Як правило, поломки двигуна відбуваються рідше, ніж інших компонентів автомобіля, але ремонт двигуна зазвичай потребує значних витрат.
Портал mmr.net.ua назвав основні фактори, через які критичні збої у роботі силового агрегату виникають раніше, ніж передбачає автовиробник.
Однією з головних причин, чому двигун може вийти з ладу раніше за проектний термін – нестача моторного мастила. Причина банальна – забудькуватість і недбалість власника автомобіля. У зв’язку з поспіхом або просто через лінощі, багато водіїв нехтують перевіркою рівня мастила, залишаючи цей процес до чергового ТО або навіть часом ігнорують відповідний індикатор на панелі приладів.
Несвоєчасна заміна мастила та фільтра також може спричинити погіршення роботи масляного насоса та засмічення масляних каналів. При нестачі мастильного матеріалу першими страждають колінвал і шатунні вкладиші, потім підшипники ковзання, після чого поршнева група і стінки циліндрів.
Використання непідходящого або підробленого мастильного матеріалу – ще одна поширена причина поломок силового агрегату. Наприклад, застосування занадто густої оливи при низьких температурах або, навпаки, занадто рідкого мастильного матеріалу в умовах високих температур може завдати серйозної шкоди двигуну. Таким чином, в результаті використання невідповідного масла, частини двигуна, що труться, не змащуються належним чином, що з часом може призвести до їх пошкодження.
Ще однією причиною поломки двигуна є використання неякісного палива. Наприклад, паливо з октановим числом нижче рекомендованого може викликати детонацію у двигуні, що призводить до руйнівних наслідків та перегріву. Заправка контрафактного палива з високим вмістом шкідливих речовин, таких як свинець, метанол, нафталін або ацетон, може призвести до збоїв у роботі паливної системи, а також до засмічення фільтрів, форсунок та прискореного виходу з ладу каталізатора.
Перегрівання двигуна може виникнути і при несправній системі охолодження. Ще один із неприємних сценаріїв – попадання антифризу в моторне масло, що часто відбувається через дефекти головки блоку циліндрів (ГБЦ), пошкодження поверхні ГБЦ або теплообмінника. Попадання антифризу в моторну оливу може порушити нормальне змащування деталей двигуна і призвести до поломки ДВЗ.