часом дедалі більше піднімається обговорення теми "ультраперероблених продуктів" (УПП) і те, чи шкідливі вони для нашого здоров'я. Аргументи за і проти лунають по обидва боки, а дослідження, що лякають і обнадіюють, спливають то тут, то там. І посеред усього цього хаосу опиняється звичайний споживач. Але група британських експертів поспішає на допомогу і обіцяє докорінно змінити наше уявлення про ці продукти. Вони виявили, що все не так однозначно, як ми думали раніше, пише Фокус.

Почати варто з того, що являють собою ці загадкові УПП. Це продукти, які були значно змінені порівняно з їхнім первісним виглядом і складом, часто містять довгий список інгредієнтів, включно з такими елементами, як консерванти, барвники та штучні ароматизатори. Коли ми говоримо про УПП, йдеться про такі продукти, як торти, печиво і деякі йогурти, які чітко контрастують із необробленими продуктами, такими як свіжі фрукти й овочі, і обробленими сирами та консервами.

Але не всі УПП є шкідливими для нашого організму, незважаючи на страхітливий склад. Деякі з цих продуктів насправді можна навіть вважати корисними. Так, ви не помилилися, ультраперероблені продукти і користь організму, це аж ніяк не антоніми. Згідно з дослідженням, проведеним командою Університетського коледжу Лондона, навіть деякі альтернативні види м'яса, які технічно є ультрапереробленими, можуть отримати "зелений" рейтинг у системі користі для здоров'я, що вказує нам на вміст жиру, солі та цукру в продуктах харчування. Можливо, маркування продуктів як ультраоброблених може не дати нам повного уявлення про те, наскільки вони корисні для здоров'я, вважають учені.

Прагнучи докопатися до істини, дослідники проаналізували близько 3 000 найменувань продуктів харчування та напоїв, популярних у Великій Британії. Вони виявили, що, хоча 55% цих продуктів УПП дійсно були відзначені червоним кольором за високий вміст жирів, насичених жирів, цукру, солі та загальної енергії, були й винятки. Деякі з них отримали зелене світло, що говорить про те, що вони не такі шкідливі для здоров'я, як ми вважали раніше.

Але незважаючи на ці висновки, ми ще багато чого не знаємо про вплив УПП на наше здоров'я. Сучасні дослідження здебільшого лише показують зв'язок між НВП і такими проблемами здоров'я, як ожиріння і серцево-судинні захворювання, але вони ґрунтуються на асоціаціях, а не на доказі причинно-наслідкових зв'язків. Таким чином, залишається "сіра зона", в яку потрапляє велика кількість цих продуктів і яку експерти прагнуть вивчити.

Доктор Адріан Браун і його команда вирішили вивчити ці фактори детальніше. Вони приступили до дослідження, щоб порівняти вплив на здоров'я дієти, що складається виключно з УПП, і дієти з мінімально обробленими продуктами. Їхньою метою було з'ясувати, чи справді УПП можуть бути частиною харчування, що відповідає державним нормам споживання солі, жиру, цукру та енергії, не переходячи червону межу.

І, судячи з їхніх висновків, замість того, щоб одразу відкидати ОВП, головне — робити усвідомлений вибір, ґрунтуючись на ширшому розумінні того, що насправді міститься в нашій їжі.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
33 251
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
29 565
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
18 154
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
18 133
Фейловий вихід до народу: Путін зустрівся з росіянами на порожній заправці
13 329
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 883
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 564
Лікарка назвала продукт, який не можна їсти після 40 років
11 226
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
11 206
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 790
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
10 352
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
9 019
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 616
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Найкраща сіль для консервації: беріть її і банки не порозриває
0
Безладу більше немає: метод трьох коробок, який повертає порядок у дім за 30 хвилин
0
«Секрет у простих речах»: 111-річна довгожителька вразила зізнанням, що насправді допомагає їй зберігати здоров'я
0
Без змови та сумнівів: трьох експертів з харчування запитали про найкращий напій для гіпертоніків
0
Свідомий крок та особливий символ: Денисенко показала нове парне тату з чоловіком і розкрила його сенс
0
«Терпіти більше немає сил»: дружина В’ячеслава Гармаша звинуватила чоловіка у домашньому насильстві та йде до суду
0
Напівоголена та драматична: Олена Шоптенко вразила відвертою зйомкою і зробила несподіване зізнання
0
«Таємниця з минулого століття»: у покинутому будинку знайшли любовний лист, який чекав 40 років
0
«Доля на їхньому боці»: для кого з знаків Зодіаку літній сезон затемнень стане зоряним часом
0
Три знаки Зодіаку, які сьогодні можуть навчитися чомусь новому
0
"Можливо, й добре, що він не дожив": Єфросиніна висловилася про Кузьму та нарвалася на критику
0
Можуть спричинити негативні наслідки: які продукти не варто їсти у великих кількостях
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...