Видання Inc опублікувало добірку порад щодо лідерської комунікації. За основу взяли приклад президентських дебатів Трампа і Гарріс. Наводимо адаптований переклад.
Що сталося
Днями відбулися президентські дебати між віцепрезиденткою Камалою Гарріс і колишнім президентом Дональдом Трампом. Протягом 90 хв лідери доносили свої меседжі, сперечалися і вправлялися у комунікаційній майстерності (або ні).
Тренерка з управлінських комунікацій Андреа Войніцкі проаналізувала тактику, яку використовували обидва кандидати у своїй комунікації, повідомленнях та мові тіла. І на основі цього сформулювала три основні уроки з дебатів Гарріса і Трампа, — як підвищити свою комунікаційну присутність.
Відстежуйте, скільки ви говорите. Але враховуйте контекст
У більшості розмов надмірна балакучість є комунікаційною помилкою. Загальне правило — говоріть менше, ніж потрібно. Під час зустрічі тет-а-тет намагайтеся займати не більше 50% «ефірного часу». У групі з п’яти осіб — не більше 20%. Важливо збалансувати розмову, сприяти співпраці та уникнути «захоплення мікрофона».
Але коли справа доходить до дебатів, правила змінюються. Ефірний час — це актив. У цьому випадку Гарріс говорила 37 хв, тоді як Трамп тримав слово понад 42 хв, що дало йому п’ять хвилин або 14% переваги в часі виступу. У ситуаціях з високими ставками як ця, довша промова може бути стратегічним кроком. Тож завжди враховуйте контекст.
Зоровий контакт будує довіру. Навіть перед камерою
Зоровий контакт є потужним інструментом побудови довіри. Дослідження показують, що ми довше дивимося людям в очі, коли вони нам подобаються. Так само ми довіряємо людям, які довше підтримують з нами зоровий контакт.
Але коли ви говорите з аудиторією через камеру, правила дещо змінюються. Хитрість полягає в тому, щоб дивитися прямо в камеру, щоб імітувати зоровий контакт з аудиторією, особливо під час виголошення ключових тез.
У дебатах Гарріс спрацювала добре: наводячи аргументи, вона дивилася прямо в камеру, встановлюючи зв’язок з виборцями та будуючи довіру. Трамп же часто дивився на модераторів, свого опонента або вниз, що послаблювало його зв’язок з глядачами.
Зосередьтеся на інших
Емпатія — наріжний камінь лідерської комунікації. У кожному повідомленні переконайтеся, що ваша аудиторія знає, що вам не байдужі її потреби, виклики та цілі. Зосередженість на інших демонструє емпатію і сигналізує про те, що ви дбаєте не лише про власні інтереси.
Протягом дебатів Гарріс вміло балансувала між розмовами про виборців, свого опонента і про себе. Тим часом меседжі Трампа були зосереджені переважно на собі, і Гарріс звернула на це увагу: «Єдине, про що ви не почуєте від нього — це про вас. Ви не почуєте, щоб він говорив про ваші потреби, ваші мрії та ваші бажання. І я скажу вам, що вірю, що ви заслуговуєте на президента, який насправді ставить вас на перше місце».
Замість висновку
Комунікація — це і стратегія, і її реалізація. Незалежно від того, чи ви змагаєтеся за посаду президента, чи очолюєте свою організацію, чи щотижнева нарада, — опановування стилем спілкування може дати вам перевагу. Відстежуючи скільки ви говорите, використовуючи зоровий контакт, і, зосереджуючись на інших, ви можете завоювати довіру і повагу тих, кого ви очолюєте.