U-News » Здоров'я » Здоров'я серця, довголіття та ефективне схуднення: які переваги середземноморської дієти
Всі новини

Здоров'я серця, довголіття та ефективне схуднення: які переваги середземноморської дієти

Дехто вважає дієти суворими або незручними, але середземноморський підхід до харчування – це справжня насолода для шлунку та здоров’я. Це меню наповнене цільнозерновими продуктами, рибою, свіжими овочами, горіхами й фруктами.

У вашому раціоні майже не буде червоного м'яса, цукру й оброблених продуктів, розказує Обоз.юа.

Середземноморська дієта не тільки корисна, але й збалансована. Якщо ви раніше ретельно стежили за калоріями чи вуглеводами, то з цією дієтою вам буде легше й приємніше. За словами eatthis.com, дотримання цього плану харчування може значно знизити ризик багатьох хронічних захворювань, як-от діабет 2 типу, рак і хвороби серця, а також допоможе підтримувати вагу на здоровому рівні.

Що таке середземноморська дієта?

"Основу середземноморської дієти складають цілісні та мінімально оброблені продукти. Вона включає в себе овочі, фрукти, цільні зерна, бобові й здорові жири. Споживання червоного м'яса обмежується, тоді як риба, багата на омега-3 жирні кислоти, є важливим елементом. Також можна вживати птицю та деякі молочні продукти, зокрема йогурт і тверді сири. Оливкова олія, трави та спеції використовуються для надання стравам смаку", – пояснює дієтолог Ліза Янг.

Ця дієта робить акцент на загальному режимі харчування, зосередженому на свіжих сезонних продуктах, замість суворого підрахунку калорій. Вона досить гнучка, але надзвичайно корисна для здоров’я.

Основні компоненти середземноморської дієти

Щоб спланувати свій раціон, варто обирати продукти рослинного походження, здорові жири, певні види молочних продуктів, птицю й рибу. Вино також дозволяється в помірних кількостях.

  • Фрукти
  • Овочі
  • Бобові
  • Цільні зерна
  • Рибу та птицю
  • Горіхи
  • Оливкову олію
  • Яйця, йогурт, сири

Чого варто уникати?

  • Перероблені олії
  • Продукти з високим вмістом натрію
  • Насичені жири
  • Продукти з великим вмістом цукру
  • Велика кількість червоного м'яса

Користь середземноморської дієти для здоров'я

Багато людей обирають дієти, щоб скинути вагу, але середземноморська дієта має ще й значні переваги для здоров’я. Вона пов'язана зі зменшенням ризику розвитку серцево-судинних захворювань, які є основною причиною смертності серед дорослих. Крім того, дослідження показують, що цей тип харчування знижує ймовірність інсультів.

Ця дієта також може бути корисною для тих, хто планує вагітність, адже, за словами дослідників, вона сприяє покращенню фертильності. Крім того, вона є чудовим варіантом для здорового харчування під час вагітності.

Не менш важливою є здатність середземноморської дієти продовжити життя. Дослідження, опубліковане в журналі JAMA Internal Medicine, підтвердило, що дотримання цього стилю харчування може знизити ризик передчасної смерті від різних захворювань, включаючи рак та серцево-судинні хвороби.

Чи допоможе середземноморська дієта схуднути?

На думку Лізи Янг, середземноморська дієта може бути ефективною в боротьбі із зайвою вагою. Вона пояснює: "Ця дієта зосереджена на цілісних продуктах, багатих поживними речовинами, що підвищує почуття ситості та сприяє зниженню загальної кількості спожитих калорій. Завдяки високому вмісту клітковини в таких продуктах, як овочі та зернові, ви довше відчуватимете насиченість, що допомагає контролювати вагу та уникати переїдання. А наявність здорових жирів у раціоні обмежує споживання насичених і трансжирів, що сприяє покращенню здоров’я серцево-судинної системи".

Окрім цього, дієта зменшує запалення в організмі завдяки продуктам, багатим на вітаміни, мінерали, антиоксиданти й клітковину, що є необхідним для підтримки загального здоров'я.

Як харчуватися поза домом на середземноморській дієті?

Іноді дотримуватися дієти за межами дому може бути важко, але зі середземноморською дієтою це цілком реально. Є безліч варіантів навіть у звичайних ресторанах. Найважчий крок – почати. Але коли ви оберете середземноморську дієту, її гнучкість і різноманіття продуктів зроблять цей стиль життя не тільки корисним, але й приємним.


Читають Коментують
Лікарі попередили про найнебезпечнішу спецію для печінки
32 754
Онколог назвав головні симптоми, що вимагають негайного звернення до лікаря
29 166
Батько зробив гігантське тату на лобі після того, як програв суперечку своєму синові
19 144
Симптоми міні-інсульту, на які потрібно відразу звернути увагу
17 900
Наталка Денисенко після зміни прізвища показалася голою у ліжку з чоловіком на третій день весілля
17 408
Найнебезпечніший напій для серця: що медики радять виключити з раціону
11 643
Тату замість дієти: чоловік «набив» собі омріяний прес до пляжного сезону
11 241
Його вважали божевільним: чоловік висадив 11 тисяч дерев і вразив усіх результатом
10 644
«Квітне, як троянда»: 79-річна Ротару вперше за довгий час показала свіже фото
10 418
Приїзд Путіна в Новосибірськ: місто терміново перетворюють на «потьомкінське село»
9 998
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
8 884
«Усього одна пляшка на день»: що насправді відбувається з організмом від щоденного пива
8 414
Ці ознаки інсульту можуть попередити про загрозу життю: ніколи не ігноруйте їх
8 223
Постійно хочеться певних продуктів: про які порушення сигналізує організм
1
Чому люди відкладають відповідь на повідомлення, хоча вже його прочитали
0
Яка їжа корисніша для шлунка - холодна чи гаряча: результати досліджень
0
53-річний брат Джолі приголомшив реакцією консервативного батька на свій камінг-аут
0
Фейловий вихід до народу: Путін зустрівся з росіянами на порожній заправці
0
«Виведіть його зі сцени!»: у мережі розкрили подробиці скандальних виходів Дана Балана на приватних вечірках
0
У Росії палає через українські хіти: як відома співачка відреагувала на чергові закиди Кремля
0
Найкрасивіше небесне шоу року: що принесе потік Персеїд кожному знаку Зодіака
0
Куди зникають гроші: 10 неочевидних витрат, які ви допускаєте щодня і самі цього не помічаєте
0
Наснилось, що померла людина: що кажуть сонники та чому не варто лякатись
0
Анатолій Анатоліч розповів про стосунки з Владом Ямою й чи гостює у нього в США
0
Сигнали, які ми ігноруємо: як наприкінці літа зрозуміти, що організму критично бракує магнію
0
Три знаки зодіаку, яким сьогодні важливо аналізувати інформацію, що надходить
0
Чи справді секс лікує від стресу: науковці дали остаточну відповідь

Секс справді може знизити рівень стресу, але заспокійливий ...

Психологи назвали вік, коли дитину вже можна залишати саму вдома

Психологи пояснили, що готовність дитини залишатися без ...

Подарунки й раптова ніжність: психологиня назвала неочевидні ознаки зради

Реакція людини після викриття може сказати про зраду ...